1994 Kawasaki ZX-9R Ninja

Uige

Rookie
28 sep 2006
25
0
amsterdam
Beste MF'ers,

Ik ben sinds kort een trotse eigenaar van een '94er ZX-9R. Leuk ding, rijdt lekker. Nu heb ik de specificaties van dat ding opgezocht en werd in geconfronteerd met 140 hele pk's! Nu vraag ik mij dus af of dat aan het achterwiel is, of aan de krukas. Dat lijkt nergens (ook niet in het boekje) gespecificeerd te zijn. Ik kan gewoon veilig aannemen dat dit PK's aan de krukas zijn?

Zijn hier nog andere trotse (ex)eigenaren van '94ers? Mensen met klachten? Ik hoor er graag alles over!

Mvg,

Uige.
 
Ik heb zelf een 97'er een B4 type, die van jou is een B1.
Die 140pks zijn aan de krukas, ik geloof zeker dat ze dat hebben, gister op de autobahn 290 op teller gedaan! :9~
 
hoi ik heb ook een b1 94,er heb hem nu een jaar en hij bevald prima en ja het zijn krukas pk,s als je achterwiel pk,s wild weten moet je er geloof ik 13 procent van die 140 aftrekken
 
Je mag denk ik ook wel wat km/u van die teller aftrekken. Kreed laatst met m'n vriendin terug vanuit Heerenveen, ik op de motor, zij met de auto, ik reed ietsje over de 140 km/u en dacht zo die schiet lekker op, bleek dus dat ze continu 130 km/u aan 't rijden was (op de teller van de auto dus, die ook zo'n 4 a 5 km/u afwijkt).

Oftewel je 290 op de teller zal dus iets van 270 echte km/u zijn. :) (evengoed aardig snel, veels te snel mag ik wel zeggen :+ )

Maargoed, die 9 trekt echt als de brandweer, ook nog in z'n 5 of 6, zo rij je 100 per uur, gas vol open in z'n 5 en zo'n 7 seconden later rij je 270 :}

:W
 
Laatst bewerkt:
Idd, viel mij ook op hoe intzettend hard ie nog trekt in zn 5 en 6.
Bij 240 op klok voel jem nog als een beest tekeer gaan! Ook een zeer bruikbaar vermogen in zn 6 al vanaf 80km/h! Heerlijke motor, ben er ontzettend blij mee. *O*

Ik las dat ze 277km/h echt doen, zal zo'n kleine 300 op teller zijn.

:]

Ff pic.

full
 
Hmmm, die teller afwijking is wel extreem groot! Was mij tot zo ver niet opgevallen eigenlijk. Misschien is dat een idee voor een leuk projectje; een analoge GPS snelheidsmeter!

Hoewel ik de kans nog niet heb gehad om het echt uit te proberen omdat ik momenteel aan het knutselen ben aan dat ding (onderhoud, tussen alle drukte door!) heb ik in iedergeval niet te klagen over het vermogen.


Zijn er eigenlijk ook nog mensen met negatieve ervaringen wat betreft die ZX-9'ens? :-)

Uige.
 
Terug
Bovenaan Onderaan