Te koop: Unieke Kawasaki 454 LTD

Fazer-Ricky

Die hard MF'er
20 apr 2007
863
6
Ossendrecht
Ik biedt mijn motor te koop aan:
Een Kawasaki 454 LTD.

Er staan er diverse te koop maar deze is uniek, waarom?

De motor is compleet gerestaureerd in 2006/2007, enkele highlights:
- Nieuwe uitlaten
- Nieuwe achterband
- Nieuwe accu
- Nieuwe schokbrekers/veren achter
- frame, achterbrug en alle aanverwante onderdelen zijn gestraald en opnieuw gespoten met professionele lak
- Tank, achterspatboard, radiateurkap opnieuw gespoten in Metallic aubergine (Motto-Guzzie kleur) en afgespoten met 2k blanke lak
- nieuwe choke kabel
- koelsysteem gereinigd, waterpomp pakkingen vervangen
- Veerpoten voor gereviseerd
- Alle chroom en aluminium delen zijn gepolijst
- blok heeft een grote beurt gehad, alle filters en olie zijn vervangen, nieuwe bougies en de kleppen zijn gesteld.

Rekeningen van alle nieuwe onderdelen zijn overlegbaar.
Overige onderdelen zijn in prima staat, anders had ik ze wel tijdens de restauratie vervangen.
Na de restauratie heb ik +/- 1000 kilometer met deze motor gereden en is zeer betrouwbaar bevonden.
Werkplaats handboek en een windscherm voor de koude dagen worden meegeleverd.
De motor is in volledig orginele staat (m.u.v. de kleur op de tank)

De motor is van bouwjaar 1986, dus in 2011 wegenbelasting vrij!
In 1991 is deze motor officieel ingevoerd uit de VS en daarbij voorzien van een KM teller/snelheidsmeter.
KM stand: 20868
Verbruik ca. 1 op 20
Vermogen: 50PK
Kenteken: ML-06-XP
Vraagprijs: 1250 euro

Ik doe de motor weg omdat ik graag een sportievere motorfiets wil.

Bel voor meer info:
Rick de Keijzer
Tel: 0164-674660




full
 
Laatst bewerkt:
Helemaal niemand geintresseerd?
Het is echt een mooie motor, zo goed als nieuw.
Het blok heeft verrassend veel pit en loopt prachtig.
Staat van onderhoud: Zeer goed.
 
Hey,

Je zet je motor te koop omdat je te groot ervoor bent, ik ben zelf van plan om een ltd 454 te kopen en ik ben 1.85 is dat te groot voor de ltd 454?
 
Hey,

Je zet je motor te koop omdat je te groot ervoor bent, ik ben zelf van plan om een ltd 454 te kopen en ik ben 1.85 is dat te groot voor de ltd 454?

Nou, met 1.85 meter gaat het echt wel hoor. Ik ben zelf 1.86 meter en heb er +/- 1000 km's op gemaakt, met veel plezier. Het is niet echt afzien, het gaat gewoon goed maar de bike moet gewoon goed aanvoelen. En dat deed mijn Kawa bij mij dus niet. Is iets persoonlijks.

Dus, nu effe de waarheid: ik ben niet echt zo'n chopper rijder. Ik heb vroeger Ducati gereden, heb nu een Yamaha FZS 600 Fazer (met volle kuip) en dat past gewoon beter bij mij. Oftewel, die chopper was gewoon niet mijn ding.

Wil je echter een lekker cruisertje dan is de Kawa zeer geschikt. Erg betrouwbaar, en voor een 450 cc'tje heeft deze motor verrassend veel pit. Zelf heb ik er een keer 170 mee gereden. Het gaat wel maar is niet echt voor dit soort fietsen weggelegd.

Wil je echter lekker cruisen, dan is zo'n 454LTD uniek. Zeer betrouwbaar, ijzersterk blok, en tov. andere (vergelijkbare) choppers ligt het gewoon veeeeel beter op de weg. En is ook erg fijn voor een duo passagier.

Het is gewoon een geweldige fiets, maar helaas niet mijn fiets.

Heb je interesse, bel me maar eens. De Kawa is verzekerd, en een proefritje is dan ook geen probleem. En, hij is en ziet er uit als nieuw.
Een bezichtiging is hij zeker waard.

Groetjes,
Rick de Keijzer
 
mooie bike

wil hem eingelijk wel zien maar gezien je telnr woon je niet in de buurt gr harry

Hoe kom je daar nu bij? Deze motor is het loodje uit de loterij!
Wil je een knappe Kawa 454 LTD dan is het zeker waard om een keer te komen kijken en er een paar km's voor over te komen. Er zijn maar weinig van deze motoren te koop in zo'n unieke staat. Een proefritje is ook geen probleem want de motor is verzekerd.

Als je zo'n motor graag wilt, en er jaren plezier van wilt hebben, moet je hem gewoon even komen bekijken en hem berijden.
Bel effe, als je wilt komen. Kan je gelijk een prachtig tourtje door zeeland meemaken.
Ik kan eventueeel een Motor-trailer regelen voor het naar huis brengen.

Groet,
Rick
 
Hey nu we het toch over de ltd 454 hebbe mss.... beetje ( hele ) domme vraag or maar wat voor benzine gaat erin super plus of euro 95?
 
Hey nu we het toch over de ltd 454 hebbe mss.... beetje ( hele ) domme vraag or maar wat voor benzine gaat erin super plus of euro 95?

Is niet zo'n heel domme vraag hoor, ik wist het zelf ook niet.
Ik heb het nagevraagd bij de Kawasaki importeur, en kreeg heel snel een keurig briefje terug, dat je met een LTD 454 gewoon euro 95 kunt tanken.

Dus, dat heb ik gedaan en de bike loopt er prima op. Ik heb zoveel mogelijk V-power getankt, maar dat hoeft niet perse.

O ja, hij staat nog steeds te koop hoor!

Gisteren heb ik er nog even een ritje op gemaakt om de olie en de koelvloeistof alle hoeken van het motorblok weer eens te laten zien, en hij gaf wederom geen klap mis.
 
was mijn eerste motor 15 jaar geleden ik heb er veel plezier van gehad
er zit ook een herlijk eindschot in je zou niet zeggen dat het maar 50pk is hij voelt veel sneller aan
voor de belangstellenden altijd doen rijd perfect
 
was mijn eerste motor 15 jaar geleden ik heb er veel plezier van gehad
er zit ook een herlijk eindschot in je zou niet zeggen dat het maar 50pk is hij voelt veel sneller aan
voor de belangstellenden altijd doen rijd perfect

Ik sluit me hier helemaal bij aan. De LTD's zijn een beetje onder gewaardeerd. Ze rijden gewoon lekker en zijn super betrouwbaar.
Maar, er is weinig belangstelling.
Jammer, want waar vindt je nu voor 1250 euro een erg goed rijdende motor, die in een perfecte staat van onderhoud is, en er ook nog eens als nieuw uitziet...
 
Hey ik heb een domme vraag: hoe gaat de buddy seat van mn kawa ltd 454 open?

Eerst even het boven kussentje van het zadel verwijderen.
Dan 2 bouten in het opbergvakje achter je zadel (dat bakje dat afgesloten kan worden met de sluitel) verwijderen. Deze 2 bouten houden naast dat bakje ook het zadel op z'n plek. Achterkant van het zadel omhoogtrekken, en naar achter toe verwijderen.

Verwacht echter geen opbergruimte onder het zadel, dat is er nl. niet.
 
Met alles wat er aan deze LTD gedaan is lijkt de prijs mij zeker niet te hoog.
Je moet maar net tegen een liefhebber aanlopen, in dit geval lijdt deze Kawa ook een beetje onder het gezegde 'onbekend maakt onbemind' omdat Kawasaki toch vooral bekend staat om zijn zeer goede en snelle sportbikes.
Het leuke van zo'n 454ltd is dan ook dat het blok zeer sportief is ipv bezadigd zoals de meeste choppers.
 
Met alles wat er aan deze LTD gedaan is lijkt de prijs mij zeker niet te hoog.
Je moet maar net tegen een liefhebber aanlopen, in dit geval lijdt deze Kawa ook een beetje onder het gezegde 'onbekend maakt onbemind' omdat Kawasaki toch vooral bekend staat om zijn zeer goede en snelle sportbikes.
Het leuke van zo'n 454ltd is dan ook dat het blok zeer sportief is ipv bezadigd zoals de meeste choppers.

Hier spreekt een kenner!
 
Dat klopt, dat is dezelfde motor!
Als je geintresseerd bent, kom dan gerust even langs voor een praatje.

voorlopig hou ik het nog even bij de supersport ;) maar het plaatje viel me op, zat trouwens maar een paar dagen in woensdrecht, nu weer aan de andere kant van t land

succes met de verkoop :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan