1975 Honda CB360T

Diep respect. Zeer mooi verslag van mooi project, zeer smaakvol.
Ik heb een paar vragen:
- ik zie dat je Makita gebruikt voor polijsten. Welk opzet borsteltje ? Waar koop je dit en welk polijst pasta gebruik je ?
- Pas je ook een nabehandeling toe, na polijsten, i.v.m. Mogelijke aanslag corrosie ?
- waar heb je het achterspatbord gekocht ? Zeer fraai ?

Ik hoor graag



Groet/Benno
 
Diep respect. Zeer mooi verslag van mooi project, zeer smaakvol.
Ik heb een paar vragen:
- ik zie dat je Makita gebruikt voor polijsten. Welk opzet borsteltje ? Waar koop je dit en welk polijst pasta gebruik je ?
- Pas je ook een nabehandeling toe, na polijsten, i.v.m. Mogelijke aanslag corrosie ?
- waar heb je het achterspatbord gekocht ? Zeer fraai ?

Ik hoor graag



Groet/Benno

Hoi Benno,

Ik heb voor het polijsten eigenlijk eerst heel veel met fijn staalwol en autosol polijst pasta gepolijst omdat ik het niet aandurfde om schuurpapier te gebruiken ivm eventueel te diepe krassen. Op het internet kan je een enorm hoeveelheid aan uitleg vinden over het polijsten zelf.

Op een gegeven moment stapte ik over naar een zacht opzet borstel op een boormachine om een diepere glans te krijgen. Die van mij had ik gekocht op de motorbeurs, daar waren toen een aantal stands met heel veel benodigdheden voor het polijsten. Toch heb ik ook polijstspullen zien liggen bij de Gamma, met een beetje geluk kom je het zelfs voor een heel mooi prijsje tegen bij de Lidl.

Je kan als nabehandeling de gepolijste delen spuiten met blanke lak, maar mocht er dan toch corrosie ontstaan dan moet je dat er weer af halen. Ik kies er gewoon voor om om de zoveel tijd weer even een doek met polijstpasta langs de polijste delen te halen. Autosol aluminium polish zou een bestanddeel moeten hebben dat corrosie wel lange tijd tegen zou moeten gaan. Hoe vaker je rijdt, hoe sneller dit er wel af is.

Achterspatbord zat er origineel op, maar is dan nu verslepen zoals ik het wou hebben.

Zullen vast andere MF-leden zijn die je veel beter kunnen uitleggen hoe je moet polijsten. Persoonlijk zou ik gewoon google en youtube afzoeken. Dime City Cycles had een mooi artikel over polijsten.
 
Uitlaat dempers met uitlaatpasta gemonteerd. Voetsteunen achter ook gemonteerd.

full


full


Resultaat voor montage zadel.

full


full


full


Resultaat na montage zadel.

full


full


full


Wat vinden jullie van de bruine kleurstelling? Wat voor kleur tank zou hier het beste bij passen volgens jullie?
 
Ik vind het leder zadel en de handvatten erg gaaf maar het matcht niet zo goed met de kleur van de tank. Maar dat is mijn mening. :)
 
Laatst bewerkt:
Wat vinden jullie van de bruine kleurstelling? Wat voor kleur tank zou hier het beste bij passen volgens jullie?
Hi Stuart
Ik volg al een tijdje, je maakt 'm heel mooi...
Ik zou gaan voor bruin(midden) met beige (zijkanten), aansluiten bij je zadel en de handvatten...
 
Je kunt alle kanten op.
Wit is wel tof maar veilig.
British racing green doet het goed icm leer.
Of een dikke knal flake oranje ofzo.
 
Je kunt alle kanten op.
Wit is wel tof maar veilig.
British racing green doet het goed icm leer.
Of een dikke knal flake oranje ofzo.

Groen is helaas niet zo mijn soort kleur, anders was het inderdaad wel mooi geweest.
Ik neig nu een beetje richting een steel-grey achtig kleurtje. Misschien nog iets met strepen.

Of inderdaad een knal kleur. Wel gewaagd en zou ook niet helemaal verkeerd staan.

Dilemmas!
 
Motopics2008-7.jpg

gewaagd lime

honda-cb650-cafe-racer-motorcycle8small.jpg

Gewaagd paars

whirlinggolden_triumph_bonneville6.jpg

Flake

Edit:
Zoek is op deathspray custom als je wat gewaagde ontwerpen wil zien!
death_spray_custom.jpg
 
Laatst bewerkt:
Bedankt. Kan je de demper er dan nog af halen of is het een definitive oplossing?
Bij mijn xs 650 ontsnapt er namelijk wel wat uitgaande lucht tussen uitlaat en demper...

Het kan er dan gewoon nog af. Gaat alleen wat lastiger dan zonder pasta.
 
Hey StuartGibson dat is een leuk project..
Om gelijk maar met de deur in huis te vallen:
Waar heb jij die buddyseat/zadel laten maken?
Of zijn die gewoon in de handel?

Hoor dit graag van je, want ik ben ook met een project bezig.
 
Hey StuartGibson dat is een leuk project..
Om gelijk maar met de deur in huis te vallen:
Waar heb jij die buddyseat/zadel laten maken?
Of zijn die gewoon in de handel?

Hoor dit graag van je, want ik ben ook met een project bezig.

Bedankt!

Ik heb mijn zadel laten maken bij Zino's Custom Seats uit Schiedam. Jonge gozer, valt heel goed mee te praten. Hij heeft een facebook pagina, website was nog in de maak volgens mij.
 
Ziet er netjes uit maar zitten de tuck and rolls nou een beetje scheef of lijkt dat zo door de tegels?
 
Bedankt!

Ik heb mijn zadel laten maken bij Zino's Custom Seats uit Schiedam. Jonge gozer, valt heel goed mee te praten. Hij heeft een facebook pagina, website was nog in de maak volgens mij.

Ik heb zijn facebooksite gevonden. :9 Zal eens kijken wat hij voor mij kan betekenen...
vsdevd.jpg


Hartelijk dank. :]
 
Heeft iemand een idee over hoe ik mijn kentekenplaat bij mijn achterspatbord kan bevestigen zonder in de plaat te hoeven boren?
 
Is er toevallig een MF'er vlakbij Maasland, Zuid-Holland die goed is in het afstellen, synchroniseren van carburateurs? Motor loopt enorm onregelmatig en ik kom er zelf niet echt uit!
 
Terug
Bovenaan Onderaan