1998 Honda CBR900RR SC33....Zou jij hem kopen? Poll

Zou jij de motor kopen?

  • Ja ik koop hem per direct!

    Stemmen: 1 2,5%
  • Ik twijfel erg/weet het niet

    Stemmen: 2 5,0%
  • Een Honda Cbr900rr vind ik niet mooi/heb geen vertrouwen(mee

    Stemmen: 4 10,0%
  • Als ik hem zelf nog moet invoeren koop ik hem niet

    Stemmen: 24 60,0%
  • Ik koop hem wel ook al moet ik hem zelf invoeren

    Stemmen: 9 22,5%

  • Totaal aantal stemmers
    40

YoshimuraGixxer

Die hard MF'er
25 nov 2007
327
0
Limburg
Mijne dames en heren,

Ik heb een probleem/dilemma,ik kan een motor kopen uit het buitenland.
Zoals de naam al doet vermelden draait het om een Honda.
De motor heeft 39.000 gedraaid en heeft 150 km geleden olie en oliefilter, bougies, luchtfilter, benzinefilter,remolie vervangen.
Tevens voorvork gereviseerd en een nieuwe batterij geplaatst.
Ook de carburator is zuiver gemaakt en afgesteld.
Hij is voorzien van een dynojet kit(ik d8 dat dat alleen maar bij injectie motoren kon)
Is dit de moeite waard om te kopen en wat is jullie ervaring met deze motoren en het invoeren ervan.
Ook het vebruik vind ik belangrijk om te weten......

Willen jullie aub de poll niet vergeten =========>

Dankjullie alvast ,Yoshi







Honda_CBR900RR_Fireblade_1998.jpg
 
ik neem aan dat die goedkoper in het buitenland word aangeboden?

heb je ook al uitgerekend welke extra kosten je hebt:

-ophalen buitenland
-invoerkosten?
-keuringskosten
 
Is dit de moeite waard om te kopen en wat is jullie ervaring met deze motoren en het invoeren ervan.

Ligt aan de vraagprijs, daar komt nog BPM overheen die je bij het belastingloket dat naast het RDW loket zit, per direct dient te voldoen.

Er moet wel zo'n Duitse brief bijzitten. ( kan niet op de naam komen )

Kentekenkeuring kost € 100,-
 
Tja, dan moettie wel erg goedkoop zijn. Je hebt deze fietsen in NL tegenwoordig ook voor goed betaalbare prijzen. Voor 200 euri zou ik al die moeite niet doen.
 
Ik denk dat ie bedoelt dat ie voor besparing van 200 euro niet de moeite van het invoeren zou doen.

Ik zou hem niet kopen. Op een motor van 13 jaar oud "verdien" je volgens mij niet zoveel als je hem uit het buitenland haalt. Die zijn hier ook niet meer zo duur.
Maar ik weet niet hoe ver je het buitenland in moet voor deze motor. Als ie redelijk in de buurt staat en je kunt er naar toe om te kijken en proef te rijden zou ik het nog overwegen.
 
Wat moet het kosten?
Ik heb er namelijk zelf eentje te koop die nieuwer is.

Los daarvan, je zit net op de km stand dat de kleppen gesteld moeten gaan worden. Kost de wereld niet, maar het hele zwikkie bij elkaar kost toch ook weer wat centjes.

Verder tsjah, het kan een goeie motor zijn. Ik rij er zelf met heel veel plezier op. Verbruik is 1 op 18 ongeveer bij normaal gebruik. Als je doorrijdt 1 op 16 en als je rustig aan doet 1 op 20. Goed te doen dus. Je rijdt rond de 200/240 km op een tank en dan moet je naar reserve toe.
De mijne heeft me nog nooit teleurgesteld, welk weertype het ook is. Starten lopen. Prima motoren.

Let nog even op de staat van de banden, ze zijn namelijk voor dit type Blade wat prijzig omdat je een 16 inch voorwiel hebt ipv het tegenwoordig standaard 17 inch. Je hebt voor zover ik weet de keuze uit Bridgestone, Pirelli en Avon.


Edit. Gezien een aantal onderhoudsdingen denk ik dat hij behoorlijk lang heeft stilgestaan. Hoeft niet een nadeel te zijn uiteraard.
 
Laatst bewerkt:
als het niet te ver is
als je erop mag rijden
als het papierwerk 100% is
als je een beetje onderhoudshistorie hebt
als hij aan het einde van de rekening minimaal 400 euro goedkoper is dan een NLD'er
als je er de tijd en moeite voor over hebt

als alle antwoorden ja zijn zie ik niet waarom niet :)

en die bandjes:
Bridgestone BT-016
Continental Sport Attack
Dunlop Qualifier 2
Metzeler Sportec M3
Pirelli Diablo
moet allemaal passen en mischien zijn er nog wel meer, voor vragen verwijs ik door naar dit banden topic
 
Ligt aan de prijs. Als die laag genoeg is om je de tijd/geld/moeite van ophalen/keuren/BPM/papierwerk te verantwoorden: doen. Het keuren zelf is, mits papieren en nummers in orde, appeltje eitje; daar mag het niet aan liggen.
 
kan je weeeeeeer je nickname veranderen

haha jah idd, ik zelf zou het niet doen, i.v.m. de kosten die je nu nog moet maken.
Ik zelf zou dan een andere motor zoeken voordat geld wat je anders kwijt zou zijn als je hem zou moeten kopen+invoeren+kenteken+keuren.

Misschien een jonger model dan wat? ;)
 
Zonder prijs is het lastig oordelen.
Als ie 500 kost, zou ik het doen. Als ie 1000 kost ook, maar als ie veel meer gaat kosten laat k m lekker staan.
 
Hallo Mensen, bedankt allemaal voor jullie antwoorden,adviezen do' and dont,maar ik heb afgezien van de koop.
Ik vertrouw het niet,ik kan de motor kopen voor 1600 euro.
Ik heb afgezien van de koop...ik ga nu eens kijken voor een kawa zx-9 of zx-6

bedankt allemaal nogmaals
 

Is geen gekke prijs hoor en de motoren zijn behoorlijk solide. Niet om af te geven op motoren van tegenwoordig, maar die zijn allemaal wat minimalistischer gebouwd. Ze zullen ongetwijfeld blijven rollen, maar ik heb absoluut vertrouwen in een OerBlade.

Maar ik weet natuurlijk niet wat je budget is.
Ik (en heel veel met mij) verkiezen wel een Blade boven een ZX. Kijk dus gewoon nog eens even wat er zoal verder te koop staat. En als je het geduld hebt, wacht dan nog even tot na de zomer. Dan worden de prijzen ook weer interessanter voor je.
 
Terug
Bovenaan Onderaan