Knie weer verdraaid, nu op zoek naar kniebraces

RudiYZF

MF veteraan
24 dec 2006
1.752
0
Twente
Ik cross nu 1 seizoen en heb de laatste 2 maand 2x mijn knie verdraaid. -O- Ik gebruik gewone kniekappen van scheenbeen tot aan knie.

Maar nu wil ik eigenlijk graag kniebraces kopen die de hele knie ondersteunen zodat het verdraaien moeilijker wordt.

Hebben jullie evaringen met die dingen en weten jullie een goed model?
 
Ik cross nu 1 seizoen en heb de laatste 2 maand 2x mijn knie verdraaid. -O- Ik gebruik gewone kniekappen van scheenbeen tot aan knie.

Maar nu wil ik eigenlijk graag kniebraces kopen die de hele knie ondersteunen zodat het verdraaien moeilijker wordt.

Hebben jullie evaringen met die dingen en weten jullie een goed model?

Hoe komt het dat hij verdraaid? Door vallen of ook gewoon.
Laat zeggen, heb je een instabiele knie?

Ik heb weken met een kniebrace gelopen van dit type.
GM Medical - prothese producten, orthesen, braces, bandages
Die zijn gewoon te koop bij de apotheek en gaan bij dagelijks fulltime gebruik 2 a 3 weken mee. kosten 17 euro.

Bij de etos heb je zo ook van 11 euro (merk hansaplast) en die zijn wat kleiner qua overlap op been. persooonlijk vond ik die fijner omdat die niet opstroopte en je been afknelde.
Meet wel even je knie omtrek op het dikste punt, deze braces hebben namelijk een maat in cm zodat je meteen de goede kunt kopen.

Ik zou eerst eens zoiets proberen, dan kan je altijd nog meer geld uitgeven voor een goede als het werkt.

Succes!
 
Mijn zus rijdt ook met een kniebrace, het merk is CTI geloof ik. Doet zijn werk perfect, maar daar is de prijs ook naar.. Zo'n 500 euro per prace geloof ik!

Ik zou in de eerste plaats kijken of het verdraaien van je knie ook met je rijstijl te maken heeft. Ik heb ook een paar keer m'n knie verdraait, dan sloeg m'n voet in de grond zegmaar. Heb mezelf nu aangeleerd m'n been hoger en recht te houden, nu geen last meer van.
Als dat echt niet werkt, kun je proberen braces te regelen via je verzekering, dan moet je volgens mij eerst naar de huisarts, die kan dan doorverwijzen voor je brace. Lukt niet altijd heb ik gehoord, maar in sommige gevallen erl.
 
Hoe komt het dat hij verdraaid? Door vallen of ook gewoon.
Laat zeggen, heb je een instabiele knie?

Ik heb weken met een kniebrace gelopen van dit type.
GM Medical - prothese producten, orthesen, braces, bandages
Die zijn gewoon te koop bij de apotheek en gaan bij dagelijks fulltime gebruik 2 a 3 weken mee. kosten 17 euro.

Bij de etos heb je zo ook van 11 euro (merk hansaplast) en die zijn wat kleiner qua overlap op been. persooonlijk vond ik die fijner omdat die niet opstroopte en je been afknelde.
Meet wel even je knie omtrek op het dikste punt, deze braces hebben namelijk een maat in cm zodat je meteen de goede kunt kopen.

Ik zou eerst eens zoiets proberen, dan kan je altijd nog meer geld uitgeven voor een goede als het werkt.

Succes!

Dat zijn geen kniebraces, maar knie bandages. Bij een brace moet je aan zoiets denken.
morph_pic.jpg
 
Hoe komt het dat hij verdraaid? Door vallen of ook gewoon.
Laat zeggen, heb je een instabiele knie?

Ik heb weken met een kniebrace gelopen van dit type.
GM Medical - prothese producten, orthesen, braces, bandages
Die zijn gewoon te koop bij de apotheek en gaan bij dagelijks fulltime gebruik 2 a 3 weken mee. kosten 17 euro.

Bij de etos heb je zo ook van 11 euro (merk hansaplast) en die zijn wat kleiner qua overlap op been. persooonlijk vond ik die fijner omdat die niet opstroopte en je been afknelde.
Meet wel even je knie omtrek op het dikste punt, deze braces hebben namelijk een maat in cm zodat je meteen de goede kunt kopen.

Ik zou eerst eens zoiets proberen, dan kan je altijd nog meer geld uitgeven voor een goede als het werkt.

Succes!

De eerste keer was in Hellendoorn, dat is een mulle baan... Daar ben ik na een bocht onderuit gegaan met het gevolg dat de punt van de laars in de grond hapte..

Afgelopen weekend is het weer gebeurd, ik moest iemand uitwijken in een kombocht, en kwam daardoor bovenin de kom te staan met te weinig vaart.. Daarbij zette ik mijn been uit en daar lag ik dan weer met verdraaide knie.

1e situatie is dus niet om een instabiele knie, 2e keer denk ik wel, omdat de kniebanden mogelijk zijn opgerekt bij de 1e keer waardoor ik hem afgelopen weekend makkelijk kon verdraaien (2 maand geleden was de 1e keer dat het gebeurde).
 
Laatst bewerkt:
ruud ik heb die dingen van kenny vandaag gezien bij maat en er met sven over gehad. Zijn gewoon van stof en zitten verstevigingen in en je snoert ze boven en onder vast dit zorg voor meer steun zodat je ze minder snel verdraait vertelde die volgens mij waren ze iets van 70 euro ofso.
 
Check this

Ik heb zelf een tijd gevoetbald met een brace en nu loop ik er mee als ik weet dat ik de hele dag moet lopen... werkt prima, zo een sportbrace... :)
 
Check this

Ik heb zelf een tijd gevoetbald met een brace en nu loop ik er mee als ik weet dat ik de hele dag moet lopen... werkt prima, zo een sportbrace... :)

Hey, bedankt allemaal voor de reacties tot nu toe, maar die op sportbraceshop zien er goed uit, alleen prijs "P.O.A", klinkt nogal duur....

En daarnaast zitten er op die braces geen kniekap boven de knieschijf, weet niet of dat zo verstandig is......?
 
Laatst bewerkt:
Maar ik denk zeker dat ik ze wel kan gebruiken, ik ben geen dokter, maar ik vermoed dat de kniebanden zijn opgerekt waardoor je de knie gewoon makkelijk verdraaid. (en dat zal wel niet zomaar in een paar weken herstellen, dus dan is extra ondersteuning al helemaal niet verkeerd)

Heb niet ontzettend pijn ofzo, ben daarom ook geen van de keren naar de dokter geweest, maar ik vermoed dus dat de kniebanden zijn opgerekt.

Neem aan dat als ze geknapt zijn of er iets gebroken is oid, dat je het wel merken kunt, kan gewoon lopen, is vooral vocht iedere keer wat ontstaat wat ff het lopen wat moeilijker maakt...
 
Laatst bewerkt:
Maar ik denk zeker dat ik ze wel kan gebruiken, ik ben geen dokter, maar ik vermoed dat de kniebanden zijn opgerekt waardoor je de knie gewoon makkelijk verdraaid. (en dat zal wel niet zomaar in een paar weken herstellen, dus dan is extra ondersteuning al helemaal niet verkeerd)

Heb niet ontzettend pijn ofzo, ben daarom ook geen van de keren naar de dokter geweest, maar ik vermoed dus dat de kniebanden zijn opgerekt.

Neem aan dat als ze geknapt zijn of er iets gebroken is oid, dat je het wel merken kunt, kan gewoon lopen, is vooral vocht iedere keer wat ontstaat wat ff het lopen wat moeilijker maakt...

Dit kwam ik toevallig tegen op marktplaats:

≥ Motoren - Marktplaats.nl

misschien dat ht wat voor je is, ik heb geen idee of het duur of goedkoop is.
 
Je moet eens kijken naar een Push brace. Zijn niet zo duur +/- 100 Euro en dan is het echt onmogelijk om je knie te verdraaien. Als je een brace op maat wil kost het ongeveer 1100 euro. Bij mij is het vergoed door CZ.
 
hmm, ja ik vind het moeilijk ze te beoordelen (die van Marktplaats). Ik heb geen idee wat het is en wat voor merk ofzo, dus ook geen reviews...

Maar toch bedankt voor het zoeken hoor! :Y

Ik ga denk ik liever voor een setje wat ik zo kan bestellen en waar een en ander over bekend is... :)
 
hey ruud, ik heb hier ook veel over gelezen. Wat ik vooral tegenkwam was dat je pas echt goed beschermende en werkende braces hebt wanneer je veel geld neerlegt (100,- + ). Daaronder is het allemaal wat steviger en dragender. Maaar wanneer je weer hetzelfde gebeurd als in hellendoorn je niks hebt aan die goedkopere braces.
 
evs103-2T.jpg


koop de EVS AMX5, goeie brace voor niet al teveel geld.
setje kost iets van 500 euro, ik rij er mee vanaf '98, wil niet meer zonder.
AG Motors in Stroe is dealer.
Zitten lekker strak om je knie en voelt heel solide. Echt een aanrader! Kwaliteit is ook super.. EVS is denk ik toch wel hét merk die braces vervaardigd.
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

koop de EVS AMX5, goeie brace voor niet al teveel geld.
setje kost iets van 500 euro, ik rij er mee vanaf '98, wil niet meer zonder.
AG Motors in Stroe is dealer.
Zitten lekker strak om je knie en voelt heel solide. Echt een aanrader! Kwaliteit is ook super.. EVS is denk ik toch wel hét merk die braces vervaardigd.

Hmmm, ziet er wel uit als een functionele brace. Maar 500 is (ookal is dat misschien niet duur voor een kniebraceset) best veel geld, maarja om te bezuinigen op je knieen, twijfels...

Ik kijk nog ff verder naar de mogelijkheden, ik onthoud het ff, in ieder geval bedankt voor de tip! :Y
 
Laatst bewerkt:
[afbeelding]

koop de EVS AMX5, goeie brace voor niet al teveel geld.
setje kost iets van 500 euro, ik rij er mee vanaf '98, wil niet meer zonder.
AG Motors in Stroe is dealer.
Zitten lekker strak om je knie en voelt heel solide. Echt een aanrader! Kwaliteit is ook super.. EVS is denk ik toch wel hét merk die braces vervaardigd.

Maar heb je na het gebruiken van deze brace je knieen nooit meer verdraaid (en voorheen wel) of ligt het ook aan je rijstijl dat je je knieen niet zo snel verdraaid? (ik zelf rij nog maar een jaartje, dus mijn rijstijl stelt niks voor)

Ik neem aan dat een brace niet kan voorkomen dat je je knie verdraaid, wel dat het ondersteuning geeft en de kans kleiner wordt..?
 
Maar heb je na het gebruiken van deze brace je knieen nooit meer verdraaid (en voorheen wel) of ligt het ook aan je rijstijl dat je je knieen niet zo snel verdraaid? (ik zelf rij nog maar een jaartje, dus mijn rijstijl stelt niks voor)

Ik neem aan dat een brace niet kan voorkomen dat je je knie verdraaid, wel dat het ondersteuning geeft en de kans kleiner wordt..?

zijn wel prijzig idd.. maar in verhouding goedkoop ;) diepte investering..
mijn broer is nu 2x geopereerd aan zijn knieën en verdraaide ze vroeger toen hij crosste ook met deze braces om. Dus het probleem zat 'm bij hem dat zijn knieën gewoon zwak zijn. Ik heb dat probleem niet zo zeer.. al zijn die van mij ook niet meer spelingvrij. Maar ik heb ze nog nooit verdraaid met deze braces om. Het houdt die beweging van onderbeen tov bovenbeen verdraaien goed tegen.. en daar gaat het om.
De kans van verdraaien neem je nooit helemaal weg.. maar je kunt het dmv deze braces wél op een relatief goedkope manier in proberen te dammen.
En ik zou het doen, kapotte knieën zijn niet tof!!
 
zijn wel prijzig idd.. maar in verhouding goedkoop ;) diepte investering..
mijn broer is nu 2x geopereerd aan zijn knieën en verdraaide ze vroeger toen hij crosste ook met deze braces om. Dus het probleem zat 'm bij hem dat zijn knieën gewoon zwak zijn. Ik heb dat probleem niet zo zeer.. al zijn die van mij ook niet meer spelingvrij. Maar ik heb ze nog nooit verdraaid met deze braces om. Het houdt die beweging van onderbeen tov bovenbeen verdraaien goed tegen.. en daar gaat het om.
De kans van verdraaien neem je nooit helemaal weg.. maar je kunt het dmv deze braces wél op een relatief goedkope manier in proberen te dammen.
En ik zou het doen, kapotte knieën zijn niet tof!!

Ik ga erover nadenken :Y Eerst gaat waarschijnlijk de 400 eruit voor een nieuwere 450... dan zie ik wel wat ik ga doen :)

Ik geloof graag dat een revisiebeurtje van de knieen geen leuk iets is, het is wel een inverstering op langere termijn....
 
Laatst bewerkt:
Wanneer heb je nou een "verdraaide" knie, hoe voel je dat?

Bij mij voelde het alsof er iets knapte in mijn knie, heel pijllijk ff.. '(

Durfde beide keren niet meer op te staan van de pijn en angst dat er iets heel ernstigs was... |(

En na die tijd beide keren knie zo dik dat je er nauwelijks beweging in mogelijk was. Dus ben wel serieus op zoek naar naar die braces, vaak wordt de motor belangrijker gevonden dan je eigen veiligheid heb ik de indruk, maar ik moet wel mijn hele leven met dit lichaam, dus ik ben er maar zuinig op....

Wil ook nog héél lang kunnen crossen :Y
 
Laatst bewerkt:
ik was zelf 5jaar geleden ook smerig met me knie in contact gekomen met me stuur tijdens het crossen, had toen ook verselijk veel pijn + een week niet goed kunnen lopen.

En ik ben al een paar keer gevallen in de tussentijd op die knie en vrij veel last van gehad terwijl het helemaal niet zo hard was. Ik denk dat ik ook maar eens ga kijken, als ik nog ergens geld over heb tenminste...
 
Laatst bewerkt:
http://www.danacreechracing.com/categories/products/product-142.html

Kan het kloppen dat het in de USA goedkoper is, want deze bedoel je toch?

De prijs is neem ik aan per knie.... Dus dan kom ik op 260 dollar, maar de prijs zal in Nederland wel duurder zijn ivm shipping enzo... -O-

En dan weet ik ook niet welke maat ik moet hebben, dus ff kijken wat ik doe.....

ik wou ze eerst ook zelf naar nl halen, maar shipping meuk is duur + douane kosten. Kom je een tientje goedkoper uit. Ben toen maar naar AG gegaan
 
Terug
Bovenaan Onderaan