In aantocht: 700cc Kymco!

De Buikschuiver

MF veteraan
28 mei 2003
1.674
2
Napoli, Italia
In de klasse 500cc en meer laat Kymco alvast wat zien voor 2008: de Kymco MyRoad 700. Jawel, een echte tweecilinder met ongeveer 700cc. Vermogen nog onbekend. De koplamp lijkt wel van een GSX-R te komen, de uitlaat lijkt op die van de Silver Wing en op de foto's kun je zien dat hij vanaf het stuur instelbare (achter?)vering heeft! Moeilijk te zien of die uitlaat à la Tmax deel uit maakt van het afgeveerde gewicht of zoals bij de meeste andere scooters van het onafgeveerde (dat hij dus beweegt bij inveren). Het dashboard lijkt wat op de oude Tmax (met gelukkig een echte toerenteller) en onder het zadel kunnen twee integraalhelmen een plaats vinden.

De MyRoad 700:
1

5


Nice ass... (kijk ook naar de uitlaat)
6


GSX-R koplamp?
9


schokdemper instelbaar?
10


ruuuuuuuiiiiiiiiimte zat
11


Hee, de Tmax is terug!
12


Goed, de foto's doen het geen van alle... :( :?

Zie voor foto's HIER en klik daarna op de kleine fotootjes onder de grote. :(
 
Laatst bewerkt:
Ziet er leuk uit. Alleen niet zo sportief als een T-max of GP 800. Verder gaat het bij de MS met het vermogen de goede kant op. :Y

Gr. forrest.
 
Volgens een Spaanse site zou hij een vermogen van 55 pk hebben (gelijk aan de Burgman 650) en een topsnelheid van 170 km/h dat hem na de GP800 de snelste scooter van het moment zou maken.
 
Leuk Buikschuiver.
Ik heb nog niet echt gezocht naar technische informatie maar uit de foto's ontstaat bij mij de indruk dat de bouw gelijk is aan/ gebaseerd is op de Honda Silverwing....
Dus het blok vast in het frame, en een conventionele transmissie die in de achterbrug zit en meeveert met het wiel.
 
Laatst bewerkt:
Leuk Buikschuiver.
Ik heb nog niet echt gezocht naar technische informatie maar uit de foto's ontstaat bij mij de indruk dat de bouw gelijk is aan/ gebaseerd is op de Honda Silverwing....
Dus het blok vast in het frame, en een conventionele transmissie die in de achterbrug zit en meeveert met het wiel.

Ik denk dat je er wel eens heel dicht bij zou kunnen zitten: inderdaad als je de linkerzijde ziet, dat enorme transmissiehuis lijkt ook sterk op de SW, net als de uitlaat aan de rechterzijde.

Gelukkig maakt Kymco niet de fout om ook slechts één remschijf in het voorwiel te monteren! :X
 
Laatst bewerkt:
Een Silverwing voor €2500 minder dus... :+
Ik vind de voorkant met die 3 lampen erg geslaagd; interessante motorscooter.
En met de kwaliteit van Kymco zit het wel goed dacht ik.
 
Weet iemand ondertussen al iets meer over deze mooie machine?
- Leverbaar in NL?
- Prijs?
De dealer wist voor de vakantie nog van niets i.i.g.
 
Inderdaad de meest interessante Kymco tot nu toe maar aan de website te zien zit ie niet in het Nederlandse leveringsprogramma.

MyRoad700cc_2.jpg


Waarschijnlijk vindt de importeur een nog zwaarder model dan de Xciting R 500i niet nodig voor ons land.

MyRoad700.jpg


Maar goed, misschien dat Kymco er ooit een elektrische versie van kan maken...ruimte zat voor de accu's zo te zien.
 
Inderdaad de meest interessante Kymco tot nu toe maar aan de website te zien zit ie niet in het Nederlandse leveringsprogramma.

Waarschijnlijk vindt de importeur een nog zwaarder model dan de Xciting R 500i niet nodig voor ons land.

Hij komt heus hoor, geduld is een schone zaak :)
 
@Buikschuiver,

Ciao die Buikschuiver,

met 170 km/h de snelste? Heb gisteren met de Bev500 (en de 5-punts koppeling, en de J.Costa) 167 km/h GPS gemeten gereden. NB met groot windscherm (wat normaliter een snelheidsremmer is) en met topkoffer (idem).

Dus kom maar op , Kymco.....
 
Ik denk dat hij gaat aanslaan, ik heb toch ook even moeten kijken. Bevalt mij wel.
Hopelijk komt hij snel op de markt en natuurlijk op het forum, zodat we informatie krijgen uit eerste hand.
 
174 gps op de burgman 650 dus tja zeker niet de snelste dan he.
de gp800 is ook sneller dus moet hij toch echt achteraan sluiten.
toch ben ook in wel benieuwt en zal ik er zeker we op demo rijden natuurlijk.
wel erg jammer dat ze met grotere longinhoud dan de burg dan toch dezelfde prestatie neerzet.
had wel meer van verwacht.
 
Sossa, ik vind de snelheid niet zo belangrijk. Als hij er goed uitziet, comfortabel is en lekker rijd is het voor mij al goed. Is ten slotte ook maar 50 cc meer dan de Burg 650. De GP800 is speciaal voor de snelheid ontwikkeld met ketting enz.
 
Belangrijk bij vormgeving vind ik de verhouding tussen achterwiel en wat daar bovenop gebouwd is. Als je de foto hierboven van het achteraanzicht bekijkt, dan is die verhouding helemaal zoek.
Veel te klein wieltje onder een veel te groot kasteel.

Natuurlijk heeft dat grote voordelen, maar het gezicht wil ook wat. Volgens mij worden de meeste maxiscooters met 14'- of zelfs 13'-wieltjes en een grote opbergruimte op deze manier ontsiert. Ontwerpen is een moeilijk vak...
 
ik begrijp wat je bedoelt droomscooter het was meer een antwoord op buikschuiver.
voor mijzelf is snelheid wel bijna net zo belangerijk als degelijkheid en practiche .
maar nummer 1 is de practiche kant .
de opberg ruimte in combinatie met de kracht en soeplese die gaan echt samen.
die gp zou voor mij al af kunnen vallen alleen al omdat hij net als de tmax te weinig opberg ruimte heeft want ik wil altijd naast de topkoffer ookaltijd ruime opberg ruimte hebben.
zou ik nou alleen zijn zou die gp wel in huis komen.
als ik mijn auto rijbewijs haalt zou die gp alsnog een optie zijn.
daarnaast moet ik ook wel zeggen dat ik wel gecharmeert ben van de power knop op de soes.
dit stelt mij in staat om in de zomer maanden lekker te feesten en in de winter maanden veilig de power mode uit te schakelen zodat ik niet de hele tijd op het gas hoef te letten met die ijssel.
zo zijn er dus wel meer redenen dan alleen maar snelheid.
daarom ben ik meer onder de imdruk van de honda E4 die net zoveel opberg ruimte heeft als de burg. een stuk krachtiger is dan de gp800 en ook grote wielen heeft.
 
Laatst bewerkt:
174 gps op de burgman 650 dus tja zeker niet de snelste dan he.
de gp800 is ook sneller dus moet hij toch echt achteraan sluiten.
toch ben ook in wel benieuwt en zal ik er zeker we op demo rijden natuurlijk.
wel erg jammer dat ze met grotere longinhoud dan de burg dan toch dezelfde prestatie neerzet.
had wel meer van verwacht.

172 GPS met passagier zelfs :Y :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan