Waarom maar 1 CB 500 F......

Hm, die 2e link werkt niet bij mij, maar op de eerste, wat kleine foto ziet ie er goed uit!
Veel plezier ermee! :W

edit: weg link :?

;)
 
Laatst bewerkt:
geloof het of niet, maar de vorige eigenaar kreeg 'm dus niet aan de praat.
Ding was ook bij een motorzaak geweest.(???) Ik heb 'm op de lader gezet. De benzinekraan in de juiste stand......de accu was te zwak om de startmotor rond te krijgen.... een keer trappen niets. Tweede keer trappen he....hij wilde al aanslaan, derde keer trappen aanslaan....moest toen weer even snel terug naar binnen want mijn kindjes liggen net in bed. Maar eerste succes is dus al geboekt. Hoewel ik nu juist dat ding gekocht had om eens lekker te gaan storing zoeken (ja sommige mesnen vinden dat ontspanning) Maar goed doel bereikt. Iemand een motor kopen?
 
Tja, de bedoeling was dus lopend krijgen, maar dat is dus al (te snel) gelukt.
Andere optie is ook om te kijken of er nog iets beters voor mijn andere fiets te halen was. De buddy is wel fraai.

Fiets ziet er wel redelijk uit. Tank is niet super. Maar de rest is nog goed te poetsen.
Denk dat ik 'm binnenkort te koop aan zal bieden. Want je weet het, het is pas leuk als het spul het niet doet........
 
Laatst bewerkt:
Tja, de bedoeling was dus lopend krijgen, maar dat is dus al (te snel) gelukt.
Andere optie is ook om te kijken of er nog iets beters voor mijn andere fiets te halen was. De buddy is wel fraai.

Fiets ziet er wel redelijk uit. Tank is niet super. Maar de rest is nog goed te poetsen.
Denk dat ik 'm binnenkort te koop aan zal bieden. Want je weet het, het is pas leuk als het spul het niet doet........

je hep meel..ps de buddy is van een K2 type, niet van jouw K1...ik kan nog es gaan kijken naar eenj orginele, heb er eentje ergens op het oog.. ;)
 
iK ben overigens heel slecht in het onderscheiden van al die types. Het is dat jij zegt dat die buddy anders is, maar dan moet ik ze echt heeel goed bekijken wil ik dat zien. Ik zie wel weer goed of een carbo lekt of zo.....
 
Op aanraden van Maarten de carbo's eens in de biotex gezet.
Na een dag zagen ze er al een stuk beter uit. Daarna een week laten zitten en dat moet je dus niet doen, want dan koekt de biotex weer lekker aan. Maar goed, moet nu nog een keer naspoelen, doorblazen met perslucht en even poetsen. Tzt laat ik het resultaat wel zien.




Dit is dus tijdens het "soppen"
De kleur van het water toont dat er al wat meuk is losgekomen.
 
Laatst bewerkt:
In mijn zoektocht naar technische kennis kwam ik bij een moto guzzi freak over de vloer die me wist te vertellen dat hij nog wat voor me had staan achteraan in zijn schuur. En inderdaad mijn schuurvonst heeft meer weg van een hoop oud ijzer dan een motor. ;(
Maar ja, een gegeven paard kijkt men niet in de muil.
Nu lees ik dat jij iets zocht dat nog niet draait terwijl ik iets zocht dat wel al draait.
U voelt al nattigheid,
ruilen? ;)
full
 
Tja....hahhaa.
Ligt eraan wat je wilt bijleggen.....
De basis van mijn motor is/was wel redelijk orgineel en niet aan "gekloot". Iets wat ik toch wel op prijs stel. Met alle respect moet wel een goed inruil voorstel krijgen wil ik er op in gaan.
Begin "mijn"machine steeds meer te waarderen. Straks kom ik op een punt bdat ik 'm niet meer weg wil doen.....Er is overigens ook een andere belangstellende. Hoewel dat niet concreet is. Maar die heb ik wat tijd gegund. Doe eens een voorstel....
 
ouwe meuk van het blok zoals hetgeen slecht is gespoten (w.o. het cilinderblok) gewoon ff bewerken met afbijt Harold..vervolgens goed naspoelen met water, neutrailseert te boel...

verder : net tankje...zijkapjes spuiten en je bent al een heel eind...de basis van de fiets is goed en met een RVS pannenspons haal je de meeste roest wel weg (niet op alu !! krast) ..napoetsen met brillo (kan wel goed op alu)..

en dan wordt het een net fietsje...

en die lelijke beugels eraf he..is voor beginners en ouden van dagen...
 
Laatst bewerkt:
Dat afbijt wil niet helemaal zoals ik dat wil, maar het helpt zeker.

Heeft iemand nog mooie zwarte kappen liggen. Anders wordt het inderdaad spuiten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan