180cc runner fxr>> Rolletjes? , V-snaar?, Achterrem?

SuperRunner

Rookie
5 apr 2016
1
0
Den haag
Hallo goeiedag avond middag...

ik heb een motorscooter Gilera Runner roestvrije 2takt 1998 FX Rode R 18000km uit Duitsland ingevoerd. Hy reedt direct als een Hengst. :]

Ik heb hem nu een maand in bezit maar eergisteren reed ik naar een andere stad 20km* afstand voor het eerst. (een beetje langere afstanden op lage snelheden binnenstads/dorps)
en bij aankomst was er niks aan de hand.

op de terug weg reed ik via de snelweg want ik keek op buienradar en zag dat het ging regenen dus geen tijd voor binnen door wegen. (hoge snelheden rechte wegen?)

alles liep voorspoedig totdat ik van de snelweg afging en bij een stoplicht stopte..
k hoorde al aan me motor dat ik iets te lang op topsnelheid 140~heb gereden.
en ik had er meteen spijt van.

toen het stoplicht op groen sprong en ik gas gaf veranderde me motor in een scooter want de acceleratie ervan leek op een schildpad. '(

maar na 20 meter leek het alsof me scooter een redbulltje achterover had geslagen en ik kon weer vliegen, totdat het volgende stoplicht kwam en het proces weer opnieuw begon.

eenmaal aangekomen in me stalling gaf ik em een kusje :$ en dacht morgen ben je weer beter.

totdat ik 2 dagen later (vandaag) me motortje pakte en er mee naar buiten liep en direct een schaaf geluid hoorde vanaf me achterwiel, ik denk dat dit me rem is die schaaft ofzo... (trommelrem)

ik heb vandaag vernomen van diverse bronnen dat ik een nieuwe v-snaar erop moet zetten, rolletjes moet vervangen met 13,5gram want dat is het originele gewicht..? en die rem geen idee..?

ik zoek echt iemand die ff me kan helpen met het bevestigen of helpen met nieuwe info en niet dat ik dalijk de verkeerde spullen aanschaf.

Mvg Nightrider?
O-)
 
Er is blijkbaar iets mis maar of dat door je topsnelheid komt betwijfel ik erg.
Ooit had ik een FXR 180cc origineel en daarmee reed ik bijna altijd de topsnelheid 147km/u wel in duitsland en er is nooit iets mee gebeurt. Hij werd toen altijd onderhouden bij een piaggio 2 takt specialist.

Mijn advies aan jou is, ga er zelf niet aan beunen, of laat het ook niet door de bekende handige harrie doen. Zoek een bedrijf op die er ervaring mee heeft.
 
Denk dat het aan de kleine slijtage delen ligt in het carter en dan met name de koppelings trekveren of de koppelingssegmenten die versleten zijn.
Door slappe trekveren pakt de koppeling direct het koppelingshuis vast zonder veel toeren te maken waardoor je dus heel langzaam optrekt tot aan de 20km/h +-. Als de koppelingssegmenten aan het opraken zijn heeft de koppeling moeite met het huis vast grijpen en slipt deze eerst een tijdje door.
 
Terug
Bovenaan Onderaan