Hoe oud mag een helm zijn bij aankoop?

Petebkk

Rookie
7 jun 2007
15
0
Ik heb een Arai sz ram 3 gekocht maar na thuiskomst zie ik dat hij geproduceerd is in 2005! Is dit een probleem of maakt het niet uit??

Groetjes Peter
 
Sorrie! ik dacht dat hij hier sneller gelezen zou worden. Maar bedankt voor je antwoord
 
Sorrie! ik dacht dat hij hier sneller gelezen zou worden. Maar bedankt voor je antwoord
geen dank ;)


heb je de helm nieuw gekocht :?


de buitenschaal van een arai verouderd niet snel.
de polycarbonaat buitenschalen, zoals nolan oa gebruikt, wordt na een jaar of 4 slechter door het verdwijnen van de weekmaker die er in zit...
 
even om onduidelijkheid te voorkomen, helmen verouderen ook op de plank, dus niet alleen als je er mee rijd... Maar als je er normaal 7 jaar mee kan doen hou je 4/5 jaar over (tenminste dat is mij verteld in de winkel). is trouwens wel slordig dat de helm zo oud is en ze hem nog verkopen...
 
even om onduidelijkheid te voorkomen, helmen verouderen ook op de plank, dus niet alleen als je er mee rijd... Maar als je er normaal 7 jaar mee kan doen hou je 4/5 jaar over (tenminste dat is mij verteld in de winkel). is trouwens wel slordig dat de helm zo oud is en ze hem nog verkopen...
klopt, maar het ligt natuurlijk ook aan de prijs...

ik zie met regelmaat helmen bij dealers voor half geld liggen, omdat ze dus al 2 of 3 jaar in de winkel liggen
 
Ik heb er 308 euro voor betaald! Ik woon in thailand en dit was ongeveer het enige wat ik hier snel kon krijgen
 
Ik heb er 308 euro voor betaald! Ik woon in thailand en dit was ongeveer het enige wat ik hier snel kon krijgen
is hier best een goeie prijs :Y



maar of het ook een goeie thaise prijs is :?
ben 1x daar geweest en het meeste was niet echt duur :X


wat doe jij in thailand? :)
 
Verder niet nieuwsgierig, Alias?
Vaak gaan oudere helmen naar opkopers, die het dan inderdaad goedkoop aanbieden. Ik denk dat die helm van je nog zonder problemen 4-5 jaar meegaat. En tegen die tijd wil je toch ook wel weer een andere ;)
 
Weet je wat het probleem was! die thaien hebben allemaal van kleine koppies en dan kom ik met mijn dikke kop!!!!
En wat ik doe in thailand! mijn vrouw haar familie hebben een hoop appartementen in bkk waar zij de leiding over heeft. En die liggen rond rangsit universiteit.
Ik heb bij elk gebouw een minibenzinepompje staan waar al die jongelui met scooters met geld ingooien kunnen tanken, er is daar in de omgeving geen enkel groot pompstation dus moeten ze wel bij mij tanken! en er rijden er hier wel duizenden van rond.

Groetjes Peter
 
Weet je wat het probleem was! die thaien hebben allemaal van kleine koppies en dan kom ik met mijn dikke kop!!!!
En wat ik doe in thailand! mijn vrouw haar familie hebben een hoop appartementen in bkk waar zij de leiding over heeft. En die liggen rond rangsit universiteit.
Ik heb bij elk gebouw een minibenzinepompje staan waar al die jongelui met scooters met geld ingooien kunnen tanken, er is daar in de omgeving geen enkel groot pompstation dus moeten ze wel bij mij tanken! en er rijden er hier wel duizenden van rond.

Groetjes Peter
hoeveel korting krijgen mf-ers op een appartement? O-)
 
en natuurlijk nog belangrijker, hoeveel korting krijgen mf-ers op de benzine bij jou pomp? :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan