180cc koppeling slipt

foellii

Rookie
14 nov 2009
1
0
Den Haag
Beste jongens,

Ik heb sinds kort een 180cc die helemaal perfect afgesteld was. Nu was mijn koppeling door twee gegaan en heb ik een standaard koppeling erin gedaan. In de oude koppeling zat een witte drukveer en groene trekveren, nu is dit gewoon standaard. Toen ik ermee reed ging hij veel toeren maken en kwam die niet vooruit niet bij het wegrijden maar vanaf 40 kmpu. Ik heb de carb ook verandert van 24 mikuni naar 20,5 dellortho. Malossi varioteur naar standaard. Nu rijdt hij beter maar maakt alsnog een slippend geluid alsof hij hem niet goed pakt. moet ik mijn drukveer veranderen.

Setup was:

Polini cillinder
24mm Mikuni
11 gram rollen
malossi multivario
witte drukveer, groen trekveren
malossi vl13 membraan

Setup nu:

Polini cillinder
20,5 dellortho
15,5 gram rollen
standaard varioteur
standaard druk en trekveren
standaard membraan

Wat zou het probleem zijn dat de motor nog erg hoogtoerig loopt de cillinder??
 
trekveren zorgen voor een later aangrijp moment (meer toeren) vervang deze3 voor de originele en je bent er vannaf.
Kijk wel uit dat je koppelingshuis niet paars aan loopt dan kan je die dalijk ook nog vervangen.

kleine tip probeer eerst eens met een grof schuurpapiertje de koppelings segmenten wat op te ruwen. Het kan hiermee al verholpen zijn omdat ze nu waarschijnlijk wat glazurig zijn.
suc6
 
trekveren zorgen voor een later aangrijp moment (meer toeren) vervang deze voor de originele en je bent er vannaf.
sorry slecht gelezen was je oude situatie

Kijk wel uit dat je koppelingshuis niet paars aan loopt dan kan je die dalijk ook nog vervangen.

kleine tip probeer eerst eens met een grof schuurpapiertje de koppelings segmenten wat op te ruwen. Het kan hiermee al verholpen zijn omdat ze nu waarschijnlijk wat glazurig zijn.
suc6

:edit:

ruw je koppelsegmenten gewoon op dmv van nwat grof schuur papier, en maakt koppelhuis geod schoon kan evt ook nog wat op geruwt worden dmv schuurpapier aan de binnenzijde. Dit moet er voor zorgen dat je koppeling goed aangrijpt en gruip blijft houden

druk veer en carb en varuio kan je gewoon weer terug plaatsen dit is echt paar een koppelings kwestie
 
Terug
Bovenaan Onderaan