mv-bladefighter

superrrjust

MF veteraan
5 nov 2003
1.348
1
heemstede
De knoop is doorgehakt! Ik ga van mijn fireblade een mooie streetfighter bouwen!
Het wordt geen million dollar bike, tenminste in eerste instantie is dat niet het uitgangspunt.. :P
Nee, onder het motto less is more wordt het een sobere maar mooi afgewerkte blade.
Status tot nu toe:
- Velgen worden satijnglans zwart gecoat en zijn v/d week klaar
- abm kroonplaat met risers voor een 28 mm fatbar staat in bestelling
- mv agusta kont van aadmanz met ducati subframe en scharniersysteem gekocht.
(Aad is momenteel vast en zeker dag en nacht aan het zoeken naar de bijbehorende achterlichtjes en slotsysteempje of niet Aad ;) )

Wat moet er allemaal nog gebeuren:
- blok opknappen (is door pekel e.d. behoorlijk lelijk geworden)
- Mooi fatbar stuur kopen
- kabelboom aanpassen
- kont met subframe netjes monteren
(het kontje zal d.m.v. een scharniersysteem omhoog kunnen klappen)
- kuipje uitkiezen voor de voorkant en monteren
- Bellypan uitkiezen en monteren
- Uitlaatsysteem opknappen en verlassen
- Mooi uitlaatje monteren in de juiste hoek
- Carbs reinigen & afstellen/synchroon zetten
- spatbordje kopen en monteren

Ik zal iedereen in dit topic op de hoogte houden van de vorderingen. Ik ben in 1e instantie vooral dringend op zoek naar een fatbar stuur (liefst grijs) van renthal, pro taper, rizoma, answer o.i.d.
Verder zoek ik ook een mooi voorspatbord. Heeft iemand iets liggen please let me know *D

Paar plaatjes:
MV kontje (ploatje aadmanz)
full
 
Laatst bewerkt:
hmm, ben benieuwd..


Enne.... wat ben je van plan met dat kofferrek?? past straks toch niet meer ;)
 
Je zult het niet geloven..maar het kofferrek gaat hoogstwaarschijnlijk een 2e leven krijgen....ik ga (onzichtbaar) op het ducatisubframe bevestigingspunten maken. Ik vind het leuk om 1 a 2 keer per jaar een langere tocht te maken (megatour, lang weekend eiffel etc). Dan moet ik dus iets hebben waarop ik mijn tentje en dergelijke kwijt kan.
De MV kont heeft helemaal geen bagagemogelijkheid, dus ga ik het kofferrek maar weer verlassen/verzagen. Gemonteerd moet het dan boven de MV kont uitkomen. Als ik dan ga touren schroef ik het gewoon op het ducati subframe en voila...een berg bagageruimte is gecreeerd (de schoonheidsprijs zal het alleen niet verdienen maar who cares).
 
Laatst bewerkt:
Hey!! Gevallen tijdens de megatour joh??
Ben je er aankomend jaar weer bij?? Ik hoop dat ik er nu wel bij kan zijn.

Ik ga je project volgen! Suc6 met de bouw
 
Hey Redline!
Hoest met je?
Hoest met jouw motoren? Ik zie dat je TL1000 rijd? Heb je de 7/11 ook nog steeds?

Greetz Jus
 
Laatst bewerkt:
Je zult het niet geloven..maar het kofferrek gaat hoogstwaarschijnlijk een 2e leven krijgen....ik ga (onzichtbaar) op het ducatisubframe bevestigingspunten maken. Ik vind het leuk om 1 a 2 keer per jaar een langere tocht te maken (megatour, lang weekend eiffel etc). Dan moet ik dus iets hebben waarop ik mijn tentje en dergelijke kwijt kan.
De MV kont heeft helemaal geen bagagemogelijkheid, dus ga ik het kofferrek maar weer verlassen/verzagen. Gemonteerd moet het dan boven de MV kont uitkomen. Als ik dan ga touren schroef ik het gewoon op het ducati subframe en voila...een berg bagageruimte is gecreeerd (de schoonheidsprijs zal het alleen niet verdienen maar who cares).


Goed zo! lekker km's maken, fighters kunnen ook de grens over..

Anders had ik er wel interesse in gehad, van de week toevallig een grote topkoffer en een setje zadeltassen besteld... Maar dan laat ik wel het e.e.a. laseren om het spul te bevestigen..
 
@ Chris: Hoest nou joh? Ik zeg, we zien elkaar bij de megatour..je hebt tenslotte maar twee wielen, stuur en toebehoren, een motorblok wat benzine en een frame en zadel nodig om te kunnen rijden!
@ MAikel: Als ik toch besluit hem weg te doen laat ik het gelijk weten!
@ Aad: Heel goed jongen, het grote 'waar zijn nou toch die mv lichtjes mysterie' zal eerdaags worden opgelost...ik geloof erin haha :)
 
Laatst bewerkt:
Eindelijk weer eens de tijd gevonden om een update te plaatsen.
Het plan was om de blade in ieder geval rijdbaar te hebben voor de TT van Assen en de megatour 2008. Dit is gelukt.

Wat is er inmiddels gebeurd aan de blade?
- velgen laten coaten
- stuur en kroonplaat + remleidingen e.d. gemonteerd
- teller gemonteerd (koso rx1n, nog niet te zien op de foto's)
- koplamp met helder glas gemonteerd

De koplampbeugels zitten aan een aluminium bus vast die om de binnenpoot van de voorvork valt. Dit was een mooie oplossing om de wat iele voorvork dikker te laten lijken.

Plannen voor van het najaar:
- wellicht andere voorkant of anders een mooi schermpje zoeken voor boven de heldere koplamp
- andere spiegels (hier zie ik niets in en ik vind ze toch niet erg mooi)
- mooie rempotjes in plaats van de originele jerrycans
- mv kont monteren
- bugspoiler kopen en monteren
- wellicht andere remschakelset
- wellicht wat zaken coaten

Ploatjes
full

Hij rijd in ieder geval super

 
Hey Aad!
Slotje al opgehaald bij Rudie, bedankt :D
Kontje zit er nog niet op, het is nog te mooi weer dus ben nog even lekker aan het rondscheuren met de blade! Van de winter maar eens een subframe maken voor de kont!
 
Hey Aad!
Slotje al opgehaald bij Rudie, bedankt :D
Kontje zit er nog niet op, het is nog te mooi weer dus ben nog even lekker aan het rondscheuren met de blade! Van de winter maar eens een subframe maken voor de kont!
Dat mooie weer is dan bij deze ook over _O-
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan