RF900 ombouw naar GSR900

Status
Niet open voor verdere reacties.

HAPO

MF veteraan
14 apr 2007
6.105
4
Deventer
Bij het zien van allerlei eigenbouwprojekten, was ik stiekum bezig om eigen ideeen te krijgen. Mijn huidige projekt, de GS550E, is meer van demonteren, ontroesten, spuiten,
onderdelen vervangen door betere en mooiere, maar in wezen veranderde de motor niet.
Nu heb ik een schade Suzuki RF900 gekocht en daar ga ik een GSR900 van maken, tenminste dat is de bedoeling. Het is niet de bedoeling om hem precies na te maken, maar ik wil er wel een boel herkenbaars in verwerken.
Deze motor heb ik onlangs gekocht, op zich vind ik deze motor wel mooi (even los gezien van mijn projekt), wel een saaie kleur. Zonde!




rf900linkerzijdemfrd1.jpg


De kuipschade was behoorlijk, maar die heb ik toch niet nodig...

kuipschadelinks1qv0.jpg


kuipschadelinks2lz8.jpg


De tank is op drie plaatsen gedeukt:

gedeuktetankay9.jpg


De remhandel is afgebroken:

rechtsachterqh6.jpg


Verder viel het me reuze mee, het kan zijn dat ik meer narigheid tegen kom...

Het motorblok ziet er zo uit:

motorblokrechtswe8.jpg


motorbloklinkszf7.jpg


Voorpartij:

voorpartijss0.jpg


Achterkant:

linksachterkl5.jpg


Goed, tot zover de RF900 tot nu toe...
Wat is nu de bedoeling? Een plaatje maakt alles duidelijk:

zcedocthicgsr600yoshi12dv0.jpg


:W
 
Laatst bewerkt:
Cor, bedankt!
Ik zal dit forum niet zo vaak updaten, omdat ik eerst de GS550E afmaak.
Zal toch proberen om het een beetje bij te houden.
De RF staat er nu zo bij, ivm het slechte weer komende dagen. Buiten heb ik helaas gaan plaats voor de RF.

motorhuiskamer1zj8.jpg


motorhuiskamer2ez1.jpg


Ik wou de RF vandaag gaan demonteren, maar er kwam een kink in de kabel.
De voering van mijn achterremmen (vd auto) waren van de remschoenen losgelaten.
Gelukkig kon ik de oude nog uit de container vissen, voorlopig kan ie weer...
Later vanavond maak ik een begin met de sloop vd RF.

:W
 
word weer een mooi project :)
leuk detail trouwens, die temperatuur meter voor de olie die op de plaats vna de vulschroef zit :)
 
leuk projectje !


Zie daar ook een leuke verzameling stephen king staan volgens mij ?
 
Ja dat heb je goed gezien, JoJoMan.
Die zijn van mijn vriendin, die is helemaal gek op Stephen King, Dean Koontz, Tolkien en Terry Pratchett. Ze heeft alle delen van die schrijvers. Zelf kom ik helaas niet aan lezen toe...

Bowler,
ik denk dat ik die temperatuurmeter maar gewoon laat zitten.

Wat er in ieder geval veranderd wordt:

de achtervork, het frame wordt aangepast zodat die lelijke ankerplaat verdwijnt, de uitlaten (te koop trouwens), de grote radiator (nog geen idee hoe), koplamp, het stuur, het kontje en de tank. Ongetwijfeld zal dit niet alles zijn!
 
ook even toegevoegd bij de favorieten, is weer eens wat anders dan de standaar CB, XS of GS

En als je de demper los verkoopt heb ik er wel intresse.
 
Stephen Kink...check
Terry pratchett....check
Tolkien.......check
Dean Koontz... misschien een enkele
ik mis nog even: Robert Jordan (het rad des tijds)
en raymond E Feist (de Magier Puk en al de vervolgdelen)

full


ohja, bij de weg, idd een leuk project *O* *O*
 
Mijn vriendin heeft ook nogal een aantal boeken van Stephen King en Terry Pratchett. Ikzelf heb de serie van Raymond E Feist compleet en in dat rijtje hoort David Gemmel toch ook wel een beetje bij, en tolkien hebben we natuurlijk ook.

Maar dit gaat wel een beetje erg off-topic denk, de eer an de volgende om het weer wat meer on-topic te brengen.
 
Ik kan niet denken...
Ben uitgeput van het slopen. Pfffffffff, het blok ligt eruit.
Ik lijk wel gek, ben ik ook wel een beetje...Ik stop er even mee, eerst even de rotzooi opruimen,
anders krijg ik op mn kop.
Evn: de demper staat te koop op MF, mail me maar als belangstelling hebt.
Tot later op de avond!
 
Gratis tip:

Maak nou eerst dat andere fietsje af, anders loop je nog vast op de vele dingen, die je tegelijk moet doen. :Y

:Y :+

:W
 
De tip van Gijs Vijs zou ik echt volgen, want voor je het weet heb je een derde project erbij, of zoals hier thuis, 4 motoren en 1 auto :)
 
Gijs:
mijn topic toch even beter lezen, hoor...

Zo, tijd voor een presentatie. Koffie dr bij, koekie bij... nee, helaas die zijn op.

Het motorblok bijna los:

motorblokgekanteldkl9.jpg


Makkelijk hoor, een paar autokrikken.

Eindelijk geeft het blok zich gewonnen en zingt nu een toontje lager *O* :

motorblokloshb7.jpg


Het frame zonder blok:

framezonderblokii3.jpg


Het valt toch niet mee zo'n blok in je eentje uit het frame te halen, op je ouwe dag... :N

Morgen wil ik de voorvork en de achtervork demonteren. Ik kan nog laten zien wat ik tot nu toe ben tegen gekomen. Daarna kan het hele zakie de kelder in.
Ook kan ik uitzoeken wat de verkoop in kan, de rest komt volgend jaar wel een keer.
Mijn vriendin komt nog terug op die boeken die verder genoemd zijn. Zelf heb ik de blauwe deeltjes van Jules Verne kompleet, van de groene deeltjes heb ook al veel.
Vind het toch wonderlijk dat iemand zo lang geleden dingen heeft geschreven die nu dood normaal zijn!

:W
 
Laatst bewerkt:
Dit is inderdaad eens wat anders als de zoveelste CB, XS of GS met alle respect voor de mannen wat daarmee aan de gang is gegaan :}

Maar dit vind ik toch wel heel origineel, misschien eens praten met die mannen in Japan of d'r niet een "studiereis" georganiseerd kan worden :+

En on-topic
Mijn vriendin is helemaal into Robert Jordan.
Bij "Rad des tijds" zit ze nu bij nummer 7 dus nog vier te gaan voor de verjaardag en dergelijke ;)
 
Hapo,

Ik heb nog een vette achterbrug van een GSXR 750 SRAD liggen compleet met assen, , linksystem, remankerplaat, 6" achterwiel met (te repareren) deuk, remschijf en tandwielhouder met tandwiel en ketting en eventueel de schokbreker.

Foto's kunnen gemaild worden.

Laat maar horen of je interesse hebt.

mail maar naar picobello@rd350lc.nl

Groetjes,


Picobello
 
Picobello, bedankt voor je aanbod. Ik maak er geen gebruik van.
Ik ga de bestaande achtervork aanpassen zodat ie ongeveer is zoals op de foto vd GSR600.
De uitlaatdemper heb ik zo goed als verkocht, wel moet ik hem netjes bijwerken.

bosdemper1fl3.jpg


en na:

bosdemper2rb0.jpg


Nog meer beschadigingen:

bosdemper3oc4.jpg


en na:

bosdemper4mu2.jpg


Met het laatste ben ik dus niet tevreden.
Ik haal de rvs band er af, door de popnagels te doorboren en ik maak er een nieuwe rvs band omheen met ook nieuwe rvs popnagels.

De uitlaat met bochten en al wordt ook vervangen door wat anders.

uitlaatbochten2eh4.jpg


Een bocht is gedeukt en kan gerepareerd worden.

uitlaateindpijpxd7.jpg


Heeft iemand belangstelling? Laat het maar weten.

De radiator is ook helemaal ontzet en moet vervangen worden door een ander en het liefst een kleiner, a la oliekoeler. Hoe krijg ik dit nou voorelkaar. Iemand suggesties?

:W
 
Laatst bewerkt:
Picobello, bedankt voor je aanbod. Maak er een gebruik van.
Ik ga de bestaande achtervork aanpassen zodat ie ongeveer is zoals op de foto vd GSR600.
:W

De SRAD achterbrug heeft al zo'n "Brace" als die van de GSR zie de foto.......

Je mag van mij best knutselen hoor aan die bestaande achtervork maar laat het laswerk door een kenner maken dan, heb me laten vertellen dat het niet makkelijk schijnt te zijn om aan een alu achtervork een brace te gaan lassen.

Groetjes en succes,

Picobello
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan