Het grote Yamaha Diversion Topic (Deel 3)

  • Onderwerp starter Anoniempje337
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
vorige X was ik de laatste en nu 1 van de eerste :+

ff een fotootje plaatsen van m'n Dion (niet schrikken, gekocht voor 300 euro, maar moest wel wat onderdelen kopen die er af waren gehaald). rijdt nu weer als nieuw.

diversion4qu6.jpg


bijbehorend geluidje.

 
Laatst bewerkt:
haha, de mijne komt "fris" van de sloop. vond het zo jammer dat ie werd gesloopt en de aardige eigenaar zei dat ik 'm wel mocht hebben voor een leuk prijsje.

met dank aan Henk Roukama, want ik ben er erg blij mee.
 
je mag je uitlaatbochten wel eens poetsen :P

kan iemand voor mij laten horen hoe een Div 600 met standaard dempers klinkt? die van mij had rotte dempers en ik heb er een paar open uitlaten opgezet en klinkt nu als een Duc en ben benieuwd hoe ie standaard klinkt.
 
hmmm, kheb 3 stofzuigers. welke moet ik daar voor gebruiken? de 1100 watt, de 1500 watt of de 1800 watt? _O- _O- _O-

wou net m'n berichtje aanpassen, want ik heb al een sukkel op youtube gevonden die volgens mij niet eens een rijbewijs heeft. deze dus.

 
je mag je uitlaatbochten wel eens poetsen :P

wordt in lente en zomer maandelijks gedaan jajaaaaaaaaaaaaaaa
inzepen
losweken
afwrijven
nabewerken met staalwol nr nul
opblinken met chroompolish voor uitlaatbochten
zien er dan weer spiksplinternieuw uit
maar, ach en wee ...
na een weekje regenbuien + slijk op de weg, zien ze er opnieuw niet meer netjes uit
dus de natte/kouwe maanden dan maar zo laten, een beke slijk beschermt tegen de roest (die er nu na 9 jaar nog altijd niet op zit)
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

Sinds een tijdje zit ik met een probleem met de laadspanning van mijn motor, een YAMAHA Diversion 600 '92.
Het probleem is dat hij steeds minder puf had bij het starten en mijn vermoeden ging dan in eerst instantie ook uit naar mijn accu. Nu heb ik mijn accu vandaag vervangen en nu net heb ik getest of de laadspanning naar zo'n 14V gaat. Dit gebeurt niet, het wordt slechts een klein beetje meer en gaat naar 13V.
Voordat ik een nieuwe accu had reed is weleens gewoon met mijn de slechte accu en duwde ik de motor aan. Ik kon dan gewoon alles gebruiken, dus lichten aan etc. Hieruit had ik al geconcludeerd dat mijn generator iig wel stroom levert, want op de slechte accu kan ik niet ook nog eens een tijd mijn lampen aan hebben.
Wat kan nu nog een probleem geven?
De spanningregelaar heb ik vandaag iig uitgebouwd, omdat ik denk dat daar iets mis mee is. Hoe kan ik dit ding testen op duidelijkheid? En waar koop ik een nieuwe (3TJ-01) zo goedkoop mogelijk? Kan ik zo'n ding niet zelf maken?
Is er verder nog iets dat ik zou kunnen testen? Als ik naar het wiring diagram kijk zijn er iig niet zo heel veel verbindingen tussen de generator en de accu. Misschien toch de generator zelf??
Alvast bedankt iig!! :}
 
ik denk dat jij goed kan denken :+ volgens mij is idd je spanningsregelaar kaduuk. of je die zelf kan maken, geen idee, maar een imitatie zal wel niet zo duur kosten (denk ik).
 
dank je wel.....

Ik heb trouwens het berichtje ook even bij algemene techniek gezet, omdat ik daar misschien wat meer reactie krijg.
 
@DivAad:
Zag dat bijv. Goparts.nl die dingen nieuw heeft. Of anders ff zoeken op de tweedehandsmarkt. Maarja, dan moet je ook maar afwachten of'tie nog goed is.

groeten
Peter
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan