CR500 Supermoto winterproject 2007/08

CavOK

Die hard MF'er
8 okt 2005
628
0
Alphen NB
In het 'CR500/KX500 eigenaren topic' was het al bekend: een nieuwe eigenaar erbij van een CR500! De naam is trouwens Stijn, wonende in Haarlem.
Ik heb deze CR gisteren gekocht van 'Singlestyle' hier op het forum nadat twee weken geleden mijn eigen CR250 SM gestolen werd (zie ook: Gestolen: Honda CR250 Supermotard).
Eigenlijk krijgt dat verhaal nog een positieve draai, want nu staat er toch maar mooi een 'dikke' CR voor in de plaats :) (naast ZXR750R en CB500 pekelbrommer met L plaat, jawel!)

Het is overigens niet mijn eerste CR500: lang geleden crosste ik nog wat recreatief met vrienden op 125's. Nadat iedereen naar 250 stapte vond ik het wel een goed plan om naar 500 over te gaan. Ehh....dat was een stap, toch even wat anders :) Was een 85er CR500 met een verschrikkelijk lompe ouderwetse kickstarter en een zwak vonkje... en zoals ik tegenwoordig weet: met de ergste compressie die er was. Pfffff...ik krijg er nog nachtmerries van.

Gelukkig start deze 500 wel: Vanmiddag heb ik het eerste rondje gereden, is helaas ook meteen z'n laatste voor de komende tijd: een paar uur later lag het grootste deel al uit elkaar :) Trouwens best gladjes, in de regen met een gladde achterband :Y

Aangekomen uit Arnhem:
full


Met zo'n kenteken hoef ik geen Motor-forum sticker, toch? :)
full


Uurtje of twee na foto 1:
full



Het plan is om 'm deze winter helemaal opnieuw op te bouwen en in mooie staat te herstellen. Op dit forum zwerven een aantal echte prachtige CR's rond, dat motiveert me alleen nog maar meer om hier wat echt leuks van te maken.
Hier en daar is nog best wat werk nodig: veel ouderdoms/knutsel verschijnselen zoals gestripte draad in bevestigingspunten etc. Allemaal geen probleem, fixen we ;)

Ik heb er echter ook al meteen wat vraagtekens bij....
Via de uitgebreide info hier op het forum heb ik weten te ontcijferen dat het blok van 1995 is (PE020 5401893), echter de cylinder lijkt mij (met de wateruitgang boven het membraam) juist een oud type. Diverse waterslangen zijn dan ook kunstig aan elkaar geknoopt B| Heeft dit oud type cylinder nog voor of nadelen in vergelijking met wat er eigenlijk op hoort?

Ook zit ik me erg af te vragen in welke kleur ik het frame zal laten poedercoaten: wit of zwart...hmm...keuzes. Zie hier een mock up foto met de nieuwe Blackbird producten die al binnen zijn. Het plastic wat er op komt omvat rode spatborden en voorkap + zwarte tank en zijkappen. Wat is jullie idee?

full



Nouja, genoeg gekletst, ik blijf weer bezig :) Hoop veel van jullie te kunnen leren en omgekeerd jullie wat te entertainen met de voortgang van mijn project.
 
Oud type cylinder past probleemloos op een nieuwe type blok.
Alleen je water aansluiting is inderdaad even knutselen.

Eerste wat ik zou doen aan die fiets? Die zwarte tank lozen...gewoon wit er op!
 
540 is ook het serienummer van een 1985 blok..
En daar hoort een ouder type cylinder op. N.B.! Een 1985 heeft o.a. andere ( hogere) carters en een andere ( langere) krukas en andere voortandwiel-as.
 
Thanks voor de info Mario.

Het blok is echter wel weer voorzien van een nieuw type kickstarter (het oude type herinner ik me nog levendig van mijn oude 85er beul).
 
Jaaaaa die van jou ken ik wel Chrisscross, dat is een van die prachtige voorbeelden waar ik het over had :}

Ter zijner tijd heb ik nog wel wat vraagjes voor je (en die CRF plastic ombouw staat al gespijkerd in mn favorieten ;) )

Ik twijfel nog zo over de kleurkeuze.... |(
 
Jaaaaa die van jou ken ik wel Chrisscross, dat is een van die prachtige voorbeelden waar ik het over had :}

Ter zijner tijd heb ik nog wel wat vraagjes voor je (en die CRF plastic ombouw staat al gespijkerd in mn favorieten ;) )

Ik twijfel nog zo over de kleurkeuze.... |(
ja, das lastig en puur een kwestie van smaak. Maar het mooie is dat je zelf een persoonlijke fiets kan maken met alles wat jij zelf mooi vind.

hier nog een picci ;)

full
 
hoi stijn ,

leuk bezig zo ,
die start ervaring met de 85 er heb ik ook meegemaakt .. :(
niet leuk meer en heb m na 2 maand verkocht :X

ik ben ook bezig met een supermoto project maar dan van de grond af ,
zeg maar een crosser en dan gaan ombouwen naar sm
hoeft gelukkig geen verlichting of kenteken ,puur sm dus

heel veel plezier bij je project gewenst :Y
 
ja tis niet te geloven ...

ben je dan ziek hee
en niks meer van gehoord ?
zo,n ding moeten ze echt ver weg brengen ,
en niet door haarlem gaan knallen want dan zijn ze dr zo bij lijkt me
 
Het is overigens niet mijn eerste CR500: lang geleden crosste ik nog wat recreatief met vrienden op 125's. Nadat iedereen naar 250 stapte vond ik het wel een goed plan om naar 500 over te gaan. Ehh....dat was een stap, toch even wat anders :) Was een 85er CR500 met een verschrikkelijk lompe ouderwetse kickstarter en een zwak vonkje... en zoals ik tegenwoordig weet: met de ergste compressie die er was. Pfffff...ik krijg er nog nachtmerries van.

Gelukkig start deze 500 wel: Vanmiddag heb ik het eerste rondje gereden, is helaas ook meteen z'n laatste voor de komende tijd: een paar uur later lag het grootste deel al uit elkaar :) Trouwens best gladjes, in de regen met een gladde achterband :Y

.
Hey cavok .. ik ga je projectje volgen :)
tgaat allemaal goed komen! hij is in goede handen bij jouw ..

Tis vandaag wel lekker weertje hier al .. mooi om een blokje om te gasssen haha maarja dat zit er effe niet in :(..

Gestart op de mannier zoals ik zei en voorgedaan heb :)
..

Succes!
 
Thanks voor de info Mario.

Het blok is echter wel weer voorzien van een nieuw type kickstarter (het oude type herinner ik me nog levendig van mijn oude 85er beul).


Op zich is een goed blok een goed blok..
Beter een frisse van 1985 dan een afgemat exemplaar uit 1999.

Maar er zit verschil in de drijfstanglengte vandaar dat het handig is om te weten wel type het is.

Ik ga je projectje wel volgen..ben ook wel benieuwd.
 
Op zich is een goed blok een goed blok..
Beter een frisse van 1985 dan een afgemat exemplaar uit 1999.

Maar er zit verschil in de drijfstanglengte vandaar dat het handig is om te weten wel type het is.

Ik ga je projectje wel volgen..ben ook wel benieuwd.
het blok is 100% goed .. heb hem een stapel bonnen erbij gegeven en alle oude verpakkingen..

is nog aardig duur geintje om alles te vervangen :O
(gelukkig niet zelf betaald) haha


ik was bezig met een r6 .. maar vind het een beetje vreemd .
ik weetniet wat ik ervan moet bedenken.

kopie mail.

Ik heb een paar foto's van de bike bijgedaan.
Deze bike is in perfecte staat,altijd dealer onderhouden, onderhoudsboekjes ter inzage.
Ik ben in Engeland met de bike, dit is geen enkel probleem.
Ik kan de bike naar je toezenden, je hebt 5 dagen om de bike te testen, voordat ik m'n geld krijg.

De prijs van deze bike is 2.900 euro, en de verzendkosten zijn 300 euro (ik betaal de helft van de verzendkosten)
De prijs incl verzendkosten zijn 3.050 euro.
Ik verkoop het voor een zeer lage prijs omdat ik naar het buitenland moet vertrekken voor mijn werk.

Als je enige vragen hebt stuur een e-mail.

PS: Please reply me in english, because I don't know to write dutch. Only my wife write dutch and she will leave the country tomorrow
Regards
 
Inderdaad...een collega van mij hd hetzelfde met een caravan.
Waterdicht verhaal met een inklaringsbedrijf ( incl. website) die alles afhandeld en 5 dagen bedenktijd. Deze collega was 4000 euro armer..
 
het blok is 100% goed .. heb hem een stapel bonnen erbij gegeven en alle oude verpakkingen..

is nog aardig duur geintje om alles te vervangen :O
(gelukkig niet zelf betaald) haha


ik was bezig met een r6 .. maar vind het een beetje vreemd .
ik weetniet wat ik ervan moet bedenken.

kopie mail.

Ik heb een paar foto's van de bike bijgedaan.
Deze bike is in perfecte staat,altijd dealer onderhouden, onderhoudsboekjes ter inzage.
Ik ben in Engeland met de bike, dit is geen enkel probleem.
Ik kan de bike naar je toezenden, je hebt 5 dagen om de bike te testen, voordat ik m'n geld krijg.

De prijs van deze bike is 2.900 euro, en de verzendkosten zijn 300 euro (ik betaal de helft van de verzendkosten)
De prijs incl verzendkosten zijn 3.050 euro.
Ik verkoop het voor een zeer lage prijs omdat ik naar het buitenland moet vertrekken voor mijn werk.

Als je enige vragen hebt stuur een e-mail.

PS: Please reply me in english, because I don't know to write dutch. Only my wife write dutch and she will leave the country tomorrow
Regards

Je wordt dus gewoon fijn opgelicht
ziehier:
Nigerianen spreken nu ook Nederlands
 
heb ik ook eens gehad met iets dat ik wilde verkopen, please send item to blablabla in nigeria and give bank acount and number so i will give you te money, my wife lived in belgium but died on kindney cancer.

uhuuuu....
 
het blok is 100% goed .. heb hem een stapel bonnen erbij gegeven en alle oude verpakkingen..

is nog aardig duur geintje om alles te vervangen :O
(gelukkig niet zelf betaald) haha


ik was bezig met een r6 .. maar vind het een beetje vreemd .
ik weetniet wat ik ervan moet bedenken.

kopie mail.




Ik heb een paar foto's van de bike bijgedaan.
Deze bike is in perfecte staat,altijd dealer onderhouden, onderhoudsboekjes ter inzage.
Ik ben in Engeland met de bike, dit is geen enkel probleem.
Ik kan de bike naar je toezenden, je hebt 5 dagen om de bike te testen, voordat ik m'n geld krijg.

De prijs van deze bike is 2.900 euro, en de verzendkosten zijn 300 euro (ik betaal de helft van de verzendkosten)
De prijs incl verzendkosten zijn 3.050 euro.
Ik verkoop het voor een zeer lage prijs omdat ik naar het buitenland moet vertrekken voor mijn werk.

Als je enige vragen hebt stuur een e-mail.

PS: Please reply me in english, because I don't know to write dutch. Only my wife write dutch and she will leave the country tomorrow
Regards

Stuur deze maar naar de verkopende partij :W
En betaal een motor en neem hem gelijk mee ;)
Anders alleen maar B| '( :( ;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan