Welke supermotard om mee te beginnen?

Willemx

MF'er
3 jan 2008
77
0
katwijk
Hallo ik ben nieuw op dit forum,
Mijn naam is willem daanen en ik woon in katwijk( bij nijmegen.)
Ben 18 jaar oud en werkzaam als monteur
Mijn hobby is motorcross en daarbij rij ik op een honda 125cr.

Hierbij meteen mijn eerste vraag; *D
Ik wou binnekort beginnen met mijn motorrijbewijs.
En daarna een motor kopen
Ik vind een supermotard wel iets hebben,alleen ik weet niet wat voor iets ik moet kopen.
zelf dacht ik aan een ktm 300exc of een 450, 525?
Wat zijn de voordelen en de nadelen van supermotard ten opzichten van een wegmotor?
Hoelang gaat een zuiger mee van een 450 etc.
Zit er veel onderhoud aan?
En wat raden jullie mij aan om mee te beginnen?

Alvast bedankt!
 
Hallo Willem (kneem aan dat je zo heet;))

Ik ben zelf ook als eerste motor een 525 supermotard gaan rijden, voor meer info zie mijn Motorstek profiel Motorstek profiel van KTM-Jorn

Allereerst moet je goed bekijken wat je met de motor wilt gaan doen.

Allereerst kan ik je zeggen dat zo'n 2 tact supermotard NIKS is voor dagelijks gebruik of lange ritten omdat er op deze motoren maar 2 standen zitten: gas open / gas dicht
Ook is het onderhoud vrij veel.

Een motard is ten opzichte van een wegmotor een stuk feller, lichter, behendiger enz.
Daarintegen zijn ze niet geschikt voor snelweggebruik, zijn ze vermoeiend om mee te rijden en hebben flink wat onderhoud nodig zoals je ook wel lezen kunt op mijn motorstek..

De vraag die je stelt over de zuiger ligt er maar net aan hoe je m berijdt en onderhoud, goed warmrijden is al zeer belangrijk, en regelmatig olie en filters vernieuwen. Ik heb verhalen gehoord over 450/520/525 die na 20 000 km nog met hun 1e zuiger reden, maar precies kan ik het je ook niet vertellen

Ik hoop je een beetje op weg te hebben geholpen met je keuze, mocht je meer hebben dan voeg je me maar ff toe op msn

Gr Jorn
 
Hallo ik ben nieuw op dit forum,
Mijn naam is willem daanen en ik woon in katwijk( bij nijmegen.)
Ben 18 jaar oud en werkzaam als monteur
Mijn hobby is motorcross en daarbij rij ik op een honda 125cr.

Hierbij meteen mijn eerste vraag; *D
Ik wou binnekort beginnen met mijn motorrijbewijs.
En daarna een motor kopen
Ik vind een supermotard wel iets hebben,alleen ik weet niet wat voor iets ik moet kopen.
zelf dacht ik aan een ktm 300exc of een 450, 525?
Wat zijn de voordelen en de nadelen van supermotard ten opzichten van een wegmotor?
Hoelang gaat een zuiger mee van een 450 etc.
Zit er veel onderhoud aan?
En wat raden jullie mij aan om mee te beginnen?

Alvast bedankt!
Waar wil je de motor voor gebruiken en wat is je budget?
Daarna: proefrijden!
 
Alles is mogelijk zolang je er zelf maar aan wil sleutelen (anders wordt het zo duur). Tis niet zo sterk als bij de cross dat je eerst op een lichte 'moet'.

En kijk wat rond op het forum dan krijg je vanzelf antwoord op al je vragen.

Veel sccs bij je aankoop.

Laat ook ff x horen als je er een gekocht heb.
 
Ik wou de motor gebruiken voor beetje rond te toeren in de zomer.
En mischien een keer circuit voor supermotard, maar daar heb ik me nog niet echt in verdiept.
Het is voornamelijk voor de fun een keer rond te toeren niet voor dagelijiks gebruik dus.
Mijn budget is rond de 5000 euro.
 
tis maar net wat je wil! wil je veel onderhoud en een lichte, felle machine, dan is de 525 super.
wil je supermotard rijden op een iets zwaardere, minder felle motor, dan kan je kijken naar een 625, 640,660.
 
Jup 25 kw ,een 525 die zit toch onder de 25kw?

En onderhoud maakt me niet zoveel uit ,ik vind het mooi om er aan te sleuten.
het onderhoud zal wel een stuk minder zijn dan een crosser neem ik aan
 
Jup 25 kw ,een 525 die zit toch onder de 25kw?

En onderhoud maakt me niet zoveel uit ,ik vind het mooi om er aan te sleuten.
het onderhoud zal wel een stuk minder zijn dan een crosser neem ik aan

Op kenteken zal die wel onder 25kw zitten ja, maar het echte vermogen ligt daar VER boven
 
ja dat snap ik maar als, ik ooit iets maak heb ik dan gezeik?
of is dat origineel dat hij onder de 25kw zit ?
 
ja dat snap ik maar als, ik ooit iets maak heb ik dan gezeik?
of is dat origineel dat hij onder de 25kw zit ?
Om te voldoen aan de emissie-eisen worden veel SM's (en enduro's) geknepen ingevoerd. Ze rijden dan belabberd maar komen wel door de keuring heen. De dealer haalt deze begrenzing er dan weer uit waardoor het vermogen op papier niet met de werkelijkheid overeen komt.

Toch vind ik het onschuldiger dan een SS met 100+ pk begrenzen op papier en vervolgens toch vol vermogen rijden...
 
Hallo Willem (kneem aan dat je zo heet;))

Ik ben zelf ook als eerste motor een 525 supermotard gaan rijden, voor meer info zie mijn Motorstek profiel Motorstek profiel van KTM-Jorn

Allereerst moet je goed bekijken wat je met de motor wilt gaan doen.

Allereerst kan ik je zeggen dat zo'n 2 tact supermotard NIKS is voor dagelijks gebruik of lange ritten omdat er op deze motoren maar 2 standen zitten: gas open / gas dicht
Ook is het onderhoud vrij veel.

Een motard is ten opzichte van een wegmotor een stuk feller, lichter, behendiger enz.
Daarintegen zijn ze niet geschikt voor snelweggebruik, zijn ze vermoeiend om mee te rijden en hebben flink wat onderhoud nodig zoals je ook wel lezen kunt op mijn motorstek..

De vraag die je stelt over de zuiger ligt er maar net aan hoe je m berijdt en onderhoud, goed warmrijden is al zeer belangrijk, en regelmatig olie en filters vernieuwen. Ik heb verhalen gehoord over 450/520/525 die na 20 000 km nog met hun 1e zuiger reden, maar precies kan ik het je ook niet vertellen

Ik hoop je een beetje op weg te hebben geholpen met je keuze, mocht je meer hebben dan voeg je me maar ff toe op msn

Gr Jorn

Leuk om te lezen dat er nog een student zeer geinteresseerd is in motoren. Nu heb ik even je site bekeken en vraag mij af hoe je de kleppen moet stellen en waar je dit geleerd hebt.
Ik zit er namelijk aan te denken ook een 525 ktm te kopen en om te bouwen naar supermotard, dit naast mijn bandit. Maar voordat ik tot aankoop overga wil ik het e.e.a. weten/leren over sleutelen.
Gr,
Red Bandit
 
Precies, ik heb het 1x samen gedaan met iemand die het vaker had gedaan!

Mocht iemand nog vragen hebben over mijn ktm/ombouw/25kw/enz enz dan moet je me maar even op msn toevoegen!

Mijn email is jornboeijenAThotmailDOTcom
 
Terug
Bovenaan Onderaan