Brandstof: Euro 95 of Euro 98

kawasaki ZXR

Rookie
10 mrt 2008
7
0
Rotterdam
Ik wil graag weten welke van de twee soorten brandstoffen het meest geschikt zijn voor een Kawasaki zxr400 '99.

Ik heb bij een kwart volle tank met Euro 95, per abuis Euro 98 ingegooid is dit schadelijk?
 
Ik wil graag weten welke van de twee soorten brandstoffen het meest geschikt zijn voor een Kawasaki zxr400 '99.

Ik heb bij een kwart volle tank met Euro 95, per abuis Euro 98 ingegooid is dit schadelijk?
hogere octaan is enkel nodig om brandstof minder ontvlambaar / stabieler te maken, dit om te voorkomen dat brandstof spontaan ontbrand bij compressie. hoge compressie motoren (race) gebruiken daarom racefuel (tot 130oct)

in europa zijn de oct gehaltes echter langs de hoge kant, 95 of 98 maakt geen verschil voor de motor, je benut het effect toch niet... (in america is 89 oct geen uitzondering)
 
het kan alleen maar kwaad voor je bankrekening, kost meer per liter dus je bankrekening is eerder leeg.

Sommige vinden dat hun motor lekkerder loopt, das voor de een een gevoel en voor de ander zelfbedrog.

Gebruik ook maar eens de zoekfunctie en zoek naar euro 95, v-power e.d., tegen de tijd je die allemaal gelezen hebt kun je op vakantie _O- _O-
 
Laatst bewerkt:
hogere octaan is enkel nodig om brandstof minder ontvlambaar / stabieler te maken, dit om te voorkomen dat brandstof spontaan ontbrand bij compressie. hoge compressie motoren (race) gebruiken daarom racefuel (tot 130oct)

in europa zijn de oct gehaltes echter langs de hoge kant, 95 of 98 maakt geen verschil voor de motor, je benut het effect toch niet... (in america is 89 oct geen uitzondering)

:^

In de manual van jouw zxr 400 staat zelfs dat de zxr400 gemaakt is voor oct. 88

heb zelf ook een zxr400 gehad namelijk

98 bij 95 ingooien is niet schadelijk.
Maar ik denk niet dat je enig verschil zult merken. Misschien heel ietsje zuiniger, maar dat wordt weer gecompenseerd door de prijs van oct. 98.

95 is prima :Y
 
Laatst bewerkt:
:^

In de manual van jouw zxr 400 staat zelfs dat de zxr400 gemaakt is voor oct. 88

heb zelf ook een zxr400 gehad namelijk

98 bij 95 ingooien is niet schadelijk.
Maar ik denk niet dat je enig verschil zult merken. Misschien heel ietsje zuiniger, maar dat wordt weer gecompenseerd door de prijs van oct. 98.

95 is prima :Y

heb ikeen zxr400? :o laat maar, ik was aan het slapen |(
 
Laatst bewerkt:
Ik wil graag weten welke van de twee soorten brandstoffen het meest geschikt zijn voor een Kawasaki zxr400 '99.

Ik heb bij een kwart volle tank met Euro 95, per abuis Euro 98 ingegooid is dit schadelijk?
Ligt er ook aan welk mappingsprogramma erin zit anders gaat hij pingelen.
Als je geen injectie hebt maar carbu,s heeft het weinig of geen nut.
Er zitten tegenwoordig lood&zwavelvervangers in dus voor het beter lopen hoef je het ook niet te doen en zuiniger is hij er ook niet door. :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan