1953 Ariel NH

Hoe komen jullie aan deze prachtige motoren?
Ik hou marktplaats in de gaten, maar daar komen alleen vreselijk dure onderdelen pakketten voorbij....
Groet
Sebas
 
Hoe komen jullie aan deze prachtige motoren?
Ik hou marktplaats in de gaten, maar daar komen alleen vreselijk dure onderdelen pakketten voorbij....
Groet
Sebas
Vergeet speurders niet,en het motorfietsweb.. en veel zijn begonnen als een onderdelenpakket.
En kijk voor de gein eens bij jvmotors te Zwartsluis....
 
O, Chris. Alle leeftijden.
Van vier tot.... .We hebben ook veel senioren binnen de club, de oudste is 84 en die rijdt veel beter dan ik.
We trainen iedere woensdag (zaterdag en zondag kan ook), hardstikke gezellig met ervaren instructeurs.
 
Het was weer leuk, en goed weer ook natuurlijk.
heb helaas Michiel niet gespot, maar Dick nog wel even een handje kunnen geven.
Bedankt weer voor de gezellige dag.
 
Het was weer leuk, en goed weer ook natuurlijk.
heb helaas Michiel niet gespot, maar Dick nog wel even een handje kunnen geven.
Bedankt weer voor de gezellige dag.


Wij waren erg laat, we hebben even in het zonnetje kunnen kijken en toen werd er al begonnen met afbreken helaas.
 
M!n dochter was toch niet mee gekomen, m'n zoon wel.
Allebei op de oefenbaan geweest en een armbandje gekregen voor de trailbaan, maar ze hadden geen motor voor hem. Ik heb er toen ook maar van af gezien omdat ik had gezegd dat we samen zouden rijden. Evengoed een hele leuke ervaring.
Hij heeft op een e- bike gereden en ik op een ouwe montesa .
 
Dag oma!!

00003.jpg


Ik kom echt veel te weinig aan de motoren toe :(. Zaterdag heb ik voor het eerst in tijden weer gereden. Het was weer leuk :)

Vraagje: Hij loopt een heel klein beetje rommelig in met name het middengebied. Ik heb gecheckt op valse lucht en de gasnaaldpositie (ik heb daar ook mee gespeeld). Ik ben er vrij zeker van dat dat het niet is. Wel zit er iets speling op de gasschuif. Wat is te veel speling? Wat is beter: De hele carburateur vervangen, of valt er een bus + nieuwe schuif in te zetten?
 
Speling op de schuif merk je vooral op (onregelmatig) stationair..
Hoe oud is de benzine en probeer eens een nwe bougie?
Op je laatste vraag kan Joost van jvmotors je goed informeren.
 
Huis uitdraaien en bus over gasschuif + algehele controle/revisie kost je 90 euro, er zijn ook hele nieuwe pre-Monobloc carbs te koop maar dan praat je al snel over minimaal 300 euro
 
Huis uitdraaien en bus over gasschuif + algehele controle/revisie kost je 90 euro, er zijn ook hele nieuwe pre-Monobloc carbs te koop maar dan praat je al snel over minimaal 300 euro


Ik ben echt te druk....

Waar zou ik dat kunnen laten doen? Ik kon via google niet echt iets vinden
 
Ben? Ik wist niet dat hij dat ook doet. Ik ga hem eens mailen!
 
Ja, ik leef nog, soort van.

Ik ben echt onwijs druk en daar lijdt een hoop onder, waaronder de Ariel.
 
Ik hoop met leuke dingen.

Helaas....


1 van de gevolgen is dat ik totaal niet aan mijn motoren toekom, maar er wel graag op wil rijden. Zo heeft de Ariel o.a. nieuwe remvoeringen nodig, moet de achterrem afgesteld worden, nieuwe voorvorkkeringen, een hardnekkige lekkage bij de kleppendeksel moet opgelost, 1 spaak van het achterwiel is stuk en zo zijn er nog wat kleinere zaken. Zeker niets onoverkomelijks, maar ik kom er gewoon echt niet aan toe. En dat is zonde. Ik zit erover te denken om het (tegen betaling) te laten doen, maar naar Motoport brengen is natuurlijk geen optie.

Iemand tips voor een zaak/iemand die (in midden Nederland) zoiets goed op kan pakken?
 
Helaas....


1 van de gevolgen is dat ik totaal niet aan mijn motoren toekom, maar er wel graag op wil rijden. Zo heeft de Ariel o.a. nieuwe remvoeringen nodig, moet de achterrem afgesteld worden, nieuwe voorvorkkeringen, een hardnekkige lekkage bij de kleppendeksel moet opgelost, 1 spaak van het achterwiel is stuk en zo zijn er nog wat kleinere zaken. Zeker niets onoverkomelijks, maar ik kom er gewoon echt niet aan toe. En dat is zonde. Ik zit erover te denken om het (tegen betaling) te laten doen, maar naar Motoport brengen is natuurlijk geen optie.

Iemand tips voor een zaak/iemand die (in midden Nederland) zoiets goed op kan pakken?

Hij leeft nog *O*!!!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan