JohnDoe94
Jonge God
Mijn Honda VFR 750 heb ik 2 jaar geleden gekocht voor €600,- om een beetje te kunnen rondrijden in de wintermaanden. De afgelopen 2 jaar heeft ze alleen het broodnodige onderhoud gekregen (lees 1 keer vloeistoffen en thats it), nooit een spons en geen beschutting.
Het doel was het beestje een jaartje te rijden en daarna snel weer door te stoten. Een jaar werd 2 jaar, want het blok was wel leuk en ik hoopte na het aanschaffen van de KTM nu wel afscheid te kunnen nemen. Maar helaas, die V4 deed me toch wederom omkijken en ‘mijn’ motor mag niet weg.
Ze was al niet veel toen ik d’r kocht en na 2 jaar pekel en rijden door weer en wind is ze er eerlijk gezegd niet veel beter op geworden. Anderzijds kan ik er ook niet veel aan verpesten want het kan alleen maar beter worden.
Bij deze dus mijn project-topic, het zal een tijdje duren, maar uiteindelijk moet ze van dit:
Naar dit:
Al twijfel ik nog even over de RC30 replicakont, is het wel kneiter dik.
Maar de komende periode is het eerst belangrijk dat de techniek weer in topstaat raakt.
Ik zal dit topic dus langzaam aanvullen met alle te nemen stappen en updates van de vorderingen.
Dit is m’n allereerste project, gelukkig krijg ik wat hulp van m’n maatje en het Haynes werkplaatsboek. Met vallen en opstaan komen we er wel
To Do:
Wishlist
Het doel was het beestje een jaartje te rijden en daarna snel weer door te stoten. Een jaar werd 2 jaar, want het blok was wel leuk en ik hoopte na het aanschaffen van de KTM nu wel afscheid te kunnen nemen. Maar helaas, die V4 deed me toch wederom omkijken en ‘mijn’ motor mag niet weg.
Ze was al niet veel toen ik d’r kocht en na 2 jaar pekel en rijden door weer en wind is ze er eerlijk gezegd niet veel beter op geworden. Anderzijds kan ik er ook niet veel aan verpesten want het kan alleen maar beter worden.
Bij deze dus mijn project-topic, het zal een tijdje duren, maar uiteindelijk moet ze van dit:
Naar dit:
Al twijfel ik nog even over de RC30 replicakont, is het wel kneiter dik.
Maar de komende periode is het eerst belangrijk dat de techniek weer in topstaat raakt.
Ik zal dit topic dus langzaam aanvullen met alle te nemen stappen en updates van de vorderingen.
Dit is m’n allereerste project, gelukkig krijg ik wat hulp van m’n maatje en het Haynes werkplaatsboek. Met vallen en opstaan komen we er wel
To Do:
- kleppen controleren en als nodig stellen
- Carburateur ultrasoon reinigen
- Brandstof filter
- Spanningsregelaar vervangen
- Oliefilter
- Luchtfilter
- Vloeistoffen beurtje
- Remblokjes voor
- Dashboardverlichting compleet vernieuwen
- Brandstofkraan losmaken
- Achterschokbreker vervangen
- Achterkuip voorlopig repareren
- Verlichting rondom vervangen
- Stalen remleidingen
- SBK stuur monteren (hiervoor ook ST1100 gaskabel monteren)
- Kijkglaasjes rempomp en koppelingsvloeistof
Wishlist
- Handvatverwarming
- USB lader
- Thurn Motorsport RC30 replica kont
- Thurn Motorsport onderkuip en topkuip
- Nieuwe headers (mogelijk Black Widow high mount of bij voorkeur Sebring Left mount als ik die nog ergens kan krijgen)
Laatst bewerkt: