Chineese scooters. Wie heeft er ervaring mee

Fred_63

Die hard MF'er
27 okt 2007
363
0
Hallo medeforumers.

Zit hier al een tijdje mee te lezen op dit zeer interresante forum en vond het maar eens tijd om me te registeren.

Ik heb meteen een vraag over een motorscooter voor woon werk verkeer.

Via deze site http://www.funracer.nl/FunShop/list_category.php?database=scooter&category=10 ben ik op het spoor gekomen van chinese motorscooters.

De scooters zijn niet duur en ik weet dat de kwaliteit en afwerking mss ook wat minder is als de meer gerenomeeerde merken maar ze wekte toch mijn interesse.
Ik zit te denken aan een 250cc ding.

Ik ben zelf technisch genoeg om zo'n ding te onderhouden en mijn vraag is of er hier mensen zijn die ervaring hebben met motorscooters uit het verre oosten.

Laat het me hier aub weten.
Gr Fred
 
Laatst bewerkt:
Collega heeft een brom scooter van een mer waar nog nooit iemand van gehoord heeft.
Niks mis mee, loopt goed en mooi alleen is het gebruikte materiaal een beetje poppenspul.
Maar zeker niet slecht, het is het gewoon net niet allemaal.

Alleen moet je effe uitzoeken welke onderdelen (van welk merk) er op passen om het goed te kunnen onderhouden.
 
Ik ben op zoek geweest naar Chinese scooters. Het materiaal is gewoon nog niet goed. Als je de lagers ziet en ook de ophanging van de uitlaat, niet zo best. Er is een grote site, waar je containergewijze de scooters kunt bestelen. Ook de diverse 250 uitvoeringen. Ik vind ze er niet onaardig uitzien, maar als je en proefrit maakt en daarna op een betere weet je wat het verschil is. Ik heb een afspraak gemaakt voor een proefrit in Velp, wat bleek, de banden hadden een hoogteslag. Die proefrit is niet meer doorgegaan.

Ik rijd nu op een Taiwanees en moet zeggen valt niet tegen.



Een collega heeft een agm-bromscooter gekocht, loopt mooi, maar het chroom begint al te roesten. :]
 
Ik heb ook weleens geïnformeerd naar de kwaliteit van Chineze scooters. De Boatian schijnt de Rolls Royce onder de Chinezen te zijn en die heeft een kwaliteit die hier in Europa acceptabel genoemd wordt.

Maar sommige merken schijnen echter vreselijk slecht te zijn. Verkeerde materialen, slechte passingen, slecht in elkaar gegooid en dat soort zaken.

Ik heb verder geen ervaring met Chineze scooters, wij hebben een Dylan gekocht.
 
Ik ben me nog aan het orienteren en woon in de buurt van Velp. Mss moet ik eerst eens zo'n ding gaan bekijken daar.
Die uit Taiwan komen over welke merken hebben we het dan??????
Ik zit eigenlijk wel op min 250cc te kijken nl.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou sowieso voor een 2dehands "echt" merk gaan, mn vriendin had ook eens zo'n chinees brom scootertje gekocht, 4 takt, onwijs zuinig enzo. Maar wat een slechte afwerking en overal zat speling op, het was eng om er mee op pad te gaan, want het stuur kon je de eerste paar cm heen en weer doen voordat die echt stuurde, als je ging remmen brak de voorvork zowat af. Ondertussen zullen ze wel verbeterd zijn hoor, maar deze serie vond ik niet veilig genoeg om dagelijks mee op pad te gaan.
 
Ik ben me nog aan het orienteren en woon in de buurt van Velp. Mss moet ik eerst eens zo'n ding gaan bekijken daar.

Ik ken Sjak van de zaak waar je aan refereert toevallig en de Boatian schijnt inderdaad wel goed te zijn; bij mijn weten is de afwerking best goed en rijdt het oké; het enige probleem dat wel ééns voorkomt is de startmotor maar dan kun je nog altijd kicken.
Onderdelen voor een Boatian zijn geen enkel probleem: die heeft 'ie sneller in huis dan voor Piaggio...
 
Hallo Sjak.

Ik begrijp dat jij van dat tweewielerhuis bent uit velp.
Ik ga eens overleggen hier en mss kom ik eens vorbij nadat ik gebeld heb om eens te komen kijken.
 
ook ik durfde het niet om zo china namaakscooter te kopen en heb voor een 2dehands yamaha teos
gekozen waar maar 2400 km op stond is een minder bekent model en krijg je dan ook voor redelijke prijzen
 
Ik ben zelf technisch genoeg om zo'n ding te onderhouden en mijn vraag is of er hier mensen zijn die ervaring hebben met motorscooters uit het verre oosten
.

Fred, wanneer je inlichtingen wilt vragen aan bezitters van een HUATIAN HT150T-15 dan kan ik je wel e-mail adressen verstrekken.

De scooter met de z.g. hoogteslag (??) wordt weer door ons opgehaald.

Voor een proefrit (150cc) kun je mij ook benaderen. De 250cc is net binnen en wordt deze week aan de tand gevoeld.

Zelf heb ik deze zomer veel getoerd op deze scooter (Moto Zeta Boss). Rijdt perfect. Alleen de max. snelheid is niet hoog. Is +/- 90KM/uur maar sommige klanten zeggen dat hij harder rijdt.
In amerika rijden veel van deze scooters en op forums kun je daar veel over vinden.
De motor is gebaseerd op de HONDA GY6. Onderdelen zijn goedkoop. Ook grotere cilinder setjes.

DE HUATIAN HT150T-3A heeft dezelfde motor, is iets lichter en heeft 13" banden. Deze heeft wel een hogere topsnelheid.

Funracer
 
Ik heb ook weleens geïnformeerd naar de kwaliteit van Chineze scooters. De Boatian schijnt de Rolls Royce onder de Chinezen te zijn en die heeft een kwaliteit die hier in Europa acceptabel genoemd wordt.

Nog even hierover. Dit is beslist niet waar. Baotian is het bekenste merk in Nederland maar beslist niet het beste!
De Chinezen maken allemaal dezelfde (modellen) scooters met allemaal dezelfde motoren. Deze worden met een rotgang in elkaar gezet. Hier en daar kleine afwijkingen in de gebruikte materialen. Het verschil zit in de afwerking en de eindcontrole. En daar is Baotian niet sterk in. Vooral de motoren van Baotian worden slecht geassembleerd.

Funracer
 
Laatst bewerkt:
De prijzen zijn laag, overeenkomstig met de garantie op het product, onderstaande is te lezen op de Funracer-site.

--

Wij hebben geen showroom en verlenen geen service in het land. U hebt garantie op onderdelen. Defecte onderdelen worden in de garantietijd gratis omgeruild (niet vervangen). De vermelde prijzen gelden niet bij onze dealers.

--
En vaak gaat de garantie niet verder dan 5000 km.
Als je dat dan leest wordt het wel een avontuur. Kun je dan eigenlijk nog wel over garantie spreken?
 
die lage prijzen van de scooters ...................

het moet uit de lengte of uit de breedte komen he !
 
De prijzen zijn laag, overeenkomstig met de garantie op het product, onderstaande is te lezen op de Funracer-site.

--

Wij hebben geen showroom en verlenen geen service in het land. U hebt garantie op onderdelen. Defecte onderdelen worden in de garantietijd gratis omgeruild (niet vervangen). De vermelde prijzen gelden niet bij onze dealers.

--
En vaak gaat de garantie niet verder dan 5000 km.
Als je dat dan leest wordt het wel een avontuur. Kun je dan eigenlijk nog wel over garantie spreken?

........dit klinkt wel heeeeel aanlokkelijk om hier een scooter te kopen ! :9
 
.

Fred, wanneer je inlichtingen wilt vragen aan bezitters van een HUATIAN HT150T-15 dan kan ik je wel e-mail adressen verstrekken.

De scooter met de z.g. hoogteslag (??) wordt weer door ons opgehaald.

Voor een proefrit (150cc) kun je mij ook benaderen. De 250cc is net binnen en wordt deze week aan de tand gevoeld.

Zelf heb ik deze zomer veel getoerd op deze scooter (Moto Zeta Boss). Rijdt perfect. Alleen de max. snelheid is niet hoog. Is +/- 90KM/uur maar sommige klanten zeggen dat hij harder rijdt.
In amerika rijden veel van deze scooters en op forums kun je daar veel over vinden.
De motor is gebaseerd op de HONDA GY6. Onderdelen zijn goedkoop. Ook grotere cilinder setjes.

DE HUATIAN HT150T-3A heeft dezelfde motor, is iets lichter en heeft 13" banden. Deze heeft wel een hogere topsnelheid.

Funracer

We hebben het hier over een 150 cc met een topsnelheid van 90 km/h ????
Is dit dan gewoon "antieke" techniek ?
Ruim 20 jaar geleden had ik een Honda MB50 (brommer !!) met een 8 pk cilindertje en dikke pijp >> topsnelheid lag bij deze ook op 90 km/h !! :}
En wat moet je dan van de rest verwachten ?????
Een klein voorbeeld, mbt. hoogteslag in de band, de Dylan had standaard af fabriek Bridgestone banden, bij de Soez is dat Michelin,...............gerenomeerde banden met dito prestaties.
Bij bepaalde onderdelen hecht ik toch wel zeer aan kwaliteit !!!
Als je dan alle delen met elkaar vergelijkt.....................hebben we het dan over een goedkope scooter aanschaffen, of wordt het duurkoop ?
In hoeverre kun je dit soort motoren vergelijken met hetgene wij hier in Europa aan kwaliteit en degelijkheid gewend zijn ???
Ben ook benieuwd naar verdere ervaringen.......................voorlopig nog even aan de soez.. *D
 
Laatst bewerkt:
We hebben het hier over een 150 cc met een topsnelheid van 90 km/h ????
Is dit dan gewoon "antieke" techniek ?
Ruim 20 jaar geleden had ik een Honda MB50 (brommer !!) met een 8 pk cilindertje en dikke pijp >> topsnelheid lag bij deze ook op 90 km/h !! :}
Eeuh 2-takt vs 4-takt brommer?
 
Die Chinese scooters hebben gewoonweg niet de kwaliteit van de overige landen/merken. Ik heb in Duitsland, in Keulen een leverancier gezien en als je dan de afwerking ziet: een simpel plaatje, zo dun, waar de uitlaat aan vast zit en de rechterdemper......

Kan niet goed gaan.

Ook de lagers van b.v. de swingarm. Hoelang gaat dat mee?
 
Die Chinese scooters hebben gewoonweg niet de kwaliteit van de overige landen/merken. Ik heb in Duitsland, in Keulen een leverancier gezien en als je dan de afwerking ziet: een simpel plaatje, zo dun, waar de uitlaat aan vast zit en de rechterdemper......

Kan niet goed gaan.

Ook de lagers van b.v. de swingarm. Hoelang gaat dat mee?
Dat is natuurlijk de afweging die je maakt. Wil je een goedkope nieuwe scooter, of een betere maar 2de hands. Ik zou zelf voor het laatste gaan, omdat zoals jij als zei de materiaalkeuze een stuk beter is.
 
Joh!!!!!!!!!!!!!! ;), die scooters zijn tegenwoordig bijna allemaal 4-takt. Een 2-takt automaat kun je gemakkelijker opvoeren dan een 4-takt.

MISVERSTAND. :?
Mijn brommer was én 2-takt én schakel, ken het opvoerverhaal wel.
Ging gewoon om het vergelijk dat een hedendaagse "moderne" 150cc scooter vs. iets gekietelde brommmer uit 1985 net 90 km/h haalt, en dat is gewoon voor die scooter drie keer nixs.
Dit zegt neem ik aan iets over de "high tech" wat ze onder die chinezen plakken ?
Ben dus eigenlijk benieuwd waaom er zou weinig uit zo'n machine komt !
 
Terug
Bovenaan Onderaan