Waarom hekel aan motorscooters??

Kalerat

MF'er
5 apr 2008
75
0
Lees net dat de verkoop van motoren is gestegen en met name die van motorscooters.
13% van de verkoop bestaat al uit een motorscooter en dan lees je op motormeuk een reactie zoals deze:
als je al moeite hebt gedaan om een motor rbw te halen ga je toch zeker geen motorscooter halen.. of denk ik nu iets raars? motorscooters halen de fun (meerendeels) weg

Ik rij zelf op een Yamaha X-Max en die is al iets groter dan een 125cc scooter dus nu krijg ik heel af en toe een handje van een "echte" motorrijder.

Hiervoor altijd een "gewone" motor gehad.

Dus waarom vind men motorscooters nog steeds onderdanig aan motoren terwijl ze toch ook steeds sneller worden.
 
Mij persoonlijk trek zo'n motorscooter niets. Zie motor puur als recreatie en niet als iets praktisch. Als het dan toch praktisch moet, kies ik wel voor de auto. En ik denk dat je op een ''gewone'' motor, wel iets meer lol kunt hebben als een motorscooter.

Maar ik snap het nu wel goed van de scooters! Ik snap wel waarom mensen eventueel hun RBW ervoor zouden halen.
 
Ik vergelijk motors en scooters meer op de manier van rijden, wel en geen tank tussen de benen. Niet op snelheid.
 
Lees net dat de verkoop van motoren is gestegen en met name die van motorscooters.
13% van de verkoop bestaat al uit een motorscooter en dan lees je op motormeuk een reactie zoals deze:
als je al moeite hebt gedaan om een motor rbw te halen ga je toch zeker geen motorscooter halen.. of denk ik nu iets raars? motorscooters halen de fun (meerendeels) weg

Ik rij zelf op een Yamaha X-Max en die is al iets groter dan een 125cc scooter dus nu krijg ik heel af en toe een handje van een "echte" motorrijder.

Hiervoor altijd een "gewone" motor gehad.

Dus waarom vind men motorscooters nog steeds onderdanig aan motoren terwijl ze toch ook steeds sneller worden.

voor woon/werk snap ik de scooterrijder wel maar echt op vakantie met de scooter of over een dijkje knallen vind ik (persoonlijk) raar.

maar wat is de fun van motorrijden eigelijk? dat is toch voor iedereen anders.

ik vermaak me prima op mijn 125cc scootertje maar ook op mijn motor

een speciaal goedkoper rijbewijs voor scooters onder 200cc ,zou misschien iets tegen files zijn
of als je bv 5 jaar je B rijbewijs heb dat je dan een 125cc scooter mag rijden.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat het komt door de opgefokte scooterjeugd.

Het verschil tussen een motorscooter en een motor (voor mij athans), is dat de 1 een vervoermiddel is, en de ander veel meer voor plezier gereden wordt.
 
Voor mij persoonlijk: omdat het er net tussen in zit. Je rijdt geen motor, maar ook geen auto. Je valt in een andere categorie.
Daarom krijg je ook weinig zwaaiende handjes terug.
Daarentegen: is een trike dan wel een motor?

Zonder iemand te dissen die op een scooter rijdt..................nou ja een klein beetje dan
 
Nee deze "calimero" heeft zelf altijd motor gereden en nu dan een scooter en ik vroeg me gewoon af waarom dit zo is.
Heb op m'n scooter net zoveel rijplezier als op een gewone motor.
 
voor me werk laatst op een Burgman 400 gereden en het is wel anders, automatisch , comfortabel, veel ruimte en groot scherm erop. maar het rijdt nog best door zon ding en zit heerlijk. en ik verbaasde dat ik nog een paar :W kreeg.

maar deze dingen zijn zeker in opkomst. maar het is echt meer voor woon/werkverkeer. bijna de auto maar dan tussen de file door :]
 
Er wordt altijd over opgefokte scooterjeugd gepraat, maar ik zie geen verschil tussen keihard de snelheidsregels overtreden met een scooter of met een motor.

Ja ik rijd ook bromscooter/brommer en ik ga op 12km lange rechte weg echt geen 40 rijden op een ding wat met lage toeren de 70-80 haalt.
Enne btw ik kom elke dag meerdere mannen op toerbromscooters tegen die met gemak 70 knallen over de fietspad.
Daarbij komt een omaatje mij door de week altijd voorbij scheuren als ik 70-80 rijd, en dit doet ze op een opgefokte aerox dus niet alleen jeugd generaliseren :P LOL.

Maar ik vind zelf een scooter ook geen motor, anders noemden ze een scooter geen scooter maar een motor.
 
ik zou het opzich wel voor erbij willen hebben voor als je naar je werk gaat en je motor pakt voor het plezier rijden... Voor mij is leuk rijden veel bochten rijden en lekker plat door de bochten. Zo'n scooter is wel leuk voor rustig toeren... :)
 
Er wordt altijd over opgefokte scooterjeugd gepraat, maar ik zie geen verschil tussen keihard de snelheidsregels overtreden met een scooter of met een motor.

Ja ik rijd ook bromscooter/brommer en ik ga op 12km lange rechte weg echt geen 40 rijden op een ding wat met lage toeren de 70-80 haalt.
Enne btw ik kom elke dag meerdere mannen op toerbromscooters tegen die met gemak 70 knallen over de fietspad.
Daarbij komt een omaatje mij door de week altijd voorbij scheuren als ik 70-80 rijd, en dit doet ze op een opgefokte aerox dus niet alleen jeugd generaliseren :P LOL.

Maar ik vind zelf een scooter ook geen motor, anders noemden ze een scooter geen scooter maar een motor.

omdat men niet weet wat het is noemen ze het een motorscooter :9
waarom geen scooter motor :+

Ik zelf heb een aantal scooters staan en ik moet je zeggen.. geen van allen
rijdt std. 1 gebruikte ik voor de SBO 150m sprints en de rest gewoon opknappen/verkopen en voor de lol af en toe mee rijden door het dorp. Ik blijf scooters leuk vinden om te hebben omdat ik er gewoonweg alles van weet en alles er aan kan doen. En je kan er nog goed geld mee verdienen ook })
 
Maar ik vind zelf een scooter ook geen motor, anders noemden ze een scooter geen scooter maar een motor.

We hebben het hier over Motorscooters vanaf 125cc dus geen brommers
 
Bij mij op school staan ongeveer een stuk of 50 brommers en scooters en ik kan je ook zeggen dat er daar geen een standaard van loopt.

En nogmaals wat is er anders aan een motorscootertje behalve dan een paar cctjes meer? bij scooter gaat het gewoon om de vorm, ik vind scooter een mooi omvattend woord voor zowel brom als motorscooters omdat er vrij weinig verschil is.
 
Laatst bewerkt:
't Is in mijn ogen gewoon een motor. En dan ook nog eens eentje die vaak niet voor de show in eigendom is, maar ook nog eens écht gebruikt wordt. Zelfs opvallend veel "buiten het seizoen".
Volwaardige motor en motorrijder voor mij ... dus.
 
Ben onlangs in Parijs geweest en daar barst het van de motorscooters. Superideaal in zo'n stad.
Ik heb er zelf niet zoveel mee maar dat komt omdat er voor mij een soort imago/herinnering aan hangt dat er alleen maar oude mensen op rijden en dat ze saai en langzaam zijn. En onveilig op die kleine wielen.

Ik weet inmiddels ook wel dat dat achterhaald is maar zo'n imago raak je niet snel kwijt.
 
Vind de uitstraling van een scooter veel minder sportief en mooi, uit de wind vaak door een groot scherm. Geen mooi geluid. dat is juist het mooie van motor rijden, de wind het geluid het vrije gevoel. dat heb je met zo'n scherm en kuip naar mijn idee veel minder. en dan komt erbij dat je niet hoeft te schakelen, minder actief dus. saai :P
 
Lees net dat de verkoop van motoren is gestegen en met name die van motorscooters.
13% van de verkoop bestaat al uit een motorscooter en dan lees je op motormeuk een reactie zoals deze:
als je al moeite hebt gedaan om een motor rbw te halen ga je toch zeker geen motorscooter halen.. of denk ik nu iets raars? motorscooters halen de fun (meerendeels) weg

Ik rij zelf op een Yamaha X-Max en die is al iets groter dan een 125cc scooter dus nu krijg ik heel af en toe een handje van een "echte" motorrijder.

Hiervoor altijd een "gewone" motor gehad.

Dus waarom vind men motorscooters nog steeds onderdanig aan motoren terwijl ze toch ook steeds sneller worden.


dat was eigenlijk mijn reply en ik zal het even toelichten.


Ik heb scooter gereden voor anderhalf jaar(gejat sinds een maand) , ik heb motorscooter gereden voor een week en tevens motor gereden. Ik ervaar zelf dat motorrijden je meer plezier geeft, het is meer doen en niet alleen aan het gas draaien en gaan.

Maar dat is mijn mening, ze kunnen wel comfortabel zijn, maar in mijn mening zijn motoren leuker
 
Mij zelf lijken erg handig om een motorscooter te hebben, omdat gewoon veel opbergruimte onder het zadel hebt, aardig uit de wind zit en ook omdat als straks me rijbewijs heb ook nog aan 25 kw vast zit.
Denk dat komende jaren imago van motorscooter verder voorruit zal gaan en ook steeds meer positieve punten worden gezien vooral met steeds drukkere worde wegennet.

Maar natuurlijk voor het echte sportieve werk van dijken rijden en dat soort dingen heb je motor nodig. (Misschien wel de Gilera GP 800 leuk mee kan doen)

Maar de meeste modellen van motorscooters zijn niet te vergelijken met een bromscooter omdat toch stukje anders is 50 cc of 250/500 cc. Alleen al omdat de meeste 50 cc bromscooters 2 takt zijn en motorscooter de meeste 4 takt zijn.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen hekel aan motor scooters.

Vind het alleen niks meer met het idee achter de scooter te maken hebben.

Een scooter is ooit ontwikkeld als een goedkoop alternatief en handig vervoermiddel.

Moet je niet aankomen met een 650 CC van rond de 10.000,- euro. Dan ben je wel heel erg ver verwijderd van het originele idee.

Maar een mooie klassieke Vespa bijvoorbeeld, daar gaat mijn hart wel sneller van kloppen.
 
Ik heb vandaag een dagje met de Gilera Fuoco 500 mogen rijden omdat mijn KTM950 een kleine beurt kreeg. Het rijdt als een scooter. Het is een automaat en het zwenkt als een motor/scooter.

Ik kan maar drie goede eigenschappen bedenken.
  1. De reactie van voorbijgangers. _O-
  2. Je kan je schaamranden met 0,1km/u wegslijten :z
  3. En je zit werkelijk op een troontje. :Y


Maar voor de rest. :N

Ik met m'n twee meter heb nauwelijks beenruimte.
Hij trekt op alsof hij in z'n drie staat.
Je bent te breed om voor te kruipen bij stoplichten
Kan niet tussen files door
Er komt een heel fout brompruttel geluidje uit
3 nieuwe bandjes zijn duurder dan twee.


Plaatjes:

Gilera_500ie_2007_07_1024x768.jpg


Gilera_500ie_2007_10_1024x768.jpg


De Fuoco heeft een 493 cc eencilinder die met z’n 40 Pk en 42 Nm goed zou moeten zijn voor een top van 145 km/u. De Fuoco staat met z’n 244 kg stevig op drie wielen. Hij heeft een kofferruimte onder het zadel waar een helm in past en er wordt in een lijst met accessoires voorzien. Eveneens interessant is het feit dat de Fuoco bij de Italiaanse Gilera-dealer voor 7.600 euro geprijsd staat. De Fuoco 500 is waarschijnlijk de 2007-‘scooter’ met het hoogste fun gehalte.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan