183 gereden waar je 120 mag en nu

Meer dan 50 km/h te hard (gemiddelde snelheid na correctie) is een brief waarin gevorderd wordt je rijbewijs in te leveren..........

Meestal heb je na een dag of 10 je rijbewijs weer terug (afhankelijk van je verleden op dit gebied) en dan maar wachten tot de brief van Justitie in de bus valt met daarop een datum dat je voor mag komen............

Camera in die wagens heeft beperkte focus; dus zou eerst afwachten of ze jouw snelheid inderdaad geklokt hebben.........

Succes !!
 
mmm da's kut idd, je rijbewijs mag je houden geloof ik want ze hebben je niet staande gehouden (als ik het mis heb dan verbeteren die coppers hier me wel...ha ha), waar reden jullie trouwens..?
 
Kheb bij BODW wel eens gezien dat ze aan de deur kwamen en dan alsnog het RBW invorderden
 
Vraag me af of ze dezelfde meting voor 2 personen kunnen gebruiken? Ze maken of een meting van jou, of van je vriend. Tenzij ze eerst van jullie allebij een meting hebben gedaan en daarna pas voor hem zijn gaan rijden.
 
Vraag me af of ze dezelfde meting voor 2 personen kunnen gebruiken? Ze maken of een meting van jou, of van je vriend. Tenzij ze eerst van jullie allebij een meting hebben gedaan en daarna pas voor hem zijn gaan rijden.


ze hebben een eed afgelegd en mogen dus rechtsgeldig liegen.
 
Je kan verwachten dat je uiteindelijk ook je rbw mag inleveren. Het maakt niet uit dat je niet staande bent gehouden. De OvJ mag ook naar aanleiding van een flitsfoto met 50+ te hard je rbw invorderen.

De enige hoop die je kan hebben is dat de meting niet wordt goedgekeurd voor jou. Maar aan je water kan je aanvoelen dat het in principe foute boel is.

Edit: en als je niks hoort ben je automatisch lid van de grote zwijnerij club :P
 
Vraag me af of ze dezelfde meting voor 2 personen kunnen gebruiken? Ze maken of een meting van jou, of van je vriend. Tenzij ze eerst van jullie allebij een meting hebben gedaan en daarna pas voor hem zijn gaan rijden.

Een meting op de snelheidsmeter van de auto over een voldoende lang stuk (500 meter) is een rechtsgeldig bewijs waarop een proces verbaal gegeven kan worden.

Hiervoor gebruiken ze een tabel waarin de geijkte snelheid vs. de teller snelheid staat.

Misschien heb je geluk, en hoor je niets, ik zou iig rekenen op post.
 
Tja, goede les voor de volgende keer ! Niet 183 gaan rijden :N maar 283 :Y :] , dan wil ik het nog wel eens zien of ze dan ook een filmpje van je kunnen maken.

Voor nu succes met afhandeling van deze cases.
 
als jij hier onderuit komt hoop ik dat je de financien met je maat deelt
vooral als hij je niet verlinkt

en gewoon afwachten want je bent gelukkig niet verplicht jezelf te beschuldigen
 
Zie je wel Ducaties rijden voorop!!Zelfs alst omt inleveren gaat van het rijbewijs _O- Sterkte ermee en rij int vervolg gewoon voorop!!! :X
 
als jij hier onderuit komt hoop ik dat je de financien met je maat deelt
vooral als hij je niet verlinkt

en gewoon afwachten want je bent gelukkig niet verplicht jezelf te beschuldigen


Hoezo verlinkt? Ze weten in minder dan 10 seconden wie hij is, zijn kenteken hebben ze toch.

Maaruh tja, idd wat al gezegd is, het enige waar je het misschien op zou kunnen gooien is dat de meting niet voor jou telt...Maar hoe dat werkt... I dunno.

Welke les leer je hier uit? Als je gaat vlammen, altijd de ander voorop laten hehe. Wel zuur overigens :X '(
 
Lang verhaal maar lees maar !!!!
Dit kan ook


U kunt natuurlijk besluiten om de brief met de vragen erop niet te beantwoorden. Eigenlijk wordt u gebruikt om het speurwerk te doen voor de Officier van Justitie. De Officier moet immers met bewijzen komen, u niet! Als u geflitst bent, dan is het enige bewijs wat de Officier heeft een foto van uw auto, schuin van achteren genomen. Er is totaal niet te achterhalen wie er achter het stuur zat. De auto kan wel op uw naam staan, maar wie zat er achter het stuur? Dat dient bewezen te worden; niet dat u de eigenaar of berijder (bij leaseauto's) bent. De Officier van Justitie kan dat niet, dus vandaar de sommerende brief om met de antwoorden te komen.

Als u de brief niet terugstuurt, bekent u niet dat u de bestuurder was, noch wie het dan wel was. U laat het voorkomen. Als laatste poging om u alsnog te overtuigen om te betalen, heeft u kans dat u alsnog een schikking krijgt voorgesteld. Betaal en we praten nergens meer over. Als u ook hier niet op in gaat, dan krijgt u vanzelf bericht om voor te komen. Dit kan soms na een jaar of 2 zijn.

Als u ter zitting in het beklaagdenbankje zit, laat u zich dan niet intimideren door de Officier van Justitie of de rechter. In hun ogen bent u al schuldig, voordat u ook maar 1 woord heeft kunnen zeggen.

De Officier van Justitie zal een verhaaltje houden dat op die en die datum u te hard reed. De rechter zal u vragen wat u daarop te zeggen heeft. U zegt uiteraard dat u het niet was. Dat het mogelijk is dat het inderdaad uw auto was. De rechter zal u daarna op indringende wijze vragen wie dan wel de bestuurder was, ten tijde van de overtreding. Let op! U hoeft hier geen antwoord op te geven. Het is de Officier van Justitie die dat dient te bewijzen, niet u en u kunt dit de rechter ook vertellen. De Officier moet met bewijs op tafel komen, u hoeft geen belastende verklaringen over uzelf of uw familieleden te doen. Een antwoord zou kunnen zijn dat u het aan de Officier van Justitie over laat om met sluitend bewijs te komen. Hij kan u vragen of u doorgaans op het traject en tijdstip waar de foto is genomen die auto bestuurt. Trap ook hier niet in. Is er geen aannemelijk bewijs maar gerede twijfel, maakt u kans op vrijspraak. U kunt echter alsnog in beroep gaan. Dit kost u niets extra. Tevens krijgt u bij vrijspraak uw kosten betaald van vervoer en de vrije dagen die u misschien heeft moeten opnemen. Ikzelf ben voor Hfl 400,- gecompenseerd
 
Klote zeg, maar ze komen dan wel langs denk ik.

Dit is wat je kunt verwachten.

full
 
Lang verhaal maar lees maar !!!!
Dit kan ook


U kunt natuurlijk besluiten om de brief met de vragen erop niet te beantwoorden. Eigenlijk wordt u gebruikt om het speurwerk te doen voor de Officier van Justitie. De Officier moet immers met bewijzen komen, u niet! Als u geflitst bent, dan is het enige bewijs wat de Officier heeft een foto van uw auto, schuin van achteren genomen. Er is totaal niet te achterhalen wie er achter het stuur zat. De auto kan wel op uw naam staan, maar wie zat er achter het stuur? Dat dient bewezen te worden; niet dat u de eigenaar of berijder (bij leaseauto's) bent. De Officier van Justitie kan dat niet, dus vandaar de sommerende brief om met de antwoorden te komen.

Als u de brief niet terugstuurt, bekent u niet dat u de bestuurder was, noch wie het dan wel was. U laat het voorkomen. Als laatste poging om u alsnog te overtuigen om te betalen, heeft u kans dat u alsnog een schikking krijgt voorgesteld. Betaal en we praten nergens meer over. Als u ook hier niet op in gaat, dan krijgt u vanzelf bericht om voor te komen. Dit kan soms na een jaar of 2 zijn.

Als u ter zitting in het beklaagdenbankje zit, laat u zich dan niet intimideren door de Officier van Justitie of de rechter. In hun ogen bent u al schuldig, voordat u ook maar 1 woord heeft kunnen zeggen.

De Officier van Justitie zal een verhaaltje houden dat op die en die datum u te hard reed. De rechter zal u vragen wat u daarop te zeggen heeft. U zegt uiteraard dat u het niet was. Dat het mogelijk is dat het inderdaad uw auto was. De rechter zal u daarna op indringende wijze vragen wie dan wel de bestuurder was, ten tijde van de overtreding. Let op! U hoeft hier geen antwoord op te geven. Het is de Officier van Justitie die dat dient te bewijzen, niet u en u kunt dit de rechter ook vertellen. De Officier moet met bewijs op tafel komen, u hoeft geen belastende verklaringen over uzelf of uw familieleden te doen. Een antwoord zou kunnen zijn dat u het aan de Officier van Justitie over laat om met sluitend bewijs te komen. Hij kan u vragen of u doorgaans op het traject en tijdstip waar de foto is genomen die auto bestuurt. Trap ook hier niet in. Is er geen aannemelijk bewijs maar gerede twijfel, maakt u kans op vrijspraak. U kunt echter alsnog in beroep gaan. Dit kost u niets extra. Tevens krijgt u bij vrijspraak uw kosten betaald van vervoer en de vrije dagen die u misschien heeft moeten opnemen. Ikzelf ben voor Hfl 400,- gecompenseerd

Als jij niet verteld wie dan wel de bestuurder was, krijg je zelf de boete. Het voertuig waarmee de overtreding is gepleegd valt onder jouw verantwoordelijkheid. Tenzij je aannemelijk kunt maken dat het om joyriding gaat, of dat je voertuig gestolen is. Sluitend bewijs is een aangifte bij de politie bijvoorbeeld.
 
lullig maar ik heb het zelfde probleempje. gevalletje shit happens, het gaat 100 keer goed en 1 keer niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan