1977 Honda cb360

Forro77

Die hard MF'er
4 dec 2011
603
0
Dussen
Hallo iedereen,

Samen met mijn zwager heb ik een Honda cb 360 uit 1977 in onderdelen, waarvan we een caferacer willen gaan maken. De staat is niet al te best en dus willen we ook het motorblok uit elkaar halen en reviseren. Dit wordt de eerste keer voor ons, dus dacht ik, wellicht is er ergens een tekening te kopen of downloden van het blok. Een werkplaats handboek hebben we al. Is er iemand die ons verder kan helpen?
full
 
Zo te zien best wel wat werk. Maar een klein advies, begin gewoon met het schoonmaken met het motorblok.

Dasty en of remmenreiniger van de Action werkt heel goed. Want hoe dan ook, voordat je motorblok opentrekt moet het aan de buitenzijde redelijk schoon zijn.

En als je het motorblok schoon hebt kan je gelijk de werkelijke staat beoordelen.

Voor de rest succes met het bouwproces.
 
Zo te zien best wel wat werk. Maar een klein advies, begin gewoon met het schoonmaken met het motorblok.

Dasty en of remmenreiniger van de Action werkt heel goed. Want hoe dan ook, voordat je motorblok opentrekt moet het aan de buitenzijde redelijk schoon zijn.

En als je het motorblok schoon hebt kan je gelijk de werkelijke staat beoordelen.

Voor de rest succes met het bouwproces.

Bedankt voor de tips, het blokje heeft zo tien jaar in een schuurtje gelegen...
 
De foto iets beter bekeken. Zo te zien zijn de inlaten goed dichtgestopt dat is weer een voordeel, want dan is er minder vuil en vocht naar binnen gekomen.

Weet je overigens waarom de motor ooit uit elkaar is gehaald, blok problemen of ooit gestart met het idee om de motor te verbouwen waarna het project is gestrand....
 
De foto iets beter bekeken. Zo te zien zijn de inlaten goed dichtgestopt dat is weer een voordeel, want dan is er minder vuil en vocht naar binnen gekomen.

Weet je overigens waarom de motor ooit uit elkaar is gehaald, blok problemen of ooit gestart met het idee om de motor te verbouwen waarna het project is gestrand....

Mijn zwager is er een jaar of tien eens mee begonnen om er een caferacer van te maken, maar verder als het uit elkaar halen is hij niet meer gekomen! :) Nu gaan we het samen aanpakkken, al zal het wel een tij gaan duren voordat het wat word.
 
Laatst bewerkt:
ahh waar halen jullie die leuke onderdelenpakketen vandaan?! Zo'n cb 360 wil ik ook wel :D
 
Het is toch prettig om te weten hoe de motor in deze staat is gekomen.

Want om nu eerst een motor op te bouwen dan proberen te starten en dan erachter komen dat de motor is afgedankt omdat het blok inelkaar ligt lijkt mij niet leuk :N

Nu is het toch meer motorblok visueel opknappen en rijwielgedeelte opbouwen ;)
snel getypt maar kan in de praktijk toch redelijk tegenvallen
 
Het is toch prettig om te weten hoe de motor in deze staat is gekomen.

Want om nu eerst een motor op te bouwen dan proberen te starten en dan erachter komen dat de motor is afgedankt omdat het blok inelkaar ligt lijkt mij niet leuk :N

Nu is het toch meer motorblok visueel opknappen en rijwielgedeelte opbouwen ;)
snel getypt maar kan in de praktijk toch redelijk tegenvallen

Nee het blokje gaat toch eerst compleet uit elkaar hoor, om later het rijwielgedeelte op te knappen. :]
 
Is er ook iemand die weet waar we blokkeerringen zouden kunnen kopen? de gewone pakkingset is al besteld bij japparts maar die hebben geen blokkeerringen
alvast bedankt!
 
honda cb360 disc

Zelf ook nog steeds zo'n ding staan , loopt altijd. Verkijk je niet op de kosten die je moet maken om het ding rijdend te krijgen. En haal eerst de kleppendeksel eraf om de nokkenas te controleren (zwak punt). Zou zonde zijn als je er later pas achterkomt dat alles bagger is.
 
Super dat iedereen zo mee denkt! Nog een vraagje, gisteren zijn we begonnen aan de wielen en het ziet er naar uit dat we ze opnieuw laten verchromen. De voorvorkpoten moeten ook opnieuw verchroomd worden Mijn vraag is dan ook of iemand een goed adres heeft om dit te laten doen (omgeving brabant)?
 
Gaaf dat je aan een CB360 begint! Dat topic wat gassen aanhaalt is mijn project geweest!!

Verchromen van de velgen is een optie maar word nooit 100% origineel ivbm slijpen etc..
Voor 200 euro heb je twee nieuwe velgen orgineel via CMSNL.com.

De voorpoten zijn van aluminium en niet verchroomd! Die kun je het beste polijsten!



Heb je al een digitaal werkplaatshandboek etc?
 
Gaaf dat je aan een CB360 begint! Dat topic wat gassen aanhaalt is mijn project geweest!!

Verchromen van de velgen is een optie maar word nooit 100% origineel ivbm slijpen etc..
Voor 200 euro heb je twee nieuwe velgen orgineel via CMSNL.com.

De voorpoten zijn van aluminium en niet verchroomd! Die kun je het beste polijsten!



Heb je al een digitaal werkplaatshandboek etc?

Da's een goeie, niet te dure tip van die wielen! De voorpoten zijn idd alluminium maar de binnenpoten niet. Door het groom komen roestpitjes die niet goed meer weg te werken zijn, dus dat zal opnieuw gedaan moeten worden, of andere binnenpoten. Een digitaal werkplaatshandboek heb ik helaas nog niet. Mocht je die hebben houd ik me zeker aanbevolen!
 
In het kader van: stilstand is achteruitgang? Projectmatig.
 
Terug
Bovenaan Onderaan