1975 Honda CB360T

Is er toevallig een MF'er vlakbij Maasland, Zuid-Holland die goed is in het afstellen, synchroniseren van carburateurs? Motor loopt enorm onregelmatig en ik kom er zelf niet echt uit!

Ja maar die is pas verhuisd ;) , Cama motoren in Maassluis kan dat ook wel,en anders Roadhouse motoren in Vlaardingen.Mf ers zou ik zo gauw niet weten.Overigens is het allemaal niet zo moeilijk om het zelf te toen,alleen moet je dan een vacuüm meter hebben,
bijvoorbeeld een carbtune.
"how to" gasschuiven synchroniseren
 
Laatst bewerkt:
Begin voordat je synchroon gaat stellen eerst met het controleren van de basics. Zonder deze onderliggende basics heb je niets aan synchroon stellen. De volgorde is hierbij belangrijk! 1. Kleppen stellen. 2. Compressie meten. 3. Ontsteking afstellen 4. Synchroon stellen. Pas naar de volgende stap als je de huidige stap onder controle hebt en alles lijkt te kloppen Tussen 3 en 4 hoort eigenlijk ook nog carburateur afstellen
 
Laatst bewerkt:
Synchroon stellen van een honda twin doe je gewoon met de hand. Wel de vorige stappen opvolgen en zorgen dat de carburateurs schoon zijn, vooral de luchtmengsel schroef.
 
Begin voordat je synchroon gaat stellen eerst met het controleren van de basics. Zonder deze onderliggende basics heb je niets aan synchroon stellen. De volgorde is hierbij belangrijk! 1. Kleppen stellen. 2. Compressie meten. 3. Ontsteking afstellen 4. Synchroon stellen. Pas naar de volgende stap als je de huidige stap onder controle hebt en alles lijkt te kloppen Tussen 3 en 4 hoort eigenlijk ook nog carburateur afstellen

Stappen 1, 2 en 3 zijn al gedaan. Zelf denk ik dat er bij de vlotters iets mis is, hoogte dacht ik wel goed te hebben. Eerst vuurde me rechter cilinder onregelmatig en bij het wisselen van de vlotters vuurde de rechter goed en de linker niet.
 
Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat je condensators en bobines ook nog echt goed zijn? Vlotters moeten inderdaad ook wel gelijk zijn en op het juiste moment afsluiten. Maar dat zal voor stationair niet zo heel veel uitmaken. Hoe loopt hij onregelmatig? Stationair of juist ergens anders? En onder welke omstandigheden (vol/half gas/ oppakken)?
 
Weet je zeker dat je condensators en bobines ook nog echt goed zijn? Vlotters moeten inderdaad ook wel gelijk zijn en op het juiste moment afsluiten. Maar dat zal voor stationair niet zo heel veel uitmaken. Hoe loopt hij onregelmatig? Stationair of juist ergens anders? En onder welke omstandigheden (vol/half gas/ oppakken)?

Hij liep stationair eerst goed, reed ook goed, maar bij de tweede proefrit haperde de motor steeds als ik wat meer gas gaf waardoor ik de indruk kreeg dat er niet genoeg benzine naar de motor ging.

Als ik nu de motor start dan vuurt de linker cilinder maar af en toe, althans dat denk ik. Hij wordt half zo warm als de rechter kant die wel goed loopt. Zelf trok ik dan de conclusie dat de linkerkant dan een onjuiste brandstof/lucht verhouding krijgt.

Of is dit verkeerd gedacht?
 
Als je carburateur delen omwisselt en dan het probleem aan de andere kant waarneemt dan zit het hem waarschijnlijk wel daar in. Voor de rest zou ik die ontstekingen zeker niet onderschatten. Vaak geven verouderde componenten heel vage klachten. Hij maakt ook snel sluiting tegen het dekseltje op de kop. Dat is ook simpel te proberen door zonder het dekseltje te gaan rijden.
 
Een wijs man zei ooit : 75% van alle carburateur problemen komen van de onsteking, 25% is daarwerkelijk de carbs.
Ik zou eens kijken of je grondplaat van je onsteking nog goed vast zit en nog op tijd staat.
(en natuurlijk je puntjes en de condensator even controleren)
Groet
Sebas
 
Die CB-types hebben een echt goede volle accu nodig om goed te kunnen draaien.
 
Ik weet dat jullie van foto's houden dus hier een paar close-ups!

full


full


full


full


full


full


full


Bovendien is me tank nu brandschoon van binnen en gecoat. Helemaal strak van buiten en in de primer!

full
 
Ik denk dat een beroepsspuiter het niet beter kan :}

Is wel echt mooi geworden *O*

Bedankt! Ik ben erg benieuwd naar het eind resultaat.

Ik laat het spuiten door een beroepsspuiter. ;) Weliswaar een jonge kerel wel.

De gasten van www.dantebikes.com heb een art afdeling genaamd www.danteart.nl
 
Weer een stap dichterbij voltooiing! Goodridge remleiding gemonteerd, maar wel met een nieuw origineel Honda pijpleiding vanuit me remklauw. Ik vind dat in sommige gevallen Honda de mooiste oplossingen heeft gevonden voor het monteren van dingen. Wou ik graag ook zo houden.

full


full


full


Weer een sneak-preview van mijn tank..

full


Morgen monteren!
 
Erg mooi geworden!
Maar mot ie er eerst niet op voordat je je helm opzet?
 
Nog steeds onder de indruk van dit project. Zeer mooi en alles in balans. Vraag:

Waar heb je de zwarte koppelingskabel, voorremkabel en gaskabel gekocht?

Bij de gaskabel heb je een opsplits unit. Kun je deze demonteren ? Of koop je de kabel kompleet? Ik dien voor mijn motor sowieso de kabel vanaf de gashendel te vervangen (of anders dus helemaal)

Ik hoor graag.

Groet/Benno
 
Zo goed als klaar! Eerste 200km zit er alweer op. Nog een paar dingen aanpassen en dan zal ik fatsoenlijke foto's schieten voor jullie!

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan