[VERKOCHT] 1992 Suzuki VX800. vraagprijs: eu600,-

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tankdop95

KLE 500
21 feb 2018
288
177
Leuke en zeer betrouwbare motor te koop.
De suzuki VX800 is een oerdegelijke motor die er om bekend staat dat hij nooit stopt met lopen. Er staat momenteel 51370km op de teller maar deze jongens gaan zonder moeite naar de 100.000 en meer.
Deze motor is door mij altijd goed onderhouden. Toen ik hem kocht was het een beetje een verwaarloosde motor. Ik durfde de koop aan door het imago van deze motoren (degelijk) en ik heb er geen spijt van gehad, hij heeft me nooit laten staan.
Klein onderhoud (vloeistoffen + filters) zijn zo'n 6.500km geleden vervangen. De banden zitten er nu een klein jaartje op en kunnen nog gemakkelijk een seizoen mee, misschien wel twee. ongeveer 5.500km geleden zijn de remklauwen vervangen met volledig gereviseerde. Ook zijn de remblokken vervangen.
Reden van verkoop is dat ik nu twee motoren heb, en ik rij liever op de andere. Ook loopt deze motor bij sportief rijden ongeveer 1:14 en dat vind ik gewoon niet nodig. Ik heb er in de winter op door gereden dus hij kan nu wel weer een goede poetsbeurt gebruiken.


Toen ik de motor kocht was hij optisch in nog slechtere staat dan nu, hierbij een klein lijstje van dingetjes die ik vervangen heb om hem weer toonbaar te maken. Alle onderdelen zijn vervangen door orginele suzuki VX800 onderdelen, nieuw en 2ehands.
- spatbord achter
- kentekenplaathouder (+ kentekenplaat :( )
- kentekenplaat verlichting
- achterlicht
- bagage rekje
- koplamp + lampjes
- expansievat koelvloeistof
- rem + koppelingshendel.
- koppelingskabel
- toerenteller kabel
- meerdere schroeven vervangen door nieuwe betere, of schroeven geplaats waar ze er niet in zaten(geen idee wat de vorige sleutelaar aan het doen was met deze motor maar het was niet best)
- bar-end spiegels. Vind ik persoonlijk erg mooi op deze motor, ook hou je het beeld van de motor heel laag als je er op zit, dit vind ik erg prettig. Deze bar-end spiegels zijn er wel door mij persoonlijk aan geklust. De orginele spiegels heb ik er ook nooit bij gekregen, maar er kunnen gewoon anders spiegels in. (ik heb nog een passend setje liggen die er in overleg wel op kunnen)
- Beide remklauwen + remblokken
- nieuwe claxon
- vloeklicht werkt niet (moet met de groot-licht schakelaar).

Dingen die ik níet gedaan heb, en dus nog slecht zijn:
- zijkappen heb ik er nooit bij gekocht omdat ik de motor zo mooier vind. Ik heb hem wel geschikt gemaakt ervoor, dus het is een kwestie van zijkappen kopen en die erop klikken als je dat liever hebt
- bougie van de achter cilinder zit erg ingebouwd, hier heb ik nooit een passende bougie sleutel voor kunnen vinden. De motor loopt goed dus heb het toen maar laten zitten.
- bougie kabels mogen wel eens preventief vervangen worden
- De achterste cilinder zweet een beetje olie bij de voetpakking maar niet heel erg.
- rechter voetsteun staat een klein beetje scheef, is hij waarschijnlijk een keer op gevallen. Hier merk je tijdens het rijden niets van.
- een van de voetsteuntjes voor de passagier is weg.
- de bok zit veilig, maar rammelt.

Verder over de motor:
- Zitten kleinere knipperlichten op (vind ik persoonlijk erg mooi)
- komt met twee sleutels
- Er zit een HPsuspension sticker op de voorpoot. Ik heb nooit de voorpoot uit elkaar gehaald maar er zouden misschien progressieve veren in kunnen zitten. Dit zeg ik omdat de motor verrassend lekker stuurt en dit een hele gangbare upgrade is voor deze motor. Verder zijn de poten ook een paar millimeter door de kroonplaat heen gehaald, waardoor de motor wat sportiever stuurt. Voor de verkoop ga ik er vanuit dat ze er niet in zitten omdat ik het niet zeker weet.
- Metalen remleiding voor
- metalen remleiding achter, maar nog niet gemonteerd. (wou ik doen maar nu heb ik besloten hem te verkopen.
- een setje nieuwe voorvork keerringen+ stofkappen. Ik had verwacht dat de voorpoten zouden gaan lekken, dus had het materiaal al in huis gehaald om het te maken. Dat lekken is er nooit van gekomen dus ben er gewoon af gebleven.
- Een aantal remblokken. Geen van deze remblokken zijn nieuw, maar ze zijn allemaal nog goed genoeg om een tijdje mee te kunnen. Gebruik ze of niet, ik moet er ook af dus je krijgt ze gewoon mee :)
- een extra mof voor de cardanas. Degene die er op zit is nog goed, maar ik kreeg hem ergens bij.
- Het stuur is verhoogd d.m.v. risers. Voor iemand met mijn lengte erg fijn, anders erg simpel er weer af te halen.

Kortom: niet de mooiste maar een hele leuke en betrouwbare motor voor een zachte prijs.

Voor een proefritje zijn jullie altijd welkom maar de kop koffie laten we in deze tijd maar even achterwege. Mijn vraagprijs is 600,- eu.
De motor staat in Utrecht.
VX mooi.jpeg
VX voor.jpeg
VX achter.jpeg
VX km.jpeg
VX links.jpeg
VX rechts.jpeg
VX voor.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Uitgebreid en leuk verhaal. :t Misschien leuk om ermee in 2021 barrel rit te doen. Moet alleen wel voor de juiste prijs. :X Laat maar weten als het je wat lijkt. O-)
 
Uitgebreid en leuk verhaal. :t Misschien leuk om ermee in 2021 barrel rit te doen. Moet alleen wel voor de juiste prijs. :X Laat maar weten als het je wat lijkt. O-)
Dat barrel gedeelte gaat wel lukken haha. Waar zat je aan te denken?
 
De motor staat inmiddels ook op andere platforms te koop. Wat mij betreft heeft motor-forum wel voorrang. Prijs is natuurlijk bespreekbaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan