1986 XJ, luchtfilterdoosrubbers gaan niet om carbs

Wealth

MF'er
1 jul 2016
144
0
Ik krijg de rubbers van de luchtfilterdoos niet om de carburateurs heen :( . Ben al meer uren aan het kloten dan dat ik durf toe te geven.


Verder dan (zie foto) krijg ik het met geen mogelijkheid, fohn, trekken met twee man, niet te doen.

Iemand tips? *O*


 

Bol d'or Albert

MF veteraan
14 mei 2005
3.953
31
Nijkerk
Bezoek site
Haal eens een rubber uit het luchtfilterhuis en maak er eens een foto van, en meet de lengte en de doorsnee eens op.

2 mogelijkheden nl :
je hebt luchtfilterrubbers van een 750
de rubbers zitten verkeerd gedraaid in het huis.
 
Laatst bewerkt:

peerke30

Die hard MF'er
23 jun 2007
668
8
42
Bekend probleem dit.

idd wat Albert zegt, zorg dat de rubbers goed zitten.
Bovenop je luchtfilterhuis zitten schroeven waarmee je je luchtfilterhuis wat naar voor en achter kunt schuiven.
Slangklemmen erop zetten, luchtfilter eruit halen, vanuit de binnenkant drukken en dan een ander de slangklemmen aan laten draaien.
eerst de middelste twee doen, en dan de buitenste.

Het lijkt in ieder geval op de foto alsof je luchtfilterbehuizing nog wat te ver naar achter zit.
 

Janbros

MF veteraan
4 feb 2005
5.562
276
50
wezemaal
zijn het nog wel rubbers of zijn ze ondertussen "hard-plastiek" geworden ?
nieuwe rubbers als je ze er "snel" weer op wil hebben.
 

Wealth

MF'er
1 jul 2016
144
0
bedankt voor de reacties; ik ben gister uit frustratie gestopt. vanavond zal ik even de rubbers er uit halen en de overige manieren proberen.

Ze zijn inderdaad wel hard geworden, maar nieuwe rubbers voor dit model vinden is erg lastig
 

UTP

MF veteraan
2 jun 2012
1.587
2
Rotterdam
De rubbers een tijdje in een bak warm water leggen, dan worden ze weer (tijdelijk) wat zachter.
 

Kwajesaki

MF veteraan
3 dec 2006
3.512
2
Rubbers in tri-chloor leggen (als je het ergens kunt krijgen)dan worden ze weer echt zacht.
 

Wealth

MF'er
1 jul 2016
144
0



Ze lijken gewoon echt niet te passen op de carburateurs. Ik heb de rubbers er af gehaald en in een bak warm water gelegd waardoor ze inderdaad weer even zacht werden; maar zelfs dan krijg ik ze met geen mogelijkheid goed om de carburateurs heen. en dan zit er niet eens een luchtfilter box aan vast!
 

Burning Rubber

MF veteraan
7 sep 2006
12.799
26
Arnhem
Welkom bij de club van zij-die-aan-oude-motoren-klussen. :+

Als het echt noodzakelijk is begin ik er aan. Anders niet. Man man man
 

Bol d'or Albert

MF veteraan
14 mei 2005
3.953
31
Nijkerk
Bezoek site
Zo te zien zijn ze aardig vervormd, hebben ze langere tijd klem gezeten? Origineel zijn ze veel rechter.
Komen ze wel van deze motor af of heb je alles als een soort groot bouwpakket aangeschaft?

Wat de draaiing betreft, op het luchtfilterhuis zitten kleine puntje en de rubbers hebben 1 uitstekend puntje rubber wat precies tussen die 2 puntjes moet vallen, dan zitten ze goed gedraaid. Maar als ze zonder luchtfilterhuis er aan al niet op de carbs passen lijkt het me dat je gewoon verkeerde rubbers hebt, die dingen worden wel wat harder dan origineel maar krimpen in diameter heb ik nog niet meegemaakt. Ze worden overigens lang niet zo hard als de inlaatrubbers die op je blok geschroefd zitten.
 
Laatst bewerkt:

ZRXje

MF veteraan
14 feb 2011
2.155
107
54
Nederweert
Ik zou zeggen nieuwe rubbers aanschaffen om zeker te zijn dat alles weer netjes past.
Middeltjes op een onbekende rubber soort smeren kan goed uitpakken maar kan ook helemaal verkeerd aflopen .
Maar als warm maken , en dan nog niet passen, twijfel ik of het de goede rubbers zijn.

GREETZ
 

Bol d'or Albert

MF veteraan
14 mei 2005
3.953
31
Nijkerk
Bezoek site
als ik het nu goed zie zijn het gewoon totaal verkeerde rubbers. Rubbers van een XJ900 hebben nl geen vlakke kant zoals op de laatste foto van TS te zien.
Maar TS zal nog wel antwoorden of ie de rubbers van deze fiets heeft afgehaald of dat alles 1 groot bouwpakket was.
 

alfa624

MF'er
4 sep 2016
94
0
52
oostende
Bezoek site
Ik had ook z'on probleem, heb het geklaard door vrij warm water , na afkoeling spannen ze mooi aan, geen kokend water . was zo geklaard , geen olie of andere vettigheid blijven zowieso niet zitten . succes .
 

Wealth

MF'er
1 jul 2016
144
0
als ik het nu goed zie zijn het gewoon totaal verkeerde rubbers. Rubbers van een XJ900 hebben nl geen vlakke kant zoals op de laatste foto van TS te zien.
Maar TS zal nog wel antwoorden of ie de rubbers van deze fiets heeft afgehaald of dat alles 1 groot bouwpakket was.
We zijn een week verder en na verder de motor af te maken is nu het enige wat nog moet gebeuren de rubbers om de carbs heen.


rubbers komen inderdaad van deze fiets af. Verder voel ik me stom; het gaat namelijk niet om een XJ900 maar om een '86 XJ600 (51J), dit had ik moeten vermelden. Naar mijn idee zijn het inderdaad de goede rubbers, maar zijn ze gewoon te oud.
 
Laatst bewerkt:

Wealth

MF'er
1 jul 2016
144
0
Ik had ook z'on probleem, heb het geklaard door vrij warm water , na afkoeling spannen ze mooi aan, geen kokend water . was zo geklaard , geen olie of andere vettigheid blijven zowieso niet zitten . succes .
Uiteraard heb ik warm water ook geprobeerd; rubbers zijn zo hard dat je ze niet tegen iemand z'n hoofd moet gooien. En nieuwe rubbers kan ik nergens vinden voor dit model.
 

kevinblade

MF veteraan
1 okt 2003
10.565
89
59
Almere
Bezoek site
We zijn een week verder en na verder de motor af te maken is nu het enige wat nog moet gebeuren de rubbers om de carbs heen.


rubbers komen inderdaad van deze fiets af. Verder voel ik me stom; het gaat namelijk niet om een XJ900 maar om een '86 XJ600 (51J), dit had ik moeten vermelden. Naar mijn idee zijn het inderdaad de goede rubbers, maar zijn ze gewoon te oud.

Rubbers zijn nog gewoon leverbaar, zijn wel €.33 per stuk :(
 
Laatst bewerkt:

sammie

MF veteraan
10 nov 2003
21.883
285
Assen
Zijn het speciale-vorm rubbers? anders kun je misschien met een dikke rubber slang zelf ringen pas maken?