VF750F Opknappen

VFAndre

MF veteraan
Donateur
22 jul 2005
2.065
81
Oldenzaal
Zoals ik in het grote VF topic al gemeld had, heb ik samen met een collega (die hier nog anoniem is, maar zich vast wel gaat melden ipv als gast mee te lezen ;) ) een VF750F gekocht van een medeforummer. Deze VF heeft wat valschade en het leek ons leuk om deze fiets een klein beetje op te knappen en weer rijdend te maken.

Het is voor beiden een 2e fiets erbij, dus haast hebben we niet echt. Ik had 'm wel graag naar Het 5e MF Paasontbijt 2e paasdag 2008 mee willen nemen, maar aangezien de collector lek blijkt te zijn zal dat niet gaan lukken vrees ik.

Maar goed, hieronder wat foto's van het ophalen, gemaakt door mijn collega, die van mij zitten nog op de camera.

full


 
De schade tot zover:

- Stuurkuipje
- Radiateur
- Knipperlicht linksvoor
- Rubber knipperlicht achter
- Koppelingshendel
- Zadel

Voor de radiateur is er een vervanger aanwezig en voor het zadel zijn we bij Magnamaniac langsgeweest. Het koppelingshendel heb ik van JorisvB een aanbod :}
De collector zal er onderuit moeten en als ie nog te redden is worden gelast. Tenzij iemand voor een leuk prijsje een goede collector voor ons heeft. O-)
De rest van de onderdelen zijn we nog mee bezig/hebben we contact over met wat mensen. Maar aanbiedingen blijven altijd welkom ;)

De foto's en het relaas van het geknutsel van ons zal je hier wel zien verschijnen.
:W
 
Leuk projectje!

Als de collector niet meer te redden is, volgens mij heeft Woesthoff nog een 4 - 1 bochtenset liggen in redelijke staat.

Zoals je weet heb ik ook nog een topkuip liggen voor weinig :)

Ps. Je hebt een pm terug!
 
leuke motor! Jammer genoeg zit ik vast aan de 25kw regel, anders zou er ook wel eens zoiets kunnen komen :P
 
leuke motor! Jammer genoeg zit ik vast aan de 25kw regel, anders zou er ook wel eens zoiets kunnen komen :P

Ja, het is zeker een leuke motor! En aan de 25 Kw regel zit je toch max 2 jaar vast? Ook daarna zijn ze zeker nog verkrijgbaar! :Y
 
Yeah, eindelijk eentje die ook de stap neemt om een VF te restaureren.
Hmm, lijkt erg veel op mijn fiets die ik nu helemaal uit elkaar heb liggen, op de zijkappen en wieltjes na.. Is het net een gespiegelde kleurstelling. Mijne is van 84..

rightkd2.jpg


leftpp4.jpg


Gaaf, weer een VF die niet in de vuilnisbak beland. Ik ben inmiddels bijna klaar met het blok, alleen de cylinderkoppen monteren, nokkenassen erin en hij is klaar voor het frame.

Keep up the Good Work,

Raymond
 
Laatst bewerkt:
Ik pink even een traan weg ;( en wens jullie veel plezier met het opknappen en rijden. :] Dan gooi ik me maar helemaal op mijn Guzzi. Ciao. :W
 
Ik had het al gezien, het VF-virus kruipt toch waar het niet gaan kan O-) O-) O-) ;) ;) Ziet eruit als weer een leuke projectfiets. Maar gelet op je vorige project gaat het vast weer goed komen met deze VF!! *O* *O* *O*
Veel plezier ermee!!!


Grtz Eagle.
 
Yeah, eindelijk eentje die ook de stap neemt om een VF te restaureren.
Hmm, lijkt erg veel op mijn fiets die ik nu helemaal uit elkaar heb liggen, op de zijkappen en wieltjes na.. Is het net een gespiegelde kleurstelling. Mijne is van 84..

[afbeelding]

[afbeelding]

Gaaf, weer een VF die niet in de vuilnisbak beland. Ik ben inmiddels bijna klaar met het blok, alleen de cylinderkoppen monteren, nokkenassen erin en hij is klaar voor het frame.

Keep up the Good Work,

Raymond

Nou, eindelijk iemand die de stap neemt om een VF te restaureren.... Kijk maar naar mijn ondertekening, daar ben ik toch al een jaar of 2 bezig geweest met het opknappen van een VF1000F vanuit sloopstaat hoor. ;)

Mooi dat je er ook mee bezig bent. Veel werk en voor het geld hoef je het grondig opknappen niet te doen, dat kost gewoon veel geld. Maar wel leuk en dankbaar werk.
Ben je als eerste met het blok begonnen of is het rijwielgedeelte al klaar?

Deze VF gaat niet de hele revisie in, dat is ie gewoon niet waard helaas. We zoeken wat onderdelen erbij en maken 'm weer rijdend.
Tot zover hebben we de meeste onderdelen er weer bij, knipperlichten en kuipje kunnen we overnemen van JorisvB. *O*
Alleen de collector wordt even een probleem, ik heb nog geen idee of ie nog op te knappen is.
Maar dat zien we wel als we een eerste avondje gaan sleutelen. :Y
:W
 
Ik pink even een traan weg ;( en wens jullie veel plezier met het opknappen en rijden. :] Dan gooi ik me maar helemaal op mijn Guzzi. Ciao. :W
Motoren zijn toch emotie hé... ;) In ieder geval bedankt voor het ruwe materiaal om dit topic te kunnen starten :+ en veel succes met het opknappen van je guzzi. Laat hier ook even weten hoe het er met de guzzi voorstaat! :Y
 
weer een project om te blijven volgen.

Succes met het opknappen.

Dank je, we gaan ons best doen om 'm weer rijdend te krijgen... :Y



Ik had het al gezien, het VF-virus kruipt toch waar het niet gaan kan O-) O-) O-) ;) ;) Ziet eruit als weer een leuke projectfiets. Maar gelet op je vorige project gaat het vast weer goed komen met deze VF!! *O* *O* *O*
Veel plezier ermee!!!


Grtz Eagle.


Tja, het blijven toch leuke fietsen hoor. Het ziet er ook allemaal erg vertrouwd uit moet ik zeggen, alleen wat details zijn anders. Helaas zijn de gebreken ook vertrouwd... Doorgerotte collector bijvoorbeeld.... B|
Maar als ie dan weer rijdt....is het dubbel zo leuk! :Y *O*
 
Laatst bewerkt:
He, dreetje, back to basics???? :Y

Gefeliciflapstaart! ;)

Leuk, Gijs gaat het weer helemaal volgen. *O*

:W
 
Ha die Andre, ik doelde niet op een Vol resto, maar op het herstellen tot een goed en veilig rijdbare staat.

Mijn VF ligt qua Rijwielgedeelte tot het laatste boutje uit elkaar. Wel gemakkelijker, kan straks het gecoate frame om het blok schroeven zonder een hoog risico op beschadigingen. Dit wordt dus een vol resto.

Ik heb een tweede VF voor het winterseizoen, echter daar moet voor de volgende winterperiode zat aan gebeuren. o.a. lekkende vorkpoten, 4-1 uitlaat lek bij de collector (wel sportief geluid, maar veel naverbranding bij het remmen op de motor :o ) , remmerij nazien.

1 geluk, beide behoeven voor het seizoen niet klaar te zijn (ook al jeuken mijn handen :P ) Voorlopig kan ik :] op mijn CB900F2 (82) en mijn XS1100sf (79). Beide stuur ik alleen in de zomer. Ik vindt het zonde om het gepolijste alu en herstelde chroom bloot te stellen aan die pekelzooi.

Succes met het herstellen, een topic wat ik zekers ga volgen.
Raymond
 
Tja, het blijven toch leuke fietsen hoor. Het ziet er ook allemaal erg vertrouwd uit moet ik zeggen, alleen wat details zijn anders. Helaas zijn de gebreken ook vertrouwd... Doorgerotte collector bijvoorbeeld.... B|
Maar als ie dan weer rijdt....is het dubbel zo leuk! :Y *O*

Hmmm waar ken ik het probleem van die doorgerotte collector toch van??? :+ :+

Suc6 ermee joh.

Grtz Eagle.
 
Laatst bewerkt:
Ha die Andre, ik doelde niet op een Vol resto, maar op het herstellen tot een goed en veilig rijdbare staat.

Mijn VF ligt qua Rijwielgedeelte tot het laatste boutje uit elkaar. Wel gemakkelijker, kan straks het gecoate frame om het blok schroeven zonder een hoog risico op beschadigingen. Dit wordt dus een vol resto.

Ik heb een tweede VF voor het winterseizoen, echter daar moet voor de volgende winterperiode zat aan gebeuren. o.a. lekkende vorkpoten, 4-1 uitlaat lek bij de collector (wel sportief geluid, maar veel naverbranding bij het remmen op de motor :o ) , remmerij nazien.

1 geluk, beide behoeven voor het seizoen niet klaar te zijn (ook al jeuken mijn handen :P ) Voorlopig kan ik :] op mijn CB900F2 (82) en mijn XS1100sf (79). Beide stuur ik alleen in de zomer. Ik vindt het zonde om het gepolijste alu en herstelde chroom bloot te stellen aan die pekelzooi.

Succes met het herstellen, een topic wat ik zekers ga volgen.
Raymond

Dank je. Ik zie dat je ook een 900 F2 Bol 'd Or hebt, zo een heb ik ook gehad, mooie fietsen. :Y Snap dat je er zuinig op bent.
 
Hee Andre, toch weer een VFR? Een Suzuki is ook veel te simpel, he...
Deze lijkt me een eitje voor jou, in ieder geval veel plezier en succes met het opknappen!

Groet,
Hans.
 
Hee Andre, toch weer een VFR? Een Suzuki is ook veel te simpel, he...
Deze lijkt me een eitje voor jou, in ieder geval veel plezier en succes met het opknappen!

Groet,
Hans.
HAPO, dank je! Het is een gedeeltelijk project, dwz dat het samen met mijn collega uitgevoerd wordt. Leuk projectje waarin we de samenwerking buiten de professionele werkkring kunnen testen :+
 
Yeah, eindelijk eentje die ook de stap neemt om een VF te restaureren.
Hmm, lijkt erg veel op mijn fiets die ik nu helemaal uit elkaar heb liggen, op de zijkappen en wieltjes na.. Is het net een gespiegelde kleurstelling. Mijne is van 84..

[afbeelding]

[afbeelding]

Gaaf, weer een VF die niet in de vuilnisbak beland. Ik ben inmiddels bijna klaar met het blok, alleen de cylinderkoppen monteren, nokkenassen erin en hij is klaar voor het frame.

Keep up the Good Work,

Raymond

ff off topic,

Waar heb jij die zijkuipjes vandaan zitten deze standaard op de VF?? Ik heb namelijk een VF700F Interceptor en ben ook bezig om hem te restaureren en zoek eigenlijk nog wel van die kuipjes. Kun je mij mssn een PM sturen waar ik ze kan krijgen??

Alvast bedankt:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan