Rijschool Fernando in Rotterdam?

Henk-E

MF'er
16 jun 2007
186
0
Ik heb al een heleboel opgezocht over deze rijschool en heb alleen maar positieve reacties gelezen.
Nu is het zo dat ik dat ook over mijn vorige rijschool positieve reacties gelezen had, maar dat was van de vorige eigenaar, als ik nu erop ga zoeken dan kom ik alleen maar negatieve reacties tegen inclusief mijn eigen ervaring.

Vandaar dat ik een paar vragen over deze rijschool heb.

Kan deze rijschool bij de eerste 1 a 2 lessen je vertellen hoeveel lessen je nodig hebt?

Kunnen ze je als je dus bijvoorbeeld 10 lessen nodig hebt een examendata inplannen zo dat het precies goed valt met je planning.?
Dus niet dat je over 4 maanden examen gaat doen en je hebt maar 5 lessen nodig bijvoorbeeld.

Is de sfeer relaxed en niet zo als bij mijn huidige een militaire basis?

Ik hoor graag ervaringsverhalen, want was echt bijna gestopt met lessen ivm mijn vorige rijsschool.
 
Ik heb gelest bij Rik Vriends, die zit aan de Kleiweg in Rotterdam Noord, helemaal maf die gozer en superveel lol gehad tijdens de lessen *D

Geen antwoord op je vraag, maar misschien het proberen waard ;)
 
Hee Henk,

Ik les ook bij Fernando en ook ik heb niets anders dan goeie woorden over deze rijschool.
Ik heb op zaterdag 01-09 een proefles genomen (2 uur AVB) en na afloop vertelde hij me dat ik al op 08-10 op AVB examen kon. *O* *O* *O*

Mijn 1e echte AVB les was op 16-09 en toen kreeg Fernando een telefoontje dat er in Zoetermeer een AVB examen was vrij gekomen.
Hij riep me gelijk bij zich en vertelde me dat hij me al op 21-09 op examen ging sturen.

Dus al 2 weken eerder.
Nou dat was mooi natuurlijk. Was wel in Zoetermeer maar "who cares".
Dus die week nog een aantal keer gelest op 18-09 en 20-09 en nog 2 uur voor het examen.
En geslaagd voor het AVB. *O* *O* *O* *O*

En ben u bezig met mijn AVD lessen.

Fernando heeft zoveel ervaring dat hij na 2 uur AVB les wel aardig kan inschatten hoeveel lessen je nodig hebt.
Hij zal je ook direct vertellen wanneer je iets fout doet, maar zal je ook zeker vertellen wanneer je het goed doet!!!!

Kijk op www.motorrijschoolfernando.nl

Of loop gewoon eens bij ze binnen.
De koffie staat klaar en de dames staan je graag te woord over de mogelijkheden.

Succes ermee
 
Hee Henk,

Ik les ook bij Fernando en ook ik heb niets anders dan goeie woorden over deze rijschool.
Ik heb op zaterdag 01-09 een proefles genomen (2 uur AVB) en na afloop vertelde hij me dat ik al op 08-10 op AVB examen kon. *O* *O* *O*

Mijn 1e echte AVB les was op 16-09 en toen kreeg Fernando een telefoontje dat er in Zoetermeer een AVB examen was vrij gekomen.
Hij riep me gelijk bij zich en vertelde me dat hij me al op 21-09 op examen ging sturen.

Dus al 2 weken eerder.
Nou dat was mooi natuurlijk. Was wel in Zoetermeer maar "who cares".
Dus die week nog een aantal keer gelest op 18-09 en 20-09 en nog 2 uur voor het examen.
En geslaagd voor het AVB. *O* *O* *O* *O*

En ben u bezig met mijn AVD lessen.

Fernando heeft zoveel ervaring dat hij na 2 uur AVB les wel aardig kan inschatten hoeveel lessen je nodig hebt.
Hij zal je ook direct vertellen wanneer je iets fout doet, maar zal je ook zeker vertellen wanneer je het goed doet!!!!

Kijk op www.motorrijschoolfernando.nl

Of loop gewoon eens bij ze binnen.
De koffie staat klaar en de dames staan je graag te woord over de mogelijkheden.

Succes ermee


Kijk dat zijn mooie verhalen, heel anders dan wat ik tot nu toe gewend ben.
Heb me echt heel erg vergist in de keuze van mijn rijschool en zal blij zijn als ik een andere sfeer heb geproefd.

Hebben ze daar btw motoren met ABS?
 
He hoi henk,

meschien een rare tip, maar stel jevraag eens bij het rijles topic zover ik weet zitten daar ook een paar die daar gelest hebben,em oook een paar die het nog steeds doen.
jacqueline
 
Weet ik dat Henk, ik les op een Honda CB500 maar volgens mij niet.

Maar is dat van belang dan?
Fernando heeft binnenkort 2 nieuwe fietsen ook weer Honda CB en daar zit wel ABS op!!!!!
 
He hoi henk,

meschien een rare tip, maar stel jevraag eens bij het rijles topic zover ik weet zitten daar ook een paar die daar gelest hebben,em oook een paar die het nog steeds doen.
jacqueline

Ik moet eens lezen lezen _O-
Ik zie net dat je daar je vraag al gesteld had.(ja ik ben echt blond :} )
Jacqueline
 
Ik heb ook bij Fernando gelest, en de sfeer is daar echt top! Hele relaxte instructeur, altijd in voor een geintje en hij weet wat hij doet.. Prijs is ook nog eens goed.. Hij heeft nu nog motoren zonder ABS, maar er komen binnekort nieuwe bij met..

Echt een super rijschool, kan hem je vol overtuiging aanbevelen!
 
Ik heb bij Fernando gelest toen ie nog bij de Hoog zat. Hij is gewoon klasse. Ik kan hem alleen maar bij je aanbevelen.
 
Een aantal maten van me hebben ook bij hem gelest toen hij nog bij de Hoog zat in Vlaardingen. Ze hebben er niets meer dan lof over te zeggen, al schijnt hij af en toe wat slecht verstaanbaar te zijn :P
 
Zonder de naam van de rijschool te noemen, denk ik dat het een rijschool is met de naam van een KUKELEKUUUUU-end geval erin.

Klopt dat?


Nee dat klopt niet.
Het is een andere in Rotterdam

Bedankt allen voor alle ervaringen.
Lijkt me dus een veel betere rijschool met een goede/relaxte sfeer en niet zo streng/krampachtig als waar ik eerst zat.

De vraag over ABS vroeg ik, omdat ik nogal moeite had met remmen.
Tuurlijk je moet het goed leren, maar van mijn vorige instructeur kreeg ik een soort van remangst bij de AVB oefeningen.
 
IK ga binnenkort ook bij Fernando lessen (zodra ik het vriendje overgehaald heb dat ik ook een poging mag gaan wagen, iets dat na zijn motorongeluk van 4 weken geleden nog een hels karwei gaat worden :( )
Mijn vriend heeft in rotterdam bij een rijschool gelest (naam = Afstuderen op een bepaalde manier :9 ) En dat was een drama.
Examen ingepland en betaald en dan een week van te voren horen dat de rijschool nergens van af weet, En nog meer van dat soort ongein

Maar ook van kenissen die motor rijden alleen maar goeie dingen over Fernando gehoord.
 
Ik reageer nog 1x, dan niet meer, want anders denkt iedereen dat ik gewoon aan het spammen ben. Maar Fernando is echt TOP. Hele goede instructeur, gezellige instructeur en ook een super sfeer. Ik heb in maart m´n rbw gehaald daar (alles in 1x, en hij laat je nooit meer lessen als hij nodig vind!) maar kom nog steeds af en toe langs voor een praatje en een bakkie koffie.. Wie kan dat nou zeggen van z´n oude rijschool!
 
Ik heb ook bij Fernando gelest, vanaf het begin dat hij open ging!
Eerst had ik les van hem bij de Hoog, maar toen ik er achter kwam dat hij voor zichzelf ging beginnen ben ik meteen over gegaan.

Je krijgt echt heel goed les van hem, ik geloof niet dat er iemand is die het beter zou kunnen!
En je kan afrijden wanneer jij dat wilt, want hij koop vooraf examen plekken in :)
 
kerel gewoon doen,

ik heb bij fernando gelest. eerst een proefles bij blad want daar leste vrienden van me maar dat viel mij tegen. Fernando had al binnen enkele minuten door hoe hij mij moest leren rijden. En uiteindelijk met vlag en wimpel gehaald.

fernando zelf is een topvent, altij gezellig. gewoon een proefles nemen en je snapt alle positiviteit die genoemd wordt over hem.
 
Ik heb ook bij Motorrijschool Fernando gelest en heb AVB en AVD in 1 keer gehaald. *O*
 
Nou ik zie alleen positieve verhalen en vind het ook mooi dat hij examens opkoopt.
Ook de Sfeer is belangrijk voor me en zo te zien zit dat ook heel erg goed.

Binnekort dan maar ff langs om mijn hele verhaal te doen en een proefles aan te vragen.

Hartstikke bedankt voor alle reacties jongens!!! :)
 
Gelest bij hem toen hij nog bij de Hoog zat.

Deze man heeft geduld en dat hebben niet alle Portugezen die ik ken(haehae)
en juist de goede acties benadrukken ipv de hele tijd de fouten af te zeiken, geeft je snel zelfvertrouwen op de motor.

De remproef leerde ik pas goed toen hij voor de motor sprong :D


Rik Vriends heeft een vriend van me gelest, en was daar ook tevreden over, maar die kerel moet je wel liggen als ik de verhalen hoor. Ha ha, over hem zul je eerder mensen horen die op zijn manier van lesgeven afknappen, dan op Fernando's manier. Bij Fernando kost het je een biertje als je ergens inrijdt waar dat niet mag, bij Rik wordt je alleen maar uitgescholden, dus als je een beetje ballen heb, dan heb je daar ook een prima instructeur aan waarschijnlijk.
 
Prima kerel die Fernando, heb bij hem gelest toen ie nog bij de Hoog zat. Gewoon top. Verliest bijna nooit zn geduld en hij geeft je zelfvertrouwen.

De monteur die naast hem zit is trouwens ook top, goeie service en altijd snel klaar. Zeker een aanrader als je straks je eigen motor hebt.
http://www.jack-motoren.nl/
 
Laatst bewerkt:
ja, idd Jack is ook een super gast,.. En als (ex-)lesser van Fernando krijg je nog korting bij hem ook. Helemaal toppie dus..
 
Ik heb ook bij fernando gelest, relaxte kerel. Zie hem nog regelmatig als ik aan het trainen ben vlakbij zijn rijschool!
 
Klinkt goed allemaal....mn vriendin wil binnenkort gaan lessen...en we zijn een beetje aan het rondneuzen...
Maarre ff een vraagje....gaat hij ook gewoon altijd met de motor mee, ook als het regent.... ???
 
Klinkt goed allemaal....mn vriendin wil binnenkort gaan lessen...en we zijn een beetje aan het rondneuzen...
Maarre ff een vraagje....gaat hij ook gewoon altijd met de motor mee, ook als het regent.... ???

Bij mij is hij tot nu toe met de motor meegeweest als het regende!!!!
Weet niet of er anderen zijn waarbij dit niet het geval was!!!!!
 
vind dat wel relax als ze gewoon meerijden...ik heb in spijkenisse les gehad bij ras....en die ging ook altijd mee op de motor...weer of geen weer....
 
Terug
Bovenaan Onderaan