1953 Ariel NH

Kick-ass motorfiets.. 8-) uit de tijd dat melk uit koeien kwam, sex nog vies was, en gebruikte olie werd gefiltert en weer werd verkocht..
 
Fraai hoor !

Dat rode van Ariel komt mooi uit !
(voorspatbord vind ik wat minder)

Die Smith snelheidsmeterwijzer beweegt zo fraai he !?

Hoe ziet de koplamp er van bovenaf uit ?
 
Dank!

Die Smiths teller zite er inderdaad erg gaaf uit, mooi ook dat de 0 bovenaan zit. DEe amperemeter ben ik nog niet helemaal achter wat het nut is, die bibbert alleen een beetje, maar dat komt misschien omdat ik geen accu heb?


Ik heb alleen deze foto van de koplamp van boven:

IMG_0381_zpsa2c8e4af.jpg


Mijn woonwijk is nou niet echt een mooie foto omgeving en het weer werkt ook niet bepaald mee. Zodra het lekker loopt komen er vanzelf meer foto's :)
 
Als ik later groot ben wil ik ook een Ariel! :Y :)
 
Laatst bewerkt:
Klopt, met de Amperemeter kun je zien of de laderij in orde is..
Motor uit, licht aan slaatt hij naar de min, tijdens het rijden, ook met licht aan moet hij-ietwat- maar de plus wijzen.
Blift hij op nul of gaat naar min met licht aan, i er iets mis met de laderij.

Voordat Ozzy er was, werd de Lucas dynamo ook prince of darkness genoemd..
 
Ampmeter is goed uitgelegd door sammie !

Bedoel meer de koplamp van boven en niet de snelheidsmeter....dus
dat je de switch voor de lampen in beeld hebt.
 
Inderdaad, nu alleen nog een jaren '50 of '60 jawa en hij hoort er echt bij!


Ik vind Peraks ontzettend mooi, maar ik heb een enorme afkeer van 2takt.....
 
Laatst bewerkt:
Iets zegt mij trouwens dat er zeer binnenkort een tweede topic met vrijwel exact dezelfde titel bijkomt op M-F O-)






Ik moest trouwens best even lachen over dat dubbele Prince of Darkness _O-
 
Laatst bewerkt:
Ik niet hoor ;)

Een vriend van mij was mee mijn Ariel ophalen en was er niet van af te slaan. Ik wist er nog 1 te koop en die heeft hij vandaag gekocht.

Ik wacht af tot hij zich schaart ende toevoegd aan mijn volgelingen. O-)
 
Ik zal hem dwingen een topic te openen :y

Heeft iemand een adresje, liefst een beetje in de buurt van Utrecht, waar ik aan een assortiment Engelse schroeven/bouten/moeren kan komen? Ik heb bijna niets en dat is niet echt handig.
 
Ik zal hem dwingen een topic te openen :y

Heeft iemand een adresje, liefst een beetje in de buurt van Utrecht, waar ik aan een assortiment Engelse schroeven/bouten/moeren kan komen? Ik heb bijna niets en dat is niet echt handig.
Fabory heeft op zich alles, ook assortimenten! Atoomweg 79 Utrecht.
 
'peter's classic bike parts' in Rotterdam. Zo'n roteind is dat niet.
 
maar lees je eerst even in op peters classicbikes over soorten draad , er zijn er nogal wat .
voor ieder bouwjaar motor is er de correcte soort draad.
mijn vriend is het niet, maar De Engelse in soesterberg heeft ook wel wat liggen, en anders idd op e-bay
 
Ik zal hem dwingen een topic te openen :y

Heeft iemand een adresje, liefst een beetje in de buurt van Utrecht, waar ik aan een assortiment Engelse schroeven/bouten/moeren kan komen? Ik heb bijna niets en dat is niet echt handig.


Als je iets echt dringend nodig hebt moet je me even een PB sturen.
 
Pfffffft

Ik krijg het maar niet voor elkaar. De timing heb ik nu volgens mij goed afgesteld, maar hij start erg moeilijk (tenzij ik startpiloot gebruik). Daarna wil hij aleen maar hard lopen. ALs ik het stationair langzamer zet slaat ie af. Choke iets terug, slaat ie af. Timing iets meer terug of naar voren, slaat ie af.

Hij spuugt wat in de carbrateur (dat zou moeten wijzen op de timing of te arm). De timing staat nu in het midden met de hendel als hij loopt, voor het spugen maakt hjet niet veel uit of ik hem eerder of later zet. Ik heb de carb schoongemaakt, luchtfolter ertussen en een nieuwe pakking er op.


Tips?
 
Terug
Bovenaan Onderaan