Laser hulpmiddel uitlijnen ketting tandwielen

Roy "R"acing

MF huisraad
Donateur
10 aug 2003
84.592
36.104
Doetinchem (om en nabij)
Facebook
Instagram
Ja hallo allemaal...

Nou heb ik niet zo gek veel vertrouwen in de mooie streepjes die fabrikanten op hun achterbrug zetten en heb meerdere motoren waar ik altijd mee loopt te kloten.
Nu zijn er van die mooie gadgets die je dmv een magneet op je achtertandwiel zet en dan krijg je een mooie streep over je ketting om te zien of hij recht zit.

Heeft iemand linkjes voor me waar ik ze kan vinden en meld het ook maar even als je er ervaring mee hebt!

10003108.jpg
 
Oh my god. Lasers om je achterwiel uit te lijnen.
De volgende stap is vast en zeker een Microsoft programma voor het afstellen van je voetsteunen.
Get real!
There's no second life on your bike.
Groeten ( maar ik twijfel)
Eduard.
 

Kon de juiste benaming niet vinden want kreeg geen goeie treffers...

Oh my god. Lasers om je achterwiel uit te lijnen.
De volgende stap is vast en zeker een Microsoft programma voor het afstellen van je voetsteunen.
Get real!
There's no second life on your bike.
Groeten ( maar ik twijfel)
Eduard.

Live your life, take a risk......
Sorry, maar waar is de nooduitgang?

Wat loop je in godsnaam allemaal te blaten?


Juistem, zo zoek ik ze dus.
 
komop mensen.. hij vraagt gewoon iets.. en daar moet meteen weer op gereageerd worden alsof het het domste is wat je kan doen..

Kan je niet helpen roy.. ik vertrouw op de streepjes van de fabrikant :P
 
ik zit dus met hetzelfde probleem vanmorgen m`n ketting gedaan schuifmaat op de boutjes gehouden maar klopt niet helemaal dat laatste stukje van de achterbruk is ook niet gelijk aan de andere kant en streepjes ook niet hoe moet je zoiets nou recht zetten zonder behulp van een laser???

Is het natte vinger werk, en denk dat het niet super veel kwaad kan als het een beetje schuin staat wat niet met het blote oog te zien valt.
 
ik zit dus met hetzelfde probleem vanmorgen m`n ketting gedaan schuifmaat op de boutjes gehouden maar klopt niet helemaal dat laatste stukje van de achterbruk is ook niet gelijk aan de andere kant en streepjes ook niet hoe moet je zoiets nou recht zetten zonder behulp van een laser???

Is het natte vinger werk, en denk dat het niet super veel kwaad kan als het een beetje schuin staat wat niet met het blote oog te zien valt.

Gewoon vfr kopen,altiet goed :+


hoe krijg ik mijn wiel recht in mijn achterbrug?
 
Je kan het achterwiel heel makkelijk uitlijnen dmv een lange waterpas.

Je legt de waterpas tegen de achterband aan en dan zo dat je de ruimte aan de voorkant kan meten tussen je remschijf en de waterpas (stuur wel recht zetten natuurlijk). Als die afstand links en rechts gelijk is staat je achterwiel precies in lijn met je voorwiel. Wij doen dit al jaren zo en altijd rechte wielen gehad :P :)


Snap dr niks van kun je het tekenen voor me?
 
Nou weet ik dat genoeg mensen het onzin vinden maar dat is het enige waar ik niet om vroeg. De tip van de waterpas over de band is ook wel een goeie, maar dan moet ik weer een langere waterpas kopen... plus ben binnenkort jarig dus prima cadeau materiaal :P

@Hawkeye:

Waterpas nemen die ruim langer is dan je band in diameter is. Dan leg je hem tegen de band onder of boven je brug en dan kijken of hij evenredig loopt met de brug.

Bedenk me alleen net dat een brug niet evenredig met de band hoeft te lopen...
 
Laatst bewerkt:
Nou weet ik dat genoeg mensen het onzin vinden maar dat is het enige waar ik niet om vroeg. De tip van de waterpas over de band is ook wel een goeie, maar dan moet ik weer een langere waterpas kopen... plus ben binnenkort jarig dus prima cadeau materiaal :P

@Hawkeye:

Waterpas nemen die ruim langer is dan je band in diameter is. Dan leg je hem tegen de band onder of boven je brug en dan kijken of hij evenredig loopt met de brug.

Bedenk me alleen net dat een brug niet evenredig met de band hoeft te lopen...


Gaat niet werken bij mij een brug loopt taps naar het frame.

Wat eigenlijk de beste methode is ... is luisteren ..je hoort het ad ketting.


Daarnaast kun je ook vanaf de centrale brugas in je frame meten naar je wielmoeren. Dit hoort exact evenveel te zijn.

Maar het probleem met de laatste methodiek is dat je er niet altijd bij kan (uitlaat of zo in de weg. Als je achteras hol is douw je er een stuk recht schroefdraad in en zet het klem en meet dan van dat schroef draad.


Persoonlijk doe ik het op geluid. Een awiel wat er goed in zit...daarbij hoort de pas gesmeerde ketting te zingen..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan