Honda CB 350 race project

Pferd

MF veteraan
11 jun 2004
1.089
0
Zwolle
Nu mijn caferacer zo'n beetje af is wil ik es wat anders. Wel met een CB 350, want onderdelen genoeg.
Nu doet het geval dat ik nog een blok heb liggen waar 400 cilinders en een 400 kop op zit, en wat al niet meer?! Verrassing.

Het moet iets worden in deze geest, omdat ik die gewoon enorm gaaf vind. De bouwer zit ook op dit forum geloof ik. Hulde:

full


full


full



De basis wordt een gewoon CB 350 frame. Dit omdat ik de motor gewoon op de weg wil kunnen berijden. Enige aanpassingen verwacht ik wel te maken, voor de stabiliteit en de lol van het werk.
Aanpassingen op deze manier:

full



Daarnaast komt er zo een gelijkend blok in:

full



Zo een achtervork. Ik ben van plan die zelf nog te fixen:

full



Dit zal wel kinky staan in mijn remtrommel:

full



En het voorwiel wordt zoiets:

full



Op dit moment zoek ik nog:

- Beetje ervaring :)
- Frame
- Velgen
- Naven
- Blok
- Een tank-zit combinatie
- Een voorvork met kroonplaten
- Voorspatbordje
- Kuip met ruitje
- Een leuk straatje carbs voor een 400
- Grimeca of Lockheed remklauwen
- CB550 K carburateurs
- Clipons


Zoals jullie zien, aardig wat 'geleende' plaatjes. t Is mooi spul allemaal en ik wil het gaan combineren. Even geen zin om zoveel dingen weer zelf te bedenken. Komt wel weer een keer.
Mensen geniet het topic. Ik probeer af en toe weer te posten, net zoals in:

Het grote CB 350 F vragen-topic
 
Laatst bewerkt:
ZIen die er een beetje goed uit? Geen roest op bovenbenen bv?
Mail ff picje als je wilt/kunt.
 
Jaja joop.. drommels goed. Je hebt de caferacer gezien he.. moet goed komen toch. :)

Ps. Ik zit nu te bedenken dat ik er ms wel wat moderne dingetjes in wil zetten om het rijgemak te verbeteren. Zoals een RS 125/250 voorvorkje.. zou dit wat wezen.. in een klassieke racer. t Is wel es wat anders he.

Spui uw mening..
 
Laatst bewerkt:
Hey,

als je iets wil weten of moet hebben weet je me wel te vinden............
Ben inmiddels m'n 5 de racer aan het bouwen dus ik mag wel zeggen dat ik er wat van af weet.
Ook heb ik hele leuke dingen te koop zoals die roosters op de naven, toerentellers,
kuipen, kroonplaten, uitlaten, etc etc.
Voorvork is mooi van een NSR125 te gebruiken, korte onderpoten en 35mm.

Groeten en succes met de bouw.

John.
full
 
Ps. Ik zit nu te bedenken dat ik er ms wel wat moderne dingetjes in wil zetten om het rijgemak te verbeteren. Zoals een RS 125/250 voorvorkje.. zou dit wat wezen.. in een klassieke racer. t Is wel es wat anders he.

Spui uw mening..

Nopes oud is oud en moet ook oud worden (zegt Natas met Firebird schijven en Nissin 4 zuiger klauwen op zijn brommertje uit 78 }) )
 
Is goed.
t Spul moet nog wel ff naar apeldoorn, maar dat gaat zaterdag of volgende week gebeuren.

@Natas: Ik neem maar aan dat jij het prachtig zult vinden.. :)
 
Laatst bewerkt:
word vast een mooi project, als je de begin plaatjes al ziet.
Ga je er ook een verlichting op doen? Omdat je de weg op wilt kunnen?
 
Jep. Ik denk heel subtiel twee halogeen lampjes in de voorkant van de kuip en een rond lichtje op het zitje. Maar dat is pas van latere zorg. ;)

Ps. Wat voor carbs moet ik aan gaan denken om het gewoon leuk te maken. Of is er geen enkel voordeel om andere carburateurs te monteren? Ik heb al gezocht op wat moderner spul wat ook op 400'tjes van nu gebruikt wordt, maar die zijn allemaal onder zo een grote hoek gemonteerd dat dat geen optie is voor mij.
 
Laatst bewerkt:
Als daar mijn naven inkomen, dan komen ze denk ik in een heel mooi stukje techniek.
 
Jaja joop.. drommels goed. Je hebt de caferacer gezien he.. moet goed komen toch. :)

Ps. Ik zit nu te bedenken dat ik er ms wel wat moderne dingetjes in wil zetten om het rijgemak te verbeteren. Zoals een RS 125/250 voorvorkje.. zou dit wat wezen.. in een klassieke racer. t Is wel es wat anders he.

Spui uw mening..


Zet er de vorkpoten, of i.i.g. de onderpoten van een cb 650 onder, dan heb je ogen, waar je mooi nissin remtangetjes aan kunt schroeven, ben ik ook mee bezig met mijn 550.
 
Ps. Wat voor carbs moet ik aan gaan denken om het gewoon leuk te maken. Of is er geen enkel voordeel om andere carburateurs te monteren? Ik heb al gezocht op wat moderner spul wat ook op 400'tjes van nu gebruikt wordt, maar die zijn allemaal onder zo een grote hoek gemonteerd dat dat geen optie is voor mij.
Je kan voor 500/550 carbs gaan of de originele uitboren/vijlen, op deze manier blijft het leuk en betaalbaar. Ik heb voor mijn 528cc uitgevijlde carbs, moet ze nog een keertje nameten maar ik denk dat er nog wel wat meer winst te behalen valt.
 
Ok, dan zoek ik gewoon rustig verder. Als iemand hier tips heeft.. laat maar weten.
Ander vraagje. Wat voor voordeel heeft een droge koppeling boven een natte. Ik zie vaak bij race-motoren dat ze de koppeling hebben drooggelegd. Is dat hier mogelijk of dan niet verstandig?
 
Een setje 550 carbs heb ik ook nog liggen. Moeten wel nagekeken worden. Maar zijn wel kompleet. komen van een 550 k
 
Het motorblokje is open. Eindelijke en beetje duidelijkheid over wat daar nu in zit. Ik dacht eerst dat er enkel 400cc cilinders gemonteerd waren. Nu blijkt dat er inderdaad Yoshimura zuigers in zitten en wel 450cc. Een leuke bijkomstigheid dus.

full


full


full



Een probleempje. Het lijkt of er een 'lager' in de kop aan zijn einde is. Voelbare groeven en aardig diep, zeg 0,5 mm. Wat hiermee te doen. Niets van aantrekken of nieuwe kop zoeken. :s

full


En wat betekenen deze aanduidingen op de nokkenassen? R2 en R6? Iemand een idee?

full



Oh ja. En iemand nog een verhaal over mijn droge-koppeling van eerder?
Graag meer informatie hierover.
 
Na wat inlezen kom ik tot de conclusie dat carbs van een 550 het beste pas te maken zijn voor deze cilinderinhoud. Bert zou je me es een mailtje kunnen sturen over je carbs? Ik heb hier nog een heveltje voor je liggen, die komt ook zsm je kant op.
 
Dank voor compliment.

Het schijnt alleen dat dit blok veel olie zuipt. Waarom ben ik nog niet zo achter. Moet maar es gaan meten aan veren, kleppen etc.
 
Na wat inlezen kom ik tot de conclusie dat carbs van een 550 het beste pas te maken zijn voor deze cilinderinhoud. Bert zou je me es een mailtje kunnen sturen over je carbs? Ik heb hier nog een heveltje voor je liggen, die komt ook zsm je kant op.


Ik zal morgen die carbs er eens bij pakken en een foto'tje van maken.
Meet ik gelijk even de as op. Ik zal binnenkort de boel wel weer bij je om de deur kunnen mikken. Ik kom de komende tijd nog wel een paar keer langs Apeldoorn.
 
Ja dat is goed, mail maar es wat. En langskomen moet kunnen, je hebt m'n nr nog dus bel maar ff n dag van te voren ofzo. Krijg je gelijk t heveltje.
 
Een droge koppeling kan meer koppel verwerken dan een natte, maar voor een 400 is dat niet nodig, alleen aangepaste veren.

Nadelen van een droge zijn de herrie en slijt harder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan