190/55-17 of 190/50-17 ?

welke het beste ,190/55-17 of 190/50-17

  • 190/55-17

    Stemmen: 3 100,0%
  • 190/50-17

    Stemmen: 0 0,0%

  • Totaal aantal stemmers
    3

giele

MF'er
18 feb 2006
104
0
kaulille
hey, ben toe aan een nieuw stel banden voor men ducati 1098 .
welke maat achterband kan ik het beste nemen voor de bridgestone BT 016
190/55-17 of 190/50-17 ?
full


als iemand ervaring heeft met deze banden mag je altijd je commentaar neerzetten *D
 
Laatst bewerkt:
maar ik stel me de vraag waarom ze dan 190/50-17 maken?

heb er momenteel de pirelli's dragon corse nog op liggen maar waar ik op onderhoud ga vindt de bridgestone bt 016 de ideale band ...
 
Ik heb ook de 55 van de BT016, goede band en stuurt scherp in,
Heb daarvoor de 015 gehad in 190/50/17 en die beviel ook hoor alleen minder spits dus iets minder snel invallen vond ik, het is maar net wat je wilt.
UIk weet niet of je ene hugger gemonteerd hebt en wat de standaard maat op de duc is.
Maar let dan op of de 016 past, ik weet van een zx-10R '04 dat de 55 zijn hugger schaafde bij opwarmen van de band
 
Ik heb op mijn '04 zx-10r achter een (MPP 2ct) 180 ipv 190 bandje liggen; hoezo lekker snel insturen? O-)
 
Ik heb op mijn '04 zx-10r achter een (MPP 2ct) 180 ipv 190 bandje liggen; hoezo lekker snel insturen? O-)
dat kan ook ja, maar een 190/55 is nog altijd hoger dus vandaar het spatbord verhaal.
maar je kan idd 180/55 pakken, maar wik je wat meer rubber bij het uitkomen onder de duc pak je 190 ;)
 
maar ik stel me de vraag waarom ze dan 190/50-17 maken?

heb er momenteel de pirelli's dragon corse nog op liggen maar waar ik op onderhoud ga vindt de bridgestone bt 016 de ideale band ...


omdat een 55 band niet altijd past.

ik vind die pirelle overigens een betere band, maar dat verschilt per persoon
 
ben heel content van de pirelli's maar de bridgestone heeft int midde harder rubber en wil dat eens proberen
 
190/55



wat je ook doet, ga iig geen 180 rijden, ik heb dat gedaan op 't circuit, 4 sessies achterband volledig weg, die kan het koppel van de duc niet verwerken op een normale manier


ben benieuwd naar je ervaring met de BT
 
Laatst bewerkt:
Standaard is toch 190/55 waarom zou je dan 190/50 pakken. :?

Ben op de RSV die standaard 190/50 had wel naar 190/55 gegaan. 190/55 stuurt beter en is iets hoger waardoor de motor iets meer voorover stond. Dit kwam het stuurgedrag ook ten goede. Ook is de band boller en kun je platter tot je de rand van je band hebt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan