1e 10 km olie langs frame daarna over??

Mad Donkey

MF'er
2 jul 2004
124
0
harderwijk
iK heb een srad 750 uit 98 als ik een stukje ga sturen loopt er olie of benzine
(weet niet precies want het is reukloos)langs m,n frame als ik het na ongeveer 10km weg haal komt het niet meer terug alleen als ik de volgende dag weer ga rijden, weer het zelfde .
Het word alleen steeds erger (als hij stilstaat lekt hij niet).
Wat zou het kunnen zijn? voordat ik hem na de dealer breng of zelf helemaal sloop.
 
zijn de keeringen niet ingedroogd...dat ze eerst een beetje gaan lekker en daarna niet meer zo erg...(thans dat het niet meeropvalt???)

geen idee hoor hahah tis maar een opmerking hahaha
 
Waar langs je frame loopt het precies :?
Benzine rijk je dacht ik altijd wel, olie daarintegen niet.
Als je het weghaalt met een witte doek ofzo, wat voor kleur krijgt de doek dan? (bruinig = olie)
 
Olie is glibberig, benzine niet. Benzine ruik je, olie vaak niet. Als je het met je vingers aanraakt, is het dan "stroef" op je vingers of niet? Waar ruiken vervolgens je vingers naar? Zoetig (koelvloeistof)?

Wáár op het frame zit de vloeistof? Lekt je voorrem/hydraulische koppeling niet? etc. Kortom, ga op onderzoek uit.
 
Het is dus olie die zit aan de linker kant en dan ongeveer halverwege het frame .
Maar ik denk dus dat de (lekkage)? hoger zit vind het alleen vreemd dat het de eerste 10-15km lekt en daarna niet meer
 
Het is dus olie die zit aan de linker kant en dan ongeveer halverwege het frame .
Maar ik denk dus dat de (lekkage)? hoger zit vind het alleen vreemd dat het de eerste 10-15km lekt en daarna niet meer
Heb je dry/wet sump? misschien is je oliepeil gezakt na 10km omdat je motor dan warm wordt.
 
En als je eerst je kappen eraf haalt, 5km gaat rijden en vervolgens snel gaat kijken waar de olie vandaan druipt? Dan kan je volgens mij precies zien waarlangs ie lekt (pakking, keerring ofzo) en daar een oplossing voor zoeken. Of zeg ik nu iets heel stoms? :X
 
Carter ontluchting? via slangetje bij het frame,zou iig ff mijn peil controleren
wellicht dat er teveel olie in zit?
Dit heb ik ook gehad en het was idd de carter ontluchting. Ik had m,n motor net opgehaald en toevallig bij een pauze tijdens de rit zag ik dat het frame eronder zat. Maar wat wel gevaarlijk was dat het ook op m,n achterband was gekomen tijdens het rijden. Daarna maar rustig naar huis gereden.
 
Dus ik begrijp dat er te veel carterolie inzit en dat ie de overtollige olie er nu uit gooit, boven staande verhaal kan wel kloppen wat ik heb deze fiets ook net.Dus als ik het goed begrijp lost het probleem zich zelf op?
 
Zowel Olie als benzine zijn beide NIET reukloos.

Lijkt mij dus eerder iets van condenswater, of wat vocht dat zich ergens in een "kommetje"ophoopt. Jij trekt op, en water loopt uit kommetje over je frame heen.... de rest verdampt door de hitte van de motor.
:^

Als het olie is moet je dat toch wel kunnen voelen en ruiken. Benzine ruik je ook.

Ik hou het ook op de condens/water optie.
 
iK heb een srad 750 uit 98 als ik een stukje ga sturen loopt er olie of benzine
(weet niet precies want het is reukloos)langs m,n frame als ik het na ongeveer 10km weg haal komt het niet meer terug alleen als ik de volgende dag weer ga rijden, weer het zelfde .
Het word alleen steeds erger (als hij stilstaat lekt hij niet).
Wat zou het kunnen zijn? voordat ik hem na de dealer breng of zelf helemaal sloop.
Ik weet het niet hoor..... er staat toch heel duidelijk "weet niet precies wat het is want het is reukloos". Benzine ruik je echt wel, en olie is ook niet reukloos ofzo. Voel er op z'n minst dan even aan, is het vettig..... olie, is het wat stroef dan is het benzine, en ( als het goed is ) weet je zelf wel hoe water aanvoelt......
 
Ik weet wel waar dat vandaan komt, heb zelf ook een srad gehad.

De carterventilatie spuugt oliedamp in de airbox, een gedeelte wordt opgeslobberd door de mtotor via de gasklephuizen en gedeelte condenseerd in de airbox. Nu wil het geval dat wanneer de motor op de jiffy staat de olie naar de linker kant van de airbox loopt en daar via het aansluitrubber van het gasklephuis naar buiten lekt, er zit ook een aftapdopje links aan de airbox.

Oplossing:
Men klappe de tank omhoog, zet hem op het stokje van achterin de "kofferbak" zit, schroef het deksel van de airbox eraf, trek het luchfilter eruit en maak met een doek het inwendige schoon.
als je toch bezig ben maak dan ook het gasklephuis en aftapdopje schoon dan zie je volgende keer meteen als er weer olie uit lekt!!!!

Succex ermee :9 :9
 
Dit heb ik dus ook bij m'n sradje. M'n dealert zei dat dit te maken heeft met slijtage, is dat zo?

En wat kan je er aan doen zodat de olie fijn in het carter blijft?
 
Zit er geen slangetje die deze rotzooi afvoert zo ja ff dit slangetje aan de onderkant open maken en de rotzooi(olieachtige substansie) eruit laten lopen,waarschijnlijk zit het slangetje helemaal vol en komt de substansie over je frame gelopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan