1998 Yamaha XT600 carburateur problemen

21 okt 2007
40
0
Raalte
Hallo,

ik heb de standaard carburateur van mijn 1998 yamaha xt600 aangepast met een Tovami kit. Hierbij is van de C.V. carb de sproeiernaald vervangen. Verder heb ik geen instellingen gewijzigd aan de carburateur. Ook had ik al een K&N luchtfilter geinstalleerd en een ander uitlaatsysteem(rvs uitlaatbochten met grotere doorlaat + Laser Produro circuit uitlaat).

Na het terugplaatsen van de carburateur startte de motor wel direct. Als het blok koud is loopt het ook netjes stationair. Zodra het warm is beginnen de problemen. Bij een tourental onder de 3000 tpm trekt het slecht weg, stationair valt de motor na verloop van tijd uit. Ook bij constante snelheid bokt de motor.

Nu heb ik al een aantal dingen geprobeerd. de stationairschroef versteld, mengselschroef versteld, naalden op andere standen gezet en vele combinaties hiervan. Ook heb ik de carburateur helemaal schoongemaakt.

Wat kan hier nog meer het probleem zijn? ook heb ik op de website van de carbkit([NORML]www.tovami.com[/NORML]) een probleemlijst gevonden(met mogelijk oplossingen). Dit mocht tot nu toe nog niet baten...

// Leon
 
Klopt het wel wat er in het kitje zit? Ik heb ook eens zo'n dynojet kitje van Ruud Fredriks (Tovami) gehad van m'n DR650SE en hij liep er enorm beroerd van. Hebben toen heel wat moeten aanpassen en toen liep ie nog niet eens superlekker.

Er zaten hele vreemde maten sproeiers in en zelfs de gasnaald moest een stukje afgeslepen worden wilde de boel redelijk draaien. Ik wil Ruud Fredriks geen hak zetten ofzo, maar het kitje klopte van geen ene kant en daardoor zal ik bij volgende motoren ook niet zo snel een ander kitje laten plaatsen.

Ik heb nu dus een motor met een halve dynokit :P
 
Laatst bewerkt:
ik heb in de kit geen sproeiers meegeleverd gekregen. Bij mij zat er een nieuwe gasnaald(voor CV carb) in met bijbehorende clipjes en ringetjes en 3 boortjes om het een en ander op te boren.

Heeft iemand meer problemen gehad met de kitjes van Ruud Fredriks(Tovami)?
 
Neem anders even contact met Ruud op. Die weet echt wel hoe hij een motor moet tunen en ik denk dat ie vast wel eens een XT600E op z'n bank heeft gehad.
Wat staat er bij de papieren die je erbij hebt gehad qua inhoud van de kit en hoe je 'm eventueel anders moet afstellen ivm K&N / full exhaust ? Bij mij stond duidelijk erbij wat er dan anders moest in geval van K&N of een andere uitlaat (van voor naar achter).
 
Er stond wel het een en ander over inderdaad... ik heb de handleiding verder nauwkeurig gevolgd. er stond echter dat ik de gasschuifgaten(lees: meervoud) moest opboren. Ik heb er maar 1 kunnen vinden, dus ook maar 1 opgeboord.

Verder heb ik de carb weer uit mekaar gehad. Ik heb de gasnaald van de hoofdcarb 1 standje naar beneden gezet. Dit helpt een hoop! niet dat hij al perfect loopt, maar de problemen zijn aanzienlijk minder. Nu nog ff fine-tunen dus...

@ bolski: ik ben redelijk nieuw op dit forum. Past inderdaad beter bij techniek. Wat mij betreft mag dit topic dus verplaatst worden... :)
 
Ik ben in de afgelopen dagen weer bezig geweest met het aanpassen van mijn carb. Dit is helaas niet gelukt. Nu wil ik de orriginele naalden weer terug zetten, maar heb geen idee meer in welke stand de naalden standaard staan...

Weet iemand waar ik kan vinden in welke stand ik de naalden terug moet zetten om de carb weer orrigineel te maken?

Nu ben ik op zoek gegaan naar een handboek voor de Yamaha XT600e uit 1998, of een handleiding waarin dit staat beschreven... Haynes lijkt geen handboek te hebben voor een '98 XT600?

Iemand enig idee waar ik een handboek kan downloaden/bestellen voor een Yamaha XT600e uit 1998?

// Leon
 
Ik ben in de afgelopen dagen weer bezig geweest met het aanpassen van mijn carb. Dit is helaas niet gelukt. Nu wil ik de orriginele naalden weer terug zetten, maar heb geen idee meer in welke stand de naalden standaard staan...

Weet iemand waar ik kan vinden in welke stand ik de naalden terug moet zetten om de carb weer orrigineel te maken?

Nu ben ik op zoek gegaan naar een handboek voor de Yamaha XT600e uit 1998, of een handleiding waarin dit staat beschreven... Haynes lijkt geen handboek te hebben voor een '98 XT600?

Iemand enig idee waar ik een handboek kan downloaden/bestellen voor een Yamaha XT600e uit 1998?

// Leon
Hmmm, dat staat wel ergens......
Wat voor type heb je? Wat zijn de eerste 3 tekens van je framenummer?
Ik heb nog wel eea aan wphb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan