Kawasaki Ninja 250R 2008

Status
Niet open voor verdere reacties.

Sxadana

MF'er
23 mei 2007
39
0
Bilzen
Kawasaki Ninja 250 R Topic
Deel 1
full
full


Welkom bij het enige echte Kawasaki Ninja 250 R Topic !
De sportfiets in lichte uitvoering.
Een handig, leuk, informatief en vooral heel gezellig topic !


Aankomende meeting
Motorforum Megameeting 3 mei te Veenendaal​


De gelukkige Ninja 250 R eigenaren



beloved_kitty

Bobientje

_Dave_

JorgLee

Koen85

Lil_Jon

MacRappy

_Shifter_

sidderaal

Stukje

tbuffing



De afvallige :W
( maar natuurlijk nog steeds welkom )​
Papsico




:] :] Veel plezier in het topic en hou de glimmende zijde boven !!! :] :]
Wees lief voor elkaar

Willen diegene wiens naam hierboven vermeld staat, een foto ( motor + berijder)
via een PB naar mij ( _Shifter_ ) sturen !! Deze zal ik dan plaatsen in de OP
Sta je er nog niet tussen meld het me dan even !!



Fouten voorbehouden.
Start post word gedurende het topic nog aangepast.
Laatst gewijzigde datum is meest recente update!!
Opmerking / Vragen / Klachten ?? PB _Shifter_







Na wat rond te zitten kijken op kawasaki.be
kom ik deze prachtige motor tegen en hij is 22kw
ziet er geweldig uit maar....
Ik kan dus geen enkele dealer vinde die hem heeft of over welke
prijs we het hier hebben.
Ik heb wel wat $ prijzen gevonden rond 2999. of deze waar zijn geen idee
Kan iemand me wat meer vertellen hierover?
Groetjes sxadana
 
Laatst bewerkt door een moderator:
wel erg lage prijs voor een nieuwe kawa . NL prijzen zijn dus waarschijnlijk die 3000 import + BTW + BPM en andere leuke toelagen voor dit dure land.... enne deze motor is toch nog niet verkrijgbaar in europa dit jaar...
 
Laatst bewerkt:
Ik zou zeggen: stuur een mailtje naar kawasaki.be. Of zoek een dealer in de burt met de zoekmachiene op de site.
 
Iemand een idee waneer ze in belgie te krijgen zijn? want vind geen enkele dealer :/
Anders zal ik voor de GS 500F gaan
 
Dat dealers 'm nog niet hebben kan ik begrijpen, hij is pas net aangekondigd.
Ik denk dat ie qua prijs zo rond de 4500 euro zal zitten... (excl. die belachelijke rijklaar kosten)
 
Na wat rond te zitten kijken op kawasaki.be
kom ik deze prachtige motor tegen en hij is 22kw
ziet er geweldig uit maar....

Ik kan dus geen enkele dealer vinde die hem heeft of over welke
prijs we het hier hebben.

Ik heb wel wat $ prijzen gevonden rond 2999. of deze waar zijn geen idee

Kan iemand me wat meer vertellen hierover?

Groetjes sxadana

Die $ prijzen zijn 100 % waar, maar dat is wel id usa (staat ook enkel op die site),
tot vorig jaar was de prijs idd $2999, maar nu $3499.

Maar ge moogt dat niet omrekenen naar € dmv * 0.68 ofzo te doen (wat de valutakoers ongeveer is) want bvb de 2007 ninja z10r kost id usa $11 249 (= € 7 649), maar in belgie € 13 590 (er is hier dus vermenigvuldigd met 1.21 ipv met 0.68)

Als ik dit ook bereken met de ninja zx6r van 2007 is er een vermeningvuldiging van 1.20 gebeurt, dus als ik dit ook doe met de ninja 250r, dan zou deze in belgie €4200 kosten.

Maar dat is natuurlijk gewoon afwachten tot het 2008 is, niet zo lang meer dus, en dan zal elke kawa dealer er zo wel een hebben veronderstel ik, en dan zal ik ook eens gaan zien 8-)

btw een gs 500 f is ook wel een goede moto (ik heb er zo 1 :P )

ik heb me even bezig gehouden met vermogen/gewicht en koppel/gewicht verhoudingen van deze 2 motos te vergelijken, en ik heb berekent dat als de ninja 250 r evenveel woog als de gs 500 f, dan zou deze 2 pk meer hebben, maar ongeveer 8 Nm koppel minder, dus ik veronderstel dat de ninja mss iets (5km/h ofzo) sneller zal rijden (en mn gs rijd 170), maar wel wat trager zal optrekken (er zullen ook wel andere factoren meespelen, maar daar ken ik nx van :X )

In ieder geval lijkt het me een fatsoenlijke (beginners)moto, en leuker om mee te rijden dan een cbf 250 bvb (niet dak ik daar ervaring mee heb, maar dat is mn conclusie bij het vergelijken vd specs :P )

Groeten, RotS
 
Laatst bewerkt:
Die $ prijzen zijn 100 % waar, maar dat is wel id usa (staat ook enkel op die site),
tot vorig jaar was de prijs idd $2999, maar nu $3499.

Maar ge moogt dat niet omrekenen naar € dmv * 0.68 ofzo te doen (wat de valutakoers ongeveer is) want bvb de 2007 ninja z10r kost id usa $11 249 (= € 7 649), maar in belgie € 13 590 (er is hier dus vermenigvuldigd met 1.21 ipv met 0.68)

Als ik dit ook bereken met de ninja zx6r van 2007 is er een vermeningvuldiging van 1.20 gebeurt, dus als ik dit ook doe met de ninja 250r, dan zou deze in belgie €4200 kosten.

Maar dat is natuurlijk gewoon afwachten tot het 2008 is, niet zo lang meer dus, en dan zal elke kawa dealer er zo wel een hebben veronderstel ik, en dan zal ik ook eens gaan zien 8-)

btw een gs 500 f is ook wel een goede moto (ik heb er zo 1 :P )

ik heb me even bezig gehouden met vermogen/gewicht en koppel/gewicht verhoudingen van deze 2 motos te vergelijken, en ik heb berekent dat als de ninja 250 r evenveel woog als de gs 500 f, dan zou deze 2 pk meer hebben, maar ongeveer 8 Nm koppel minder, dus ik veronderstel dat de ninja mss iets (5km/h ofzo) sneller zal rijden (en mn gs rijd 170), maar wel wat trager zal optrekken (er zullen ook wel andere factoren meespelen, maar daar ken ik nx van :X )

In ieder geval lijkt het me een fatsoenlijke (beginners)moto, en leuker om mee te rijden dan een cbf 250 bvb (niet dak ik daar ervaring mee heb, maar dat is mn conclusie bij het vergelijken vd specs :P )

Groeten, RotS

Ik ben niet zo voor naked :P
Met een kuip ziet het er altijd veel beter uit :9~

@ Sxadana: al besloten wat ge gaat doen/ kopen?
 
Ik? totaal niet en nu het toch winter is hebbe we nog tijd :)

Er zal mss sprake zijn dat ik motor nodig zal hebben waar ik met gemak 800km in een dag kan doen. Maar welke, dat zal nog afwachten zijn en alles goed bekijken :)
als hij voor 800km zal moeten dienen denk ik dat de 250r niet zo goed is.
Anders zie ik hem wel zitten ^_^

Maar bedankt voor je post geeft me een goed idee van de prijs enz.
 
ik heb die motor al gezien op de site ensow...
dat ding is gewoon geil
beter dat de ninja er eindelijk ook is voor de beginnende rijders, niet motorrijders zien het verschil tussen een zx10r en een 250r toch niet
alleen even afwachten wat de prijs gaat doen want het is echt ene mooi dingetje.
mss wel waard om voor te sparen
 
tot je vol vermogen mag rijden, dan is dat ding niks meer aan. En geloof me je maakt er ontzettend veel verlies op. Had ik ook met me brommer, helemaal nieuw gekocht een aprilia rs 50 2 jaar later verkoop ik hem en vang er nog maar de helft voor. Je kan denken, nieuw en dus geen onderhoud. Dat klopt, maar tweedehands heb je ook geen onderhoud. Mits je een goede koopt. Slijtage onderdelen moet natuurlijk wel sneller vervangen worden, maar dat zal je bij een tweedehands motor ook hebben.
 
Brommerprijzen zijn heel anders dan motorprijzen, die houden nog best redelijke waarden aan.
Brommers worden vaak ontzettend slecht onderhouden... wat zeg ik, vaak NIET onderhouden.

De helft er voor vangen is dus niet zo snel bij de Ninja 250. Je ziet toch ook nog steeds oudere ZZR250's voor 2000 euro van de hand gaan ? Alsof zo'n ZZR 250 dan 2 jaar terug 4000 zou hebben gekost.. no way, je vangt altijd meer voor een motor.
 
Laatst bewerkt:
Ik? totaal niet en nu het toch winter is hebbe we nog tijd :)

Er zal mss sprake zijn dat ik motor nodig zal hebben waar ik met gemak 800km in een dag kan doen. Maar welke, dat zal nog afwachten zijn en alles goed bekijken :)
als hij voor 800km zal moeten dienen denk ik dat de 250r niet zo goed is.
Anders zie ik hem wel zitten ^_^

Maar bedankt voor je post geeft me een goed idee van de prijs enz.
amai, en elke dag ofwa? dan kunde beter verhuize :P

en als ge gs 500 f prijs wilt --> suzuki site

ik zal het ineens even typen mits ik die toch vanbuiten ken ;) --> er staat 5530 euro (2007 model), wat ook zo was, maar nu is het 4830 euro (2007 model dus) omdat het jaar bijna om is (staat ergens in een pdf bestand ook op die site).

Vorig jaar was de k6 €5300, dus ik veronderstel dat de k8 nog iets meer dan €5530 zal zijn... (maar id winkel altijd nog om een korting vragen, want die € 5300 werd € 5000 toen ik erom vroeg vorig jaar *D ) (maar de eindejaarskortingen zijn meestal "bodemprijzen", dus niet nog een extra korting...)
 
Bedankt.

Het zal eenmalig weekelijks of maandelijkse gebeurtenis zijn.
Denk je dat gs 500 F daar goed voor zal zijn?
 
Heel cool ding, maar goed ik denk dat je voor de prijs in NL een leuke 2dehands zx6r(begrensd) kunt kopen, is dat niks voor je? 800 km op een dag lijkt me er niet erg lekker mee, maar dat geld denk ik voor weinig motoren :-)
 
Bedankt.

Het zal eenmalig weekelijks of maandelijkse gebeurtenis zijn.
Denk je dat gs 500 F daar goed voor zal zijn?
800 km is wel lang, zeker met een 25 kw (gs 25 kw kan maar max 170) dus ik denk dat ge dat wel beu zult worden op zo een afstand...

Voor de rest zal uw zadel minder comfortabel beginnen te voelen :P (maar idd met andere motos wrs ook)

hebt ge al een auto toevallig? want als het echt slecht weer is 800 km met de moto '(

In ieder geval wel een goede beginnersmoto :Y
 
woont ge in de buurt? anders komde maar is een testritje doen, en ineens een bod :P
neenee, ik houd haar nog wel *D ik woon in antwerpen
 
08.11.2007 - Kawasaki Ninja 250

Nieuw voor 2008!

Kawasaki Ninja 250.
Ideaal voor de -21jarigen/klein rijbewijs 25kw of de heropstappers.
Met zijn lage zithoogte ook voor de motorrijdsters intressant.
En zeker met zijn superprijs van +/-3990€!!
Zal leverbaar zijn vanaf april...

:((((
 
damn gast, das ne ultra super mega goeie prijs :9

niemand koopt nu nog ne cbf 250 :P

wel graag bronvermelding dat ik niet *O* zonder reden ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan