Blade fighter Ro

Master Z

MF veteraan
29 jan 2006
3.626
1
heeeeeeeeeeeey

een klein jaartje geleden zijn we begonnen aan Ro zn blade om hm omtebouwen naar fighter
stuur koplampen r1 kont hadden we al gedaan maar na een ritje bleek het subframe niet goed te zijn.
toen tijden nix gedaan, maar nu gaan we de fighter helemaal perfect maken.

dus subframe nieuw maken
r1 kont monteren
bugspoiler
frame coaten
wielen coaten
alles spuiten
en nog veel meer

hier ff een paar pic s van vandaag, do bouw van het subframe

full
 
we hebben nieuw staal gehaald incl masief wat in de koker past
zie foto
full
 
toen doorboren voor de bestiging van het subframe [ ook door het massief boren dus ]
full
 
toen de onderbuizen ook massief in gemaakt en in vorm gezet, en toen passen
full
 
de basis van het subframe is er nu.
we hebben de hoogt ook uitgemeten en de zit houding en het is helemaal naar ro zn wensen
 
Netjes!


dat massief is dat erg belangrijk? heb ik namelijk niet... en dat is stevig zat zonder d8 ik.

dat is best wel belangrijk, orgineel zit het trouwens ook zo.
ik denk ook dat jij je onderste buis iets langer moet gaan maken voor de stevigheid, anders gaat ie zeker scheuren en breken
 
Laatst bewerkt:
Netjes!


dat massief is dat erg belangrijk? heb ik namelijk niet... en dat is stevig zat zonder d8 ik.

Helemaal niet belangrijk :N ,je kunt er ook een busje in lassen(het punt waar de bout door gaat.)Wat mij opvalt m.b.t. de zelfbouw subframes die zelf gemaakt worden dat er van uit gegaan word dat het een olifant moet houden.Kijk eens naar de alu fabriekssubfreempies van de supersportfietsen , hoe ontiegelijk licht die dingen soms gemaakt worden!En dat houd ook! :Y :W
 
Laatst bewerkt:
tja ik heb zelf ook wat kritiek gekregen op mijn subframe, maar die van mij is door een constructie lasser in elkaar gezet en bij hem ging stevigheid ook voorop.
helemaal omdat de bevesteging aan het hoofdframe dus geen bouten zijn maar lassen.
en ik zelf zou zeggen beter save then sorry.
het zou je maar gebeuren dat je met een veel te hoge snelheid (iets wat wij natuurlijk nooit doen) opeens met je kont op je achterwiel klapt.
liever iets minder mooi dan iets minder stevig.
 
Net wat je zegt,bij de constructie lasser is uiteraard de sterkte het belangrijkst!Maar wat wij willen is dat het er ook nog eens lekker uitziet.Daar moet je een middenweg in vinden. ;) Tuurlijk moet je wat reserve in bouwen maar niet meer dan nodig is! :+
(Gewoon een beetje logica.)
 
Ik zit al jaren op een sub-frame van alu koker 30-30 en 20-20.
En dat is echt sterk zat, gewoon koker van de bouwmarkt!!
 
dat is best wel belangrijk, orgineel zit het trouwens ook zo.
ik denk ook dat jij je onderste buis iets langer moet gaan maken voor de stevigheid, anders gaat ie zeker scheuren en breken


Origineel is alu koker.. dat knijpt wat makkelijker samen he ;)


Die onderste buis hoeft niet langer.. als ik hier doorheen zak met mijn 70kg.. dan doe ik toch echt iets raars...


Denk zelfs dat mijne steviger is omdat mijn onderste buis onder een schevere hoek staat...
 
Laatst bewerkt:
Helemaal niet belangrijk :N ,je kunt er ook een busje in lassen(het punt waar de bout door gaat.)Wat mij opvalt m.b.t. de zelfbouw subframes die zelf gemaakt worden dat er van uit gegaan word dat het een olifant moet houden.Kijk eens naar de alu fabriekssubfreempies van de supersportfietsen , hoe ontiegelijk licht die dingen soms gemaakt worden!En dat houd ook! :Y :W

jah klopt !!! busjes kan ook, dat is net zo stevig, ik vind zelf wel dat je er iets tussen moet maken, is toch wel beter dan nix. uiteindelijk gaat het natuurlijk ook om de constructie en het laswerk die maken de boel stevig
 
Origineel is alu koker.. dat knijpt wat makkelijker samen he ;)


Die onderste buis hoeft niet langer.. als ik hier doorheen zak met mijn 70kg.. dan doe ik toch echt iets raars...


Denk zelfs dat mijne steviger is omdat mijn onderste buis onder een schevere hoek staat...

vorig jaar hadden wij bijna het zelfde subframe gemaakt, en die ging al kapot na 1 rit duitsland, vandaar dat ik daar aan moest denken toen ik je foto zag

ik vind het in ierder geval allemaal mooi dat iedeeen zo lekker aan bouwen is !!!
dat is toch gaaf !!!!!!

gr stefan
 
Terug
Bovenaan Onderaan