1990 Honda VFR 750f ex pekelfiets

JohnDoe94

Jonge God
6 jun 2019
2.233
6.746
Het groene hart
Instagram
Mijn Honda VFR 750 heb ik 2 jaar geleden gekocht voor €600,- om een beetje te kunnen rondrijden in de wintermaanden. De afgelopen 2 jaar heeft ze alleen het broodnodige onderhoud gekregen (lees 1 keer vloeistoffen en thats it), nooit een spons en geen beschutting.

Het doel was het beestje een jaartje te rijden en daarna snel weer door te stoten. Een jaar werd 2 jaar, want het blok was wel leuk en ik hoopte na het aanschaffen van de KTM nu wel afscheid te kunnen nemen. Maar helaas, die V4 deed me toch wederom omkijken en ‘mijn’ motor mag niet weg.

Ze was al niet veel toen ik d’r kocht en na 2 jaar pekel en rijden door weer en wind is ze er eerlijk gezegd niet veel beter op geworden. Anderzijds kan ik er ook niet veel aan verpesten want het kan alleen maar beter worden.

Bij deze dus mijn project-topic, het zal een tijdje duren, maar uiteindelijk moet ze van dit:
2ADCF39C-DD92-4D88-BEE6-E2C1068F5449.jpeg

A57CBE5D-AAFD-47A4-9CFF-5E6DE4614EC9.jpeg


Naar dit:

1644484164411.jpeg

1644484189420.jpeg


Al twijfel ik nog even over de RC30 replicakont, is het wel kneiter dik.
Maar de komende periode is het eerst belangrijk dat de techniek weer in topstaat raakt.

Ik zal dit topic dus langzaam aanvullen met alle te nemen stappen en updates van de vorderingen.

Dit is m’n allereerste project, gelukkig krijg ik wat hulp van m’n maatje en het Haynes werkplaatsboek. Met vallen en opstaan komen we er wel :)

To Do:
  • kleppen controleren en als nodig stellen
  • Carburateur ultrasoon reinigen
  • Brandstof filter
  • Spanningsregelaar vervangen
  • Oliefilter
  • Luchtfilter
  • Vloeistoffen beurtje
  • Remblokjes voor
  • Dashboardverlichting compleet vernieuwen
  • Brandstofkraan losmaken
  • Achterschokbreker vervangen
  • Achterkuip voorlopig repareren
  • Verlichting rondom vervangen
  • Stalen remleidingen
  • SBK stuur monteren (hiervoor ook ST1100 gaskabel monteren)
  • Kijkglaasjes rempomp en koppelingsvloeistof

Wishlist
  • Handvatverwarming
  • USB lader
  • Thurn Motorsport RC30 replica kont
  • Thurn Motorsport onderkuip en topkuip
  • Nieuwe headers (mogelijk Black Widow high mount of bij voorkeur Sebring Left mount als ik die nog ergens kan krijgen)
 
Laatst bewerkt:
Brandstofpomp is te revisen (over het algemeen zijn het de contactpuntjes) en ook heeft thurn wel revisiesetjes voor de kraan. Thurn heeft wel veel meer, maar met jouw wensenlijstje zal je hele diepe zakken moeten hebben..

Trust me, i know... mijn projectje
 
Toch zie ik ook een mooi iets, je afdekplaatje op de zijstandaard zit er nog op.. Dát maakt hem alleen al uniek (veel van de eigenaren van een RC36/1 zij die afdekplaatjes al lang kwijt, veelal verloren tijdens een rit)..
 
Toch zie ik ook een mooi iets, je afdekplaatje op de zijstandaard zit er nog op.. Dát maakt hem alleen al uniek (veel van de eigenaren van een RC36/1 zij die afdekplaatjes al lang kwijt, veelal verloren tijdens een rit)..
Ja, op die foto had hij die nog ja :N

Zoek er tevergeefs nog steeds naar
 
heeft thurn ook wel... En anders MP in de gaten houden, mijne heb ik voor 25,- weten te scoren (oke, was wel een andere kleur, maar het kuipwerk is toch opnieuw gespoten, is het zo meegenomen...)
 
Leuke ombouw, ik mag dat wel een conversie naar een speciale uitvoering. Zo ligt er bij mij een FZR1000 en een hoop OW-01 delen om een conversie naar de Yamaha concurrent van de Honda RC-30 te maken, de OW-01.

Spuitwerk van die Honda kan ik wel voor je doen tegen de tijd dat je daar aan toe bent.
 
Ben benieuwd wat je ervan gaat maken. Mijn RC36-2 vorig jaar april de vangrail in gevouwen, hele voorkant aan gort. Ben die nu aan het ombouwen naar een naked bike. Blijkt nog een forse klus als je het netjes wil doen!

Heb ook naar diezelfde kuipdelen gekeken, mooi spul en goed kostbaar. Ik had het geld helaas niet liggen.
 
Laatst bewerkt:
Ben benieuwd wat je ervan gaat maken. Mijn RC36-2 vorig jaar april de vangrail in gebouwen, hele voorkant aan gort. Ben die nu aan het inbouwen naar een naked bike. Blijkt nog een forse klus als je het netjes wil doen!

Heb ook naar diezelfde kuipdelen gekeken, mooi spul en goed kostbaar. Ik had het helaas niet liggen.
inbouwen = ombouwen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan