In het 'CR500/KX500 eigenaren topic' was het al bekend: een nieuwe eigenaar erbij van een CR500! De naam is trouwens Stijn, wonende in Haarlem.
Ik heb deze CR gisteren gekocht van 'Singlestyle' hier op het forum nadat twee weken geleden mijn eigen CR250 SM gestolen werd (zie ook: Gestolen: Honda CR250 Supermotard).
Eigenlijk krijgt dat verhaal nog een positieve draai, want nu staat er toch maar mooi een 'dikke' CR voor in de plaats (naast ZXR750R en CB500 pekelbrommer met L plaat, jawel!)
Het is overigens niet mijn eerste CR500: lang geleden crosste ik nog wat recreatief met vrienden op 125's. Nadat iedereen naar 250 stapte vond ik het wel een goed plan om naar 500 over te gaan. Ehh....dat was een stap, toch even wat anders Was een 85er CR500 met een verschrikkelijk lompe ouderwetse kickstarter en een zwak vonkje... en zoals ik tegenwoordig weet: met de ergste compressie die er was. Pfffff...ik krijg er nog nachtmerries van.
Gelukkig start deze 500 wel: Vanmiddag heb ik het eerste rondje gereden, is helaas ook meteen z'n laatste voor de komende tijd: een paar uur later lag het grootste deel al uit elkaar Trouwens best gladjes, in de regen met een gladde achterband
Aangekomen uit Arnhem:
Met zo'n kenteken hoef ik geen Motor-forum sticker, toch?
Uurtje of twee na foto 1:
Het plan is om 'm deze winter helemaal opnieuw op te bouwen en in mooie staat te herstellen. Op dit forum zwerven een aantal echte prachtige CR's rond, dat motiveert me alleen nog maar meer om hier wat echt leuks van te maken.
Hier en daar is nog best wat werk nodig: veel ouderdoms/knutsel verschijnselen zoals gestripte draad in bevestigingspunten etc. Allemaal geen probleem, fixen we
Ik heb er echter ook al meteen wat vraagtekens bij....
Via de uitgebreide info hier op het forum heb ik weten te ontcijferen dat het blok van 1995 is (PE020 5401893), echter de cylinder lijkt mij (met de wateruitgang boven het membraam) juist een oud type. Diverse waterslangen zijn dan ook kunstig aan elkaar geknoopt Heeft dit oud type cylinder nog voor of nadelen in vergelijking met wat er eigenlijk op hoort?
Ook zit ik me erg af te vragen in welke kleur ik het frame zal laten poedercoaten: wit of zwart...hmm...keuzes. Zie hier een mock up foto met de nieuwe Blackbird producten die al binnen zijn. Het plastic wat er op komt omvat rode spatborden en voorkap + zwarte tank en zijkappen. Wat is jullie idee?
Nouja, genoeg gekletst, ik blijf weer bezig Hoop veel van jullie te kunnen leren en omgekeerd jullie wat te entertainen met de voortgang van mijn project.
Ik heb deze CR gisteren gekocht van 'Singlestyle' hier op het forum nadat twee weken geleden mijn eigen CR250 SM gestolen werd (zie ook: Gestolen: Honda CR250 Supermotard).
Eigenlijk krijgt dat verhaal nog een positieve draai, want nu staat er toch maar mooi een 'dikke' CR voor in de plaats (naast ZXR750R en CB500 pekelbrommer met L plaat, jawel!)
Het is overigens niet mijn eerste CR500: lang geleden crosste ik nog wat recreatief met vrienden op 125's. Nadat iedereen naar 250 stapte vond ik het wel een goed plan om naar 500 over te gaan. Ehh....dat was een stap, toch even wat anders Was een 85er CR500 met een verschrikkelijk lompe ouderwetse kickstarter en een zwak vonkje... en zoals ik tegenwoordig weet: met de ergste compressie die er was. Pfffff...ik krijg er nog nachtmerries van.
Gelukkig start deze 500 wel: Vanmiddag heb ik het eerste rondje gereden, is helaas ook meteen z'n laatste voor de komende tijd: een paar uur later lag het grootste deel al uit elkaar Trouwens best gladjes, in de regen met een gladde achterband
Aangekomen uit Arnhem:
Met zo'n kenteken hoef ik geen Motor-forum sticker, toch?
Uurtje of twee na foto 1:
Het plan is om 'm deze winter helemaal opnieuw op te bouwen en in mooie staat te herstellen. Op dit forum zwerven een aantal echte prachtige CR's rond, dat motiveert me alleen nog maar meer om hier wat echt leuks van te maken.
Hier en daar is nog best wat werk nodig: veel ouderdoms/knutsel verschijnselen zoals gestripte draad in bevestigingspunten etc. Allemaal geen probleem, fixen we
Ik heb er echter ook al meteen wat vraagtekens bij....
Via de uitgebreide info hier op het forum heb ik weten te ontcijferen dat het blok van 1995 is (PE020 5401893), echter de cylinder lijkt mij (met de wateruitgang boven het membraam) juist een oud type. Diverse waterslangen zijn dan ook kunstig aan elkaar geknoopt Heeft dit oud type cylinder nog voor of nadelen in vergelijking met wat er eigenlijk op hoort?
Ook zit ik me erg af te vragen in welke kleur ik het frame zal laten poedercoaten: wit of zwart...hmm...keuzes. Zie hier een mock up foto met de nieuwe Blackbird producten die al binnen zijn. Het plastic wat er op komt omvat rode spatborden en voorkap + zwarte tank en zijkappen. Wat is jullie idee?
Nouja, genoeg gekletst, ik blijf weer bezig Hoop veel van jullie te kunnen leren en omgekeerd jullie wat te entertainen met de voortgang van mijn project.