GSXR 750 Turbo Project wordt GSXR 1127 project

TurboFrans

MF veteraan
1 jun 2004
2.409
0
Leiden
Na al maanden Proffie's topic vervuild te hebben ga ik toch maar mijn eigen topic openenen ............................... bij deze.
Vandaag begonnen met het aflassen van de header, drukbox.
Al een aardig eind gekomen, hopelijk morgen met het laswerk klaar.


Mijn "prive" lasser *D aan het werk!!
full
 
goed bezig
Wat zijn de A/R waardes en de trim van de turbo?
Succes ,is altijd leuk om te volgen deze turbo projecten
Gr
Ed :W
 
goed bezig
Wat zijn de A/R waardes en de trim van de turbo?
Succes ,is altijd leuk om te volgen deze turbo projecten
Gr
Ed :W

Ik heb de turbo niet bij de hand (staat nog in Delft), maar (ik ben altijd in de war) de inlaatzijde?? volgens mij 48 en de uitlaatzijde .30 dacht ik, dus vrij klein, maar wel een snelle opspoeler denk ik.
De bedoeling is om er met dit blok een pk of 160 / 170 uit te persen, dus hopelijk is deze turbo er "groot" genoeg voor.

Groeten Frans
 
Ik heb de turbo niet bij de hand (staat nog in Delft), maar (ik ben altijd in de war) de inlaatzijde?? volgens mij 48 en de uitlaatzijde .30 dacht ik, dus vrij klein, maar wel een snelle opspoeler denk ik.
De bedoeling is om er met dit blok een pk of 160 / 170 uit te persen, dus hopelijk is deze turbo er "groot" genoeg voor.

Groeten Frans
Is inderdaad klein ,maar als een 750 hem moet opspoelen moet hij niet te groot zijn anders is er amper mee te rijden .
Verlaag de compressie niet te ver ,met een 750 heb je al weinig 'bottom power'
Er komt geen intercooler op zo te zien ,misschien als je uit zo'n kleine turbo 160 pk wil halen ,zal je > 1bar moeten draaien ,misschien waterinjectie of een dyna 2000 waarmee je de ontsteking kan verlaten ?

Gr
Ed :W
 
Is inderdaad klein ,maar als een 750 hem moet opspoelen moet hij niet te groot zijn anders is er amper mee te rijden .
Verlaag de compressie niet te ver ,met een 750 heb je al weinig 'bottom power'
Er komt geen intercooler op zo te zien ,misschien als je uit zo'n kleine turbo 160 pk wil halen ,zal je > 1bar moeten draaien ,misschien waterinjectie of een dyna 2000 waarmee je de ontsteking kan verlaten ?

Gr
Ed :W

Ik heb de compressie verlaagd met een spacer van 1mm om toch nog een beetje compressie te behouden.
De turbo (garrett T2) kan makkelijk 1 bar aan dus daar verwacht ik niet het probleem.
De ontsteking heb ik 3 graden later gezet.
Het wordt gewoon kijken of dit gaat lukken (eigelijk het zelfde als Sander eerst deze goed krijgen, daarna een echt snel 1100 blok maken ).

Groeten Frans
 
Gisteren lang doorgegaan maar het laswerk is klaar *O* *O* *O* *O* .
Via deze weg wil ik Fer nog onwijs bedanken voor het vakwerk wat hij heeft geleverd (zie foto's) :} :} :} (Fer is trouwens in te huren, kost wat, maar dan heb je ook wat) *D

Hieronder de resultaten!!!

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan