De beroemde woorden

stekman

MF veteraan
15 mei 2003
8.130
29
spijkenisse
vanochtend helaas ook de beroemde woorden gehoord, Ik had je niet gezien.
Ik reed tussen de file door op het laatste stukje van de a20 voor het westland. Tussen de dagelijkse file. De rij gaat weer rijden en de vrachtwagen naast me gaat alvast naar de baan voor linksaf. Ik trek op om rechtdoor te gaan en de auto rechts van mij ziet het gat van de vrachtwagen, wil daar gaan rijden en gooit hem naar links. Helaas reed ik daar.
Al rollend over de grond met mijn voeten de auto van me af gehouden en toen ik stil lag was het eerste wat ik zei, wat doe je nou man. Hij reageerde met dat hij blij was dat ik dat tegen hem kon zeggen. Hij had me niet gezien door de lichten achter hem.
In ieder geval was hij zeer behulpzaam, we hebben damen de motor opgepakt en naar de benzine pomp geduwd. daar wat gegevens uitgewisseld en afgesproken dat hij woensdagochtend even de papieren in komt vullen bij mij op het werk. Dus hij doet alles keurig netjes wat er moet gebeuren na een ongeluk.
Ondertussen wilde mijn motor niet meer starten, de clipon stond scheef en mijn uitlaat was van de bochtenset afgeschoten. gelukkig had ik een gereedschapsetje bij me en heb ik die weer kunnen monteren, clipon rechtgezet en na wat doorstarten ging hij weer aan.
Alsnog naar mijn werk gereden en alles lijkt nog te functioneren. de kuip is afgeschuurd, de uitlaat is beschadigd, knipperlchtje voor defect.
Zelf begin ik nu stijf te worden en merk dat er iets in mijn rechterpols niet goed zit. dat was direct al na het vallen dus misschien dat ik daar wel even een fototje van laat maken. Wordt in ieder geval weer een leuk gevalletje schadeafhandeling.

ben niet boos of zo op de automobilist, die heeft alles verder netjes opgepakt. Wat wel een beetje jammer is is dat er een varchtwagen langs reed waarvan de chaufeur het nodig vond mij na te roepen dat dat er nou van kwam.
 
Sterkte!

Met alles!

Hopelijk komt het helemaal goed, met jou, de motor en de afhandeling.
Ikzelf zorg er voor dat het papierwerk meteen geregeld wordt.
Zoooo vaak gehoord dat het later niet meer goedkomt....
 
tja.......
gewenning en routine gevalletje lijkt me.
wees blij dat het goed afgelopen is.
succes
 
kenteken onthouden... zal daar wel vaker rijden :+


nu hopen dat meneer zich wel aan zn afspraak houdt.. iig t ging wel netjes zo te horen :)
 
allereerst sterkte,
ten tweede pas op woensdag de schadeformulieren invullen...???
Eigenlijk geen goed plan, voor hetzelfde geldt denk hij erover na, er probeerd er jou schuld van te maken....
maar hopelijk voor jou doet hij dit niet, heb anders wel vaker gehoord... de ontkenningsfase
komt meestal al na dag 1
enne... zeker naar het ziekenhuis foto's laten maken, je kan alles nu nog op het ongeluk afschrijven,
als je 2 maanden later komt..... komt het toch weer uit je eigen zak.
en gelukkig dat het zo afliep, kon idd vele malen erger zijn.
Voordat iemand anders erover begint..... piccie's??? })
 
Hans, dat is kudt -O-

Die motor komt wel goed, maar laat inderdaad even naar die pols kijken.

Die vrachtwagenchaffeur :r

Sterkte met de afwikkeling iig.
 
:?

Veel sterkte verder, al zou ik altijd de papieren ter plekke invullen.
We hadden geen papieren bij ons, wel een gewoon papier waar de situatieschets op gemaakt is en alle belangrijke gegevens opgesteld zijn.

En met het rollen bedoel ik dat ik richting de auto rolde en me met mijn voeten er weer vandaan duwde.
 
Jammer man,
Veel sterkte.

En altijd de papieren ter plekke invullen en ondertekenen. Mijn ma had onlangs een ongeluk met een vrachtwagen (op snelweg ging hij door de doorgestrokken streep en raakte haar aan, auto ging toen in de spin). Later gaf hij haar de schuld. Maar doordat alles op de schadeformulier en hij vermelde dat hij van de baan veranderde kreeg, kreeg hij weer de schuld.

En die vrachtwagen vrachtwagenchaffeur kan de pot op. Echt zo van" I told you so!".

Succes verder.
 
Da's mooi klote, Stek... -O-

Gelukkig een "nette" betsuurder die zijn fout inziet, nu netjes afwikkelen en hopen dat het allemaal meevalt. Sterkte met de spieren en met je pols... :)
 
full


JA.... DAT KOMT ER NOU VAN......
Sorry.. kon het niet laten.. :X

Pfff.... gefrustreerdinternationaalchauffeurtjewaarvandevrouwenkinderenalzijnweggelopen zeker. B|



Sterkte met de spierpijn.... en de motor.... ach, het is maar 'n motor. Zolang de verzekering van de automobilist maar niet dwars gaat liggen... het blijft gedogen dus nog steeds 'n redelijk grijs gebied. :Y

 
Hoe zit dat eigenlijk met de schuldvraag. Tussen de file door is nogal een grijs gebied. Is dit te verhalen bij de automobilist?

Ik zou zelf de autobestuurder niet eens zoveel kwalijk kunnen nemen. Ik rij zelf ook bijna dagelijks tussen de file door en maak deze situaties ook geregeld mee. Gelukkig is het nog nooit mis gegaan.
Toch weet ik dat als ik in de auto zit ik motorrijders ook vaak over het hoofd zie alhoewel ik er extra alert op ben. Vooral als het donker is en ook nog eens regent verdwijn je als motor simpelweg uit het zicht. Zelfs open dempers hoor je vooraf niet als je de radio (niet eens zo hard) aan hebt.

Succes met de nasleep iig.
 
Hoe zit dat eigenlijk met de schuldvraag. Tussen de file door is nogal een grijs gebied. Is dit te verhalen bij de automobilist?

Ik zou zelf de autobestuurder niet eens zoveel kwalijk kunnen nemen. Ik rij zelf ook bijna dagelijks tussen de file door en maak deze situaties ook geregeld mee. Gelukkig is het nog nooit mis gegaan.
Toch weet ik dat als ik in de auto zit ik motorrijders ook vaak over het hoofd zie alhoewel ik er extra alert op ben. Vooral als het donker is en ook nog eens regent verdwijn je als motor simpelweg uit het zicht. Zelfs open dempers hoor je vooraf niet als je de radio (niet eens zo hard) aan hebt.

Succes met de nasleep iig.

Grijs gebied? Nee hoor :N
Regeltjes voor het filerijden zijn duidelijk genoeg.

Daarnaast ben je als motorrijder rechtdoorgaand verkeer,
en doet de automobilist een bijzondere verrichting (namelijk van baan wisselen)

Maar inderdaad, met dit weer ben je erg makkelijk over het hoofd te zien.
 
Laatst bewerkt:
Hij wisselt van rijstrook, dus doet hij een bijzondere verrichting :)

Die vrachtwagen chauffeur mag dood vallen van mij... wat een hufter... echt niet nadenken...
Sterkte Stekman!
 
Beetje rare reactie van die vrachtwagen chauffeur, waar dat nou weer voor nodig is :?

Maar sterkte met je pols en de schade afhandeling verder iig. Lijkt me dat de schuldvraag wel duidelijk is, dus alles zal wel goedkomen.
 
Dat is weer minder, maar altijd nog beter dan jouw eigen "famous last words"...

Sterkte Stekman, ik hoop dat jouw vertrouwen in de medemens niet wordt beschaamd...
 
Zo, das niet echt een geweldig begin van de week :X Maar iig mooi dat de koekblikker meewerkt!

Blinde koekblikkers... ik werd vanochtend ook bijna vanmmn fiets gereden omfat iemad het nodig vond over een verdrijvingsvlak mijn weghelft op te knallen :X Gelukkig was dr ee vluchtstrook...

Sterkte met de spierpijn/pols!
 
Sterkte en hoop dat het invullen alsnog goed gaat heb zelf ook een x de ineens ontkennende koekblikker mee mogen maken.
Die vrachtkoekblikker, geen woord meer aan vuil maken die zit waarschijnlijk de hele dag op alles en iedereen te schelden en is daardoor waarschijnlijk een minder gelukkig mens.
Rijd met een gele lamp, valt wat meer op tussen de witte en extra witte-witte pitten.
 
Grijs gebied? Nee hoor :N
Regeltjes voor het filerijden zijn duidelijk genoeg.

Daarnaast ben je als motorrijder rechtdoorgaand verkeer,
en doet de automobilist een bijzondere verrichting (namelijk van baan wisselen)

Maar inderdaad, met dit weer ben je erg makkelijk over het hoofd te zien.

Wat zijn de regels dan? Het is toch meer gedoogd dan toegestaan?
En is tussen de file doorrijden dan geen bijzondere verrichting? In feite wissel je continu van rijstrook.
 
Ik heb je niet gezien :r :r :r

Zeg dan gewoon ik kan niet rijden. Dooie kneus! :N

Sterkte met de afhandeling en je pols
 
Laatst bewerkt:
Maar wat ik me ff afvraag, keek de automobilist over zijn schouder?
Zelfs als je over je schouder kijkt, is een motorrijder tussen alle lichten nog moeilijk te zien, zeker als het donker is en regent.

Wat ik als koekblikker soms wel doe, als ik voor mij iemand zie die de intentie heeft om van baanvak te veranderen en ik zie wel een motorrijder achterlangs doorkomen is even mijn grootlichten trekken en mijn knipperlicht naar rechts of links aansteken (naargelang de motorrijder rechts of links voorbijkomt, zo heeft de motorrijder wat extra meters om te reageren)
 
Terug
Bovenaan Onderaan