Jurisprudentie geldigheid laserguns

Lasergun??

  • Afschaffen!

    Stemmen: 44 71,0%
  • Prima, ik heb't volste vertrouwen in de korpshelden!!

    Stemmen: 7 11,3%
  • Ik wil een kenteken aan de voorkant..

    Stemmen: 2 3,2%
  • Ik post niets zonder m'n advocaat erbij!

    Stemmen: 9 14,5%

  • Totaal aantal stemmers
    62

Tonka

Die hard MF'er
19 jan 2008
953
0
Westerhout
Bron

Uitspraak over geldigheid laserguns
29 februari 2008, 7:58 | BNR.nl

Het gerechtshof in Leeuwarden doet vandaag uitspraak over snelheidsmetingen met laserguns. Volgens advocaat Tjalling van der Goot zijn zulke metingen achteraf nooit te controleren.

De agent die de lasergun hanteert, schrijft de gemeten snelheid namelijk op. De gegevens worden dus niet digitaal opgeslagen. Van der Goot staat een automobilist bij, die volgens de politie veel te hard heeft gereden.
 
Hoe zit het dan met de ambtseed? Een agent heeft toch altijd gelijk :')

Als je wordt bekeurd omdat er een agent achter je rijdt en jij rijdt te snel, heeft hij/zij in sommige gevallen ook geen 'hard' bewijs. Hoe zit dit dan? En zo kan ik nog wel even doorgaan.

En wat te denken van agenten, die buiten diensttijd je nummerbord noteren omdat je hebt gebumperkleefd of te hard gereden. Lijkt me al helemaal geen hard bewijs?

Ik weet al exact wat de uitspraak zal zijn. Als een agent een laseropleiding heeft gehad en het apparaat is geijkt, blijft je boete gewoon rechtsgeldig anders krijg je wel een zeer bijzondere jurisprudentie.
 
kunnen we straks op marktplaats zooitje laserguns aanschaffen voor weinig!

(weer zooitje 'belastingeuri's "down the drain".)
 
Nou, dan is ie toch nog het haasje en nu het op het internet is gezet kan ie het niet meer ontkennen.

Toch vraag ik me af van wie deze wielklem is. Hij zit aard- en nagelvast op de auto gemonteerd nu :P en dus lijkt het op natrekking.
 
Nou, dan is ie toch nog het haasje en nu het op het internet is gezet kan ie het niet meer ontkennen.

Toch vraag ik me af van wie deze wielklem is. Hij zit aard- en nagelvast op de auto gemonteerd nu :P en dus lijkt het op natrekking.

ik zou niks betalen. je moet flink betalen om de klem te laten verwijderen. heeft hij nu zelf gedaan,dus die euri's bespaar je je gewoon. en verder vind ik,dat als iemand iets vrijwillig en ongevraagd op mijn auto zet,(of het nu een mooie sticker is of wielklem) dit dan mijn eigendom wordt.

ik blijf het een geweldige aktie vinden!!
 
Het ging toch over laserguns :? Ideaal apparaat om scheurneuzen te pakken in woonerven en je wordt direct aangesproken dus kan je je verweren. Houden die dingen.(ik heb er jaren mee gewerkt dus weet waarover ik het heb O-) )
 
Op woonerven :?


Ik zie ze alleen maar staan op 50 wegen die vroeger gewoon 80 wegen waren :(
 
Het ging toch over laserguns :? Ideaal apparaat om scheurneuzen te pakken in woonerven en je wordt direct aangesproken dus kan je je verweren. Houden die dingen.(ik heb er jaren mee gewerkt dus weet waarover ik het heb O-) )


Scheurneuzen in/op woonerven moet je fileren. Ieder middel heiligt het doel.
 
Leugen + ambtseed = waarheid. Is bekend gegeven.

Ja, dat probeerde ik ook aan te geven. Dit geldt dus niet alleen voor een lasergun maar eigenlijk voor alles wat niet wordt kan worden opgeslagen als bewijs maar afhankelijk is van het geheugen van een agent. Kortom: laserboetes blijven gewoon geldig.
 
OK, maar ik gebruikte hem er altijd voor, heb het niet over hunnie(ze) hoor :+
en dit : flits! kan dan niet meer gebeuren.
:}

Er zijn straten en wegen zat waar te hard echt niet kan.

Ik zie ze helaas enkel op wegen waar 50 mag, maar eigenlijk geschikt zijn als 80 weg.
 
Scheurneuzen in/op woonerven moet je fileren. Ieder middel heiligt het doel.
Daar is tie ook eigenlijk voor bedoeld, vandaar: nooit wegdoen.
En wat betreft het geheugen van de bedienaar: als hij hem instelt op een limiet en hij pakt iemand die daar boven komt, dan blokkert het apparaat, dus kan hij de aangegeven snelheid eventueel tonen aan de bestuurder, mocht die persoon het niet geloven.
 
Er zijn straten en wegen zat waar te hard echt niet kan.

Ik zie ze helaas enkel op wegen waar 50 mag, maar eigenlijk geschikt zijn als 80 weg.
Ikspreek uiteraard voor mezelf. Je gaat de snelheid controleren op plaatsen waarover geklaagd wordt door de burgerij dat daar te hard wordt gereden. Dat zal meestal binnen de bebouwde kom zijn. Maar goed, er zal altijd wel eens een actie geplaned worden om geld binnen te halen (opdracht van hogere machten), daar ben ik ook niet voor (ik rij zelf ook wel eens op mijn motor iets boven de toegestande snelheid op plaatsen waar dat makkelijk kan O-)
 
Laatst bewerkt:
Zojuist de uitspraak:

Bron: Nu.nl

De politie mag een lasergun gebruiken om de snelheid van auto's te meten. Het gerechtshof in Leeuwarden zei dat vrijdag naar aanleiding van een strafzaak tegen een 49-jarige man uit Borger.

De man zou op een provinciale weg 156 kilometer per uur hebben gereden, waar 100 is toegestaan. De kantonrechter in Assen sprak de man eerder vrij omdat het proces-verbaal onduidelijk was en fouten bevatte.

Zo kon in het proces-verbaal dat tegen de verdachte is opgemaakt worden gelezen, dat de agent met de lasergun ruim 300 meter naast de weg stond. Dat zou volgens een expert betekenen dat de verdachte zo'n 500 kilometer per uur zou hebben gereden.

Het Openbaar Ministerie (OM) ging in beroep en eiste een boete van 480 euro en een voorwaardelijke rijontzegging van vier maanden. De advocaat van de automobilist pleitte voor vrijspraak. Het hof honoreerde echter de eis van het OM.
 
Laatst bewerkt:
Als je 156 rijdt (en dus eigenlijk dik 160) waar je 100 mag en dan gaat lopen zeiken als een klein kind moet je _extra_ straf krijgen wegens het niet tonen van mannelijkheid :+

Is toch ook gewoon dom.. Je weet toch van te voren dat je dat verliest?
 
Als je 156 rijdt (en dus eigenlijk dik 160) waar je 100 mag en dan gaat lopen zeiken als een klein kind moet je _extra_ straf krijgen wegens het niet tonen van mannelijkheid :+

Is toch ook gewoon dom.. Je weet toch van te voren dat je dat verliest?
Daar gaat het niet om |(

En nee deze uitspraak was van te voren helemaal niet zeker :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan