ktm mini crosser 50 cc sx luchtgekoeld automaat

jorden2000

Rookie
6 mrt 2008
7
0
hallo ik heb een ktm 50 cc crossertje voor mijn zoon gekocht

ik dach een goeie maar heb al wat problemen achter de rug
nu heb ik dat als het motortje warm is gaat het automaten bakje slippen en komt hij niet meer van z`n plaats. als de motor koud is rijd hij perfect maar na een minuut of tien gaat die raar doen
ik heb de deksel verwijderd en de koppeling zag er goed uit dus niet versleten

ik had de olie al ververst maar dat was geen verbetering.

wie weet heeft iemand een uitleg wat ik hier aan kan doen

alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Welk model ? en welk bouwjaar?
Is het een 2 of een 3 schoens koppeling en welke olie zit erin?
Dit is allemaal belangrijk om te weten ,want KTM heeft een aaantal verschillende blokken gebruikt in de loop der jaren (Franco Morini en later Beta)
Maak even een foto van het blok ,dan kan ik je misschien wel verder helpen.
 
het is een crossertje uit 2000 luchtgekoeld ktm 50 sx junior
het is een morini blok s5-n
heeft een 2 schoens koppeling in
er moet sae 80 olie in maar de dealer adviseerde dat ik er beter atf dextron 3 in kon doen

ik weet niet hoe ik hier een foto kan opzetten sorry
 
Gewoon [imgatt/] maar dan zonder het het slash teken in dit vakje typen met de vierkante haakjes er om heen, en dan even een foto'tje selecteren uit je bestanden, reactie versturen en voila de foto staat er op.
 
het is een crossertje uit 2000 luchtgekoeld ktm 50 sx junior
het is een morini blok s5-n
heeft een 2 schoens koppeling in
er moet sae 80 olie in maar de dealer adviseerde dat ik er beter atf dextron 3 in kon doen

ik weet niet hoe ik hier een foto kan opzetten sorry
O.K. begin met motul olie Dexron 3.
Kijk ook eens of de moer op de krukas met loctite rood gemonteerd is ,je trapt n.l. met de kickstarter de moer los.
Als de motor dan draait en koud is grijpt alles nog redelijk aan ,maar als alles warm wordt gaat deze slippen over de kruktap.
Kijk ook of je drum niet uitgesleten is en uiteraard ook je schoentjes.
Controleer de drum of de kern niet losgelaten is (deze moesten op de latere types doorglast worden).
Ik heb zelf een "98 er gehad en daar heb ik de koppeling vervangen door een nieuwer type met 3 schoentjes. Deze zijn qua karakter ook beter aan te passen dmv veerschoteltjes.
Een mooie link heb ik gezet op de website van MCUtrecht http://www.mcutrecht.com/index.php?...rum&f=16&sid=3cfa2bdc7410f57c6b6d8b4463d69bd7
 
Laatst bewerkt:
okee bedankt voor je info

ik heb de koppeling nagekeken en de moer zat niet erg vast ik kon de koppeling zo ronddraaien
ik zag dat de drum wel wat uitgeleten is maar ik heb de moer goed vastgezet met locktite
de schoentjes waren nog erg goed dus ik denk dat ze pas vernieuwd waren (ik zag dat er een nieuwe pakking op de koppelinsdeksel zat)

alleen het verhaal met de drie schoentjes
koppeling kan dat er gewoon op of moet ik dan wat meer vernieuwen dan alleen de schoentjes?

ik ga morgen de kopp deksel er op zetten ( was gescheurd en heb ik vanmiddag laten lassen)
dan gaan ik m uitproberen

nou maar hopen dat de drum niet te ver uitgesleten is

en je zei dat de kickstarter de moer losdraaid
om de hoeveel uur rijden moet je dit controleren ?

alvast bedankt voor je uitleg singlerider
 
okee bedankt voor je info

ik heb de koppeling nagekeken en de moer zat niet erg vast ik kon de koppeling zo ronddraaien
ik zag dat de drum wel wat uitgeleten is maar ik heb de moer goed vastgezet met locktite
de schoentjes waren nog erg goed dus ik denk dat ze pas vernieuwd waren (ik zag dat er een nieuwe pakking op de koppelinsdeksel zat)

alleen het verhaal met de drie schoentjes
koppeling kan dat er gewoon op of moet ik dan wat meer vernieuwen dan alleen de schoentjes?

ik ga morgen de kopp deksel er op zetten ( was gescheurd en heb ik vanmiddag laten lassen)
dan gaan ik m uitproberen

nou maar hopen dat de drum niet te ver uitgesleten is

en je zei dat de kickstarter de moer losdraaid
om de hoeveel uur rijden moet je dit controleren ?

alvast bedankt voor je uitleg singlerider

Het gescheurde deksel duidt al op het loslopen van de moer ,dan komt het hele zooitje naar buiten en druk op het deksel , wat weer uitslijt en scheurt.
Een drieschoens koppeling is duur om te plaatsen (vooral het hart is duur ,ik geloof €85,-).
Op deze link staan ongeveer de prijzen in dollars http://www.ktmworld.com/oem_part_images\03451320.gif
De komplete set is denk ik €180,- ,maar daarmee kan je wel veel meer afstellen (toerental en agressie van aangrijpen)
 
alles gemonteerd en wat denk je
ja hoor de plastic vuldop breekt af bij het vastzetten
ik naar motorcross aad geen vuldop maar alternatief en bougies ombouwen tot dop
omdat de plastic dop hard word en steeds afbreek zeiden ze
en het schroefdraad is net zo fijn draad als een bougie

ik ga eerst even kijken of er geen dop van een ander blokje er op past want om nou met een afgelepen bougie te rijden vind ik niks

en singlerider dat koppelingetje word inderdaad prijzig dan
ik kijk wel hoelang deze het volhoud en daarna kijk ik wel
in ieder geval bedankt
 
na het monteren kwam de bout van dekoppeling telkens los van de as
twee keer weer de karter gescheurd
dus heb ik de bout een lasje laten geven met co2 zodat de bout er niet weer af kon lopen
na 10 minuten rijden weer de bout los dus heeft de las niet goed gezeten

nou is het probleem dat het hart van de koppeling uitgesleten is en moet ik vervangen

heb iemand een suggestie hoe ik dde koppeling vast kan krijgen zonder dat hij losloopt

ik zag dat de as lichtjes beschadigt was maar na het wat opgeschuurt te hebben zag die er goed uit

alvast bedankt
 
goede dag
ik heb ook zo'n zelfde motortje en ik wilde vragen kan je die koppeling ook afstellen
er zitten nu witte veren in dus ik weet niet of je er lichtere en zwaardere veren n kunt zetten en waar kan ik het vinden welke sterker of minder sterker zijn ?
ik hoop dat iemand me hier mee kan helpen
vriendelijke groet jerom
 
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier, maar heb wel meteen een vraag. Ik heb voor mijn zoon een Beta 50 cc crossertje gekocht. Het ding is uit 2001 en in perfecte staat. Vorige week echter kwam hij niet meer van zijn plek. Motortje loopt prima, maar hij rijdt gewoon niet meer. Het is een automaat en de 3 schoens koppeling bleek behoorlijk versleten.
Inmiddels heb ik de koppeling vernieuwd, maar hij komt tot mijn verbazing nog steeds niet van zijn plek.

Weet iemand hoe dit kan ?
Alles ziet er goed uit..
15907575958542242901158669298399.jpg
 
Hallo allemaal,
Ik ben nieuw hier, maar heb wel meteen een vraag. Ik heb voor mijn zoon een Beta 50 cc crossertje gekocht. Het ding is uit 2001 en in perfecte staat. Vorige week echter kwam hij niet meer van zijn plek. Motortje loopt prima, maar hij rijdt gewoon niet meer. Het is een automaat en de 3 schoens koppeling bleek behoorlijk versleten.
Inmiddels heb ik de koppeling vernieuwd, maar hij komt tot mijn verbazing nog steeds niet van zijn plek.

Weet iemand hoe dit kan ?
Alles ziet er goed uit..Bekijk bijlage 1506076

Ik kan je helaas niet helpen maar ik zou even een nieuw topic aanmaken! Dan is er sneller iemand die je wel kan helpen.
 
Als hij echt helemaal niet van zijn plek wil komen dan komt de koppeling niet naar buiten.

het kan aan de schotelveren liggen die in de koppeling zitten. De volgorde is dan niet goed of de bouten zijn niet goed aangetrokken.
 
probeer eens te vertrekken met het linkerdeksel er af zoals op de foto : draait het grote tandwiel dan mee ?

vermoed dat je kick op dat deksel op de krukas zit ? dan eerst starten met deksel en dan pas deksel verwijderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan