1e circuit-ervaring Zolder - vrij rijden

NoSER

MF veteraan
14 jul 2006
14.137
32
Oost-Vlaanderen (B)
Met dank aan Motorfreaks :} heb ik tijdens de Kawa-day van 21/04/08 een sessie van 4x25 minuten vrij rijden op het circuit van Zolder (B) gewonnen.

Ter info: Ik heb 14.500 km. straatervaring, opgedaan sinds midden 2006. Twee weken geleden heb ik een basiscursus voortgezette rij-opleiding gevolgd.
Motor is een Kawa ER6f (ABS) van augustus ’06, geschoeid met Bridgestone BT020's (met eveneens 14.500 km achter de kiezen).

Nu heb ik geprobeerd hier op het forum wat info te verzamelen over een eerste circuit-ervaring, maar -as usual- zijn de opinies nogal verdeeld over heel wat onderwerpen. Ik heb nochtans tientallen onderwerpen doorspit…

Daarom dat ik de vragen nog maar eens in een nieuw topic stel:

1) Is het vrij rijden een goede manier om kennis te maken met circuitrijden ?
Volgens sommigen niet omdat het te intimiderend is, volgens anderen wel zolang je je eigen tempo rijdt ?
Uiteraard heb ik niet meer de tijd om in de tussentijd nog een basiscursus circuit te volgen… Maar ik vermoed dat de groepen wel naar ervaring/snelheid zullen worden ingedeeld ?

2) Voldoen de BT020’s voor een 1e circuitervaring ?
Ook weer sommigen die zeggen dat dit geen probleem is, anderen die zeggen dat je deze veel langer warm moet rijden, en ook daarna moet blijven uitkijken qua grip.

3) Open uitlaat toegestaan ?
Ik heb gelezen dat men in Zolder nogal streng is qua geluidseisen, dus ik vervang mijn Scorpion best gewoon door het origineel exemplaar ?

4) Is textiel toegelaten, en zo ja, veilig ?
Volgens sommigen is textiel niet toegelaten, volgens anderen wel toegelaten maar zeker niet aan te raden, volgens nog anderen geen probleem als jas & broek aan elkaar kunnen worden geritst (hetgeen bij mij zo is). De website van het circuit van Zolder zwijgt hierover in alle talen…

5) Nodig/verplicht om je koplamp af te plakken om te vermijden dat er glas op de baan komt bij een schuiver ?
Nummerplaat & spiegels verwijderen, of is dit louter esthetisch ?

6) Handig om de vering achter één klikje harder dan standaard te zetten ? (staat nu op de (standaard) middelste setting, positie 3 van 7)

7) Bandenspanning staat nu zoals voorgeschreven op 2.3 voor en 2.1 achter. Dient deze per se verlaagd te worden ?

8) Nog nuttig tips ?
Ik heb al gelezen dat je als circuit-newbie bij het ingaan van de bocht eerst achterom moet kijken om snellere rijders niet te hinderen, volgens anderen is dit onzin en moeten snellere rijders zelf het nodige doen om er voorbij te geraken…

9) Ga ik na éénmaal circuitrijden hieraan verslaafd geraken ? ;)

* * *

Zo, een hele boterham, maar alle feedback wordt geapprecieerd !
:]

Reacties in de zin van "het gaat allemaal zwaar tegenvallen, geef die prijs maar aan mij" worden vakkundig genegeerd ;)
 
1: vrij rijden is voor de allereerste ervaring wel erg snel,
men had je beter eerst op niveau 1 en 1+ gezet.
2: BT20 voldoen zeker... maar komen idd langzamer op temperatuur,
zorg dat je bandjes goed opgewarmd zijn voordat je je gas opentrekt.
3:open uitlaten zijn niet toegestaan, beste is idd een originele of DB-killer erin,
ze staan op 2 plaatsen te meten, na 2x een zwarte vlag is van de baan.
4: een aan één stuk (aanritsbaar) motorpak, staat idd niet in het regelement dat dit van leer moet zijn.
"Mogen wij u vragen naar de briefing te komen in motorkledij en met uw helm. Zorg er ook voor dat uw motor is
volgetankt (benzinestation op het circuit gaat open om 08u30 )"

5:koplamp afplakken is niet noodzakelijk, spiegels eraf is beter voor jezelf....
je moet op een circuit niet in je spiegels kijken, allemaal afleiding voor jezelf.
6:vering instellen is persoonlijk, maar beter is het op circuit een beetje stugger te rijden,
maar kom je voor het eerst op circuit zal ik het lekker laten staan.
Gewoon voor je eigen vertrouwen.
7: bandenspanning op circuit wordt verlaagd om de banden rapper op te laten warmen.
8:jij moet NIET achterom kijken, de snellere rijders moeten zelf uitkijken mits je gaat inhalen, daarom dat het fijner is als je spiegels eraf zijn, je bent anders toch maar aan het spiegelen, en dat belemmerd je reactievermogen.
9: zeker weten :Y

nog even een brief die je krijgt voor het circuitrijden:
"Beste Sheldon,
Eerst en vooral willen wij u bedanken voor uw inschrijving voor 5/05/2008 bij Motorsportschool Zolder.
U kan zich aanbieden op de Technische Controle tussen 07.00u en 08.30u. U begeeft zich eerst naar de Technische
Controle. Deze heeft plaats in box 36 Deze box is gelegen in het nieuwe pitgebouw achteraan de paddock. Indien uw
motor voldoet aan de door ons gestelde eisen ( originele uitlaat of uitlaat met dB-killer – max 95 dB ) krijgt u een
OK-kaart. Na de technische controle begeeft u zich naar het secretariaat. Dit is gelegen op de eerste verdieping van
het pitsgebouw en u gaat ernaar toe via de zwart-wit geblokte trap. U houdt volgende documenten klaar :
1. Deze brief als bewijs van betaling
2. uw volledig ingevulde afstand van verhaal ( niet terugsturen per mail of per fax !! Ter plaatse afgeven !! )
3. uw paspoort
U wacht rustig uw beurt af op de trap naar het secretariaat. U gaat het secretariaat pas binnen wanneer er iemand
terug buitenkomt. Op deze manier zijn er altijd slechts 2 mensen in het secretariaat. Dit is de beste manier om het
secretariaatswerk zo vlot en zo ordelijk mogelijk te laten verlopen. Wanneer u het secretariaat binnenkomt zal eerst
uw betaling worden gecontroleerd. Hier moet u dus deze brief als bewijs van betaling laten zien. Bij de meeste zal de
betaling wel geregistreerd zijn maar alle inschrijvingen worden sowieso gecontroleerd. Hier geeft u ook uw OK-kaart
van de technische controle en uw afstand van verhaal af.
De eerste sessie van het niveau 1+ begint om 9.20u.
Belangrijk!
l Na de administratieve inschrijving rijdt u met uw motorfiets de pitlane in. U kan de pitlane in via de slagboom
tussen de 2 torens in Zolder. In de pitlane plaatst u uw motorfiets op rechte lijnen tussen de kegels ter hoogte
van box 30.
l Mogen wij u vragen naar de briefing te komen in motorkledij en met uw helm. Zorg er ook voor dat uw motor is
volgetankt (benzinestation op het circuit gaat open om 08u30 )
l Briefing van het Niveau 1+ begint stipt om 08u50 in box 27
l Mogen wij u nogmaals wijzen op de problematiek van het geluid in Zolder. De regels waaraan uw motorfiets
moet voldoen worden ons ( Motorsportschool Zolder en Circuit Zolder ) door de overheid opgelegd tegen onze
zin … maar als we in de toekomst onze hobby nog willen uitoefenen zullen we ons moeten schikken naar deze
regels. Zorg er dus voor dat uw motor is uitgerust met een stille, bij voorkeur een originele, demper.
l Wanneer u een geluidsovertreding heeft laten optekenen zal u ter hoogte van Start-Finish de zwarte vlag in
combinatie met uw startnummer worden getoond. U bent verplicht de daaropvolgende ronde de pitsstraat
inrijden. U zal het proces-verbaal van de geluidsovertreding moeten aftekenen en uzelf in orde zetten met de
geldende normen i.v.m. het geluid. Daarna mag u terug de baan op. Bij de tweede overtreding wordt u
onverbiddelijk uitgesloten van verder deelname aan de circuitdag.
l Er is absolute motorstilte in de paddock van het Circuit Zolder tot ’s morgens 09.00u., van 12.00u tot
13.00u en na 18.00u.. Vanaf het moment dat u de technische controle beëindigd heeft plaatst u uw
motorfiets in de paddock en respecteert u de motorstilte.
Inbreuken tegen deze regel worden bestraft met uitsluiting uit het evenement.
CU@Zolder
Hans Van de Ven en Werner Daemen"
 
Laatst bewerkt:
een zeer nuttige bijdrage van een landgenoot

Merci Sheldon !

Nog even m.b.t. het vrij rijden;
Zoals vermeld vindt deze circuitsessie plaats tijdens de Kawa dag. De andere mogelijkheden (cursussen ingedeeld per niveau) zullen niet worden aangeboden... De circuitsessie is ook beperkt tot Kawa rijders.
Hopelijk komen er nog newbies naartoe...
 
Laatst bewerkt:
Wolve heeft die ook gewonnen :) de lucky bastard, die zul je daar misschien nog wel tegenkomen :) :Y
 
Mag je ook met een Suzuki rijden? O-) Mijn motor is namelijk wel technisch in orde, of moet je persé een Kawa hebben? :X :X stomme vraag misschien... maargoed
 
Heel verhaal.....



:^

Echt niets meer aan toe te voegen :}

Heb echter nog nooit mee gemaakt dat je met een textielpak de baan op mag (waar dan ook)

Vaak wordt een leren pak wel in de organisatievoorwaarden verplicht gesteld. Zij willen natuurlijk geen claim aan de broek krijgen, mocht jij onverhoopt toch vallen en letsel op lopen. Dus check de organisatievoorwaarden even of bel de organisatie. Het zou zonde zijn als je daar stond en niet mocht rijden.

Mocht het dan toch toegstaan zijn, zou ik je persoonlijk aanraden om toch een leren pak te regelen ergens. Is absoluut veiliger!


Verder sluit ik me helemaal aan bij de antwoorden van Sheldon! :Y
 
Laatst bewerkt:
Mag je ook met een Suzuki rijden? O-) Mijn motor is namelijk wel technisch in orde, of moet je persé een Kawa hebben? :X :X stomme vraag misschien... maargoed

Geen domme vraag hoor - maar ik heb begrepen dat de tourrit en de circuitsessies voorbehouden zijn aan Kawasaki rijders.

"In verschillende sessies kun je met jouw Kawasaki-motor het circuit verkennen. Plat door de bocht, knie aan de grond en genieten van het magistrale geluid. Toerentellers die het rode gebied raken, accelereren in recordtijden, kortom adrenaline in optima forma. Er is maximaal plaats voor 200 liefhebbers die vijf sessies van 20 minuten kunnen rijden. Dus schrijf je snel in, want vol is echt vol!

Wie meer houdt van ontspannen toeren, kan tijdens de Kawa Day ook deelnemen aan een toerrit, uitgestippeld door Club Moto 80. Om optimaal van je eigen motor te kunnen genieten, is er een afwisselende en mooie route uitgezet van zo’n 250 kilometer. Wie zich hiervoor aanmeldt, moet wel tussen 11.00 uur en 13.00 uur kunnen vertrekken. Tijdens deze toerrit maak je kans op een mooie prijs."



Je kan wel als niet-Kawa rijder het huidige modellengamma komen testen:

"Ben je bovendien op zoek naar een nieuwe Kawasaki, dan kun je er op de Kawa Day een proefrit mee maken. Stap op een ER-6n of ER-6f, een Versys, een Z750 of Z1000, een Ninja ZX-6R of ZX-10R, een ZZR1400, 1400GTR of VN2000 en maak meteen je keuze!"
 
:^

Echt niets meer aan toe te voegen :}

Heb echter nog nooit mee gemaakt dat je met een textielpak de baan op mag (waar dan ook)

Vaak wordt een leren pak wel in de organisatievoorwaarden verplicht gesteld. Zij willen natuurlijk geen claim aan de broek krijgen, mocht jij onverhoopt toch vallen en letsel op lopen. Dus check de organisatievoorwaarden even of bel de organisatie. Het zou zonde zijn als je daar stond en niet mocht rijden.

Mocht het dan toch toegstaan zijn, zou ik je persoonlijk aanraden om toch een leren pak te regelen ergens. Is absoluut veiliger!


Verder sluit ik me helemaal aan bij de antwoorden van Sheldon! :Y

Ik ga het inderdaad nakijken zodra ik de organisatievoorwaarden heb ontvangen.

Hopelijk is textiel toegestaan, want ik zie niet in hoe ik op zo'n korte termijn nog een leren pak kan regelen (in mijn kennissenkring rijdt ook iedereen in textiel)...

Toch even vragen: op grond waarvan is leer zoveel veiliger dan textiel ? (Mijn textielpak heeft uiteraard wel ook alle protectoren op de juiste plaatsen ;))
 
Geen domme vraag hoor - maar ik heb begrepen dat de tourrit en de circuitsessies voorbehouden zijn aan Kawasaki rijders.

"In verschillende sessies kun je met jouw Kawasaki-motor het circuit verkennen. Plat door de bocht, knie aan de grond en genieten van het magistrale geluid. Toerentellers die het rode gebied raken, accelereren in recordtijden, kortom adrenaline in optima forma. Er is maximaal plaats voor 200 liefhebbers die vijf sessies van 20 minuten kunnen rijden. Dus schrijf je snel in, want vol is echt vol!

Wie meer houdt van ontspannen toeren, kan tijdens de Kawa Day ook deelnemen aan een toerrit, uitgestippeld door Club Moto 80. Om optimaal van je eigen motor te kunnen genieten, is er een afwisselende en mooie route uitgezet van zo’n 250 kilometer. Wie zich hiervoor aanmeldt, moet wel tussen 11.00 uur en 13.00 uur kunnen vertrekken. Tijdens deze toerrit maak je kans op een mooie prijs."



Je kan wel als niet-Kawa rijder het huidige modellengamma komen testen:

"Ben je bovendien op zoek naar een nieuwe Kawasaki, dan kun je er op de Kawa Day een proefrit mee maken. Stap op een ER-6n of ER-6f, een Versys, een Z750 of Z1000, een Ninja ZX-6R of ZX-10R, een ZZR1400, 1400GTR of VN2000 en maak meteen je keuze!"
ok.. Wolve mag namelijk opzich wel op mijn motor (mits hji hem heel houdt), maarja.. als hij dan niet kan rijden -O-
 
ok.. Wolve mag namelijk opzich wel op mijn motor (mits hji hem heel houdt), maarja.. als hij dan niet kan rijden -O-

Wolve rijdt dus zelf geen Kawa begrijp ik ?

Misschien kan hij er eentje lenen van iemand (of eentje huren voor een dagje }) maar ik denk dat noch de verhuurder noch de organisator daarmee akkoord zal gaan ;))...
 
Met dank aan Motorfreaks :} heb ik tijdens de Kawa-day van 21/04/08 een sessie van 4x25 minuten vrij rijden op het circuit van Zolder (B) gewonnen.

Ter info: Ik heb 14.500 km. straatervaring, opgedaan sinds midden 2006. Twee weken geleden heb ik een basiscursus voortgezette rij-opleiding gevolgd.
Motor is een Kawa ER6f (ABS) van augustus ’06, geschoeid met Bridgestone BT020's (met eveneens 14.500 km achter de kiezen).

Nu heb ik geprobeerd hier op het forum wat info te verzamelen over een eerste circuit-ervaring, maar -as usual- zijn de opinies nogal verdeeld over heel wat onderwerpen. Ik heb nochtans tientallen onderwerpen doorspit…

Daarom dat ik de vragen nog maar eens in een nieuw topic stel:

1) Is het vrij rijden een goede manier om kennis te maken met circuitrijden ?
Volgens sommigen niet omdat het te intimiderend is, volgens anderen wel zolang je je eigen tempo rijdt ?
Uiteraard heb ik niet meer de tijd om in de tussentijd nog een basiscursus circuit te volgen… Maar ik vermoed dat de groepen wel naar ervaring/snelheid zullen worden ingedeeld ?

2) Voldoen de BT020’s voor een 1e circuitervaring ?
Ook weer sommigen die zeggen dat dit geen probleem is, anderen die zeggen dat je deze veel langer warm moet rijden, en ook daarna moet blijven uitkijken qua grip.

3) Open uitlaat toegestaan ?
Ik heb gelezen dat men in Zolder nogal streng is qua geluidseisen, dus ik vervang mijn Scorpion best gewoon door het origineel exemplaar ?

4) Is textiel toegelaten, en zo ja, veilig ?
Volgens sommigen is textiel niet toegelaten, volgens anderen wel toegelaten maar zeker niet aan te raden, volgens nog anderen geen probleem als jas & broek aan elkaar kunnen worden geritst (hetgeen bij mij zo is). De website van het circuit van Zolder zwijgt hierover in alle talen…

5) Nodig/verplicht om je koplamp af te plakken om te vermijden dat er glas op de baan komt bij een schuiver ?
Nummerplaat & spiegels verwijderen, of is dit louter esthetisch ?

6) Handig om de vering achter één klikje harder dan standaard te zetten ? (staat nu op de (standaard) middelste setting, positie 3 van 7)

7) Bandenspanning staat nu zoals voorgeschreven op 2.3 voor en 2.1 achter. Dient deze per se verlaagd te worden ?

8) Nog nuttig tips ?
Ik heb al gelezen dat je als circuit-newbie bij het ingaan van de bocht eerst achterom moet kijken om snellere rijders niet te hinderen, volgens anderen is dit onzin en moeten snellere rijders zelf het nodige doen om er voorbij te geraken…

9) Ga ik na éénmaal circuitrijden hieraan verslaafd geraken ? ;)

* * *

Zo, een hele boterham, maar alle feedback wordt geapprecieerd !
:]

Reacties in de zin van "het gaat allemaal zwaar tegenvallen, geef die prijs maar aan mij" worden vakkundig genegeerd ;)

Vooral voor het rijden geen vette belgische frieten eten.....

waarom?

Daar kom je na de chicane achter de pitbox wel achter }) (het gaat daar een beetje bergop......)
 
Merci Sheldon !

Nog even m.b.t. het vrij rijden;
Zoals vermeld vindt deze circuitsessie plaats tijdens de Kawa dag. De andere mogelijkheden (cursussen ingedeeld per niveau) zullen niet worden aangeboden... De circuitsessie is ook beperkt tot Kawa rijders.
Hopelijk komen er nog newbies naartoe...




wordt ook mijn eerste circuit dag hoor :Y

ik moet idd ook nog een rug protector halen :)
 
Jo... hier nog een " lucky motherfucker" die Motorfreaks heel erg dankbaar is *O* Weet iemand hier of het vrij rijden is (ook als beginner) of in cursus verband? Ik hoop het laatste... leer ik waarschijnlijk VEEL meer van. Ik neem ook aan dat ze niet zomaar iedereen (total) los laten gaan daar op Zolder.
 
Laatst bewerkt:
Op de site van http://www.motorsportschool.be/home.aspx (Motorsportschool Zolder) kan je onder de rubriek "FAQ" het antwoord op enkele van jou vragen vinden.



Is een lederen pak verplicht ?

Integraalhelm is ten zeerste aanbevolen. Jethelmen worden geweigerd.
Lederen motorlaarzen aanbevolen. Lage baskets worden geweigerd.
Lederen handschoenen verplicht.
Rugbeschermer ten zeerste aanbevolen. Het is een schande als je zonder rijdt.
Lederen motorpak is ten zeerste aanbevolen. Als je pak uit 2 delen bestaat zorg je er voor dat je de 2 delen aan elkaar kunt vastritsen.
Nylon kledij wordt toegestaan maar er moet wel goede beschermstukken inzitten. Ook hier moet broek en vest aan elkaar worden geritst.
Jeansbroeken, zelfs met verstevigingen, worden geweigerd.


Hoe zit het nu met de uitlaten ?

Motoren moeten voorzien zijn van originele uitlaten of uitlaten met dB-killer.
Tijdens de donderdagen in Zolder zijn open uitlaten toegestaan maar toch vragen we hier ook om het een beetje deftig te houden. Uitlaten type GP-demper zullen ook dan worden geweigerd.


Wat profiel en bandendruk is vereist op circuit ?

Profielbanden moeten een profiel hebben van minimum 1,5mm diepte over het ganse loopvlak. Voor circuitgebruik verminder je je bandendruk naar 2,2b voor en 2,0 achter. Als je met de motor, over de baan terug naar huis rijdt vergeet dan niet de bandendruk terug te verhogen. Er is tijdens de circuitdagen altijd een bandenservice aanwezig. Aankoop van Pirelli banden tegen zeer scherpe prijs is mogelijk.

 
Ik heb vorig jaar zelf ook de eerste keer op Zolder gereden, eerste circuit-ervaring.
Ik koos voor cursus 1+, en bleek achteraf net juist. Ik was welliswaar 1 van de 'minder snellere' deelnemers, maar kon toch elke sessie goed in de groep blijven... Het was trouwens een volledige dag aan het regenen :(

1. Geen idee. Na de cursus 1+ krijg je nog 2 sessie vrij rijden, en daar lag het tempo toch nog een stuk hoger -> meer stress :X

2. Ik had Pilot Roads (v1) als benden, en nooit schuivertje gehad. Welliswaar de eerste 1.5-2 ronden niet volluit gaan...

3. Zeker geen open uitlaat gebruiken. Ik heb een Leo SBK II op de bandit 1200, en ben 1x afgevlagd wegens teveel lawaai (gelukkig laatste sessie).

4. Ik reed toen met textiel, vest en broek aan elkaar geritst. Niet optimaal, maar jah, om het "eens te proberen " kost een lederen pak wat teveel, niet?

5. Koplampen werden bij de meeste moto's afgeplakt, en dit om geen glas op de baan te krijgen. Spiegels werden ingeklapt, omdat je inderdaad anders meer zit te spiegelen dan voor je te kijken. Nummerplaat bleef hangen op de moto.

6. Vering heb ik standaard iets harder gezet die dag. Vooral omdat de standaardvering van de bandit geen cent waard is op circuit B|

7. Bandenspanning had ik op 2.1 en 2.3 voor de Pilot roads

8. Vooral niet achterom kijken (heb je ook totaal geen tijd voor, believe me, op dat moment ben je met andere dingen bezig :P )

9. yep :]

Voila, tips van een newbie :P
 
4. Ik reed toen met textiel, vest en broek aan elkaar geritst. Niet optimaal, maar jah, om het "eens te proberen " kost een lederen pak wat teveel, niet?




Voila, tips van een newbie :P

foute tip |(

als je 'eens' een goeie schuiver maakt en je vel van je lijf afschuurt leer je dat wel,zeker als je dan lekker de grind doorvliegt na opengeschuurd te zijn :X

een huid heb je maar 1x , centen kan je bijkweken he :)
 
Op de site van http://www.motorsportschool.be/home.aspx (Motorsportschool Zolder) kan je onder de rubriek "FAQ" het antwoord op enkele van jou vragen vinden.



Is een lederen pak verplicht ?

Integraalhelm is ten zeerste aanbevolen. Jethelmen worden geweigerd.
Lederen motorlaarzen aanbevolen. Lage baskets worden geweigerd.
Lederen handschoenen verplicht.
Rugbeschermer ten zeerste aanbevolen. Het is een schande als je zonder rijdt.
Lederen motorpak is ten zeerste aanbevolen. Als je pak uit 2 delen bestaat zorg je er voor dat je de 2 delen aan elkaar kunt vastritsen.
Nylon kledij wordt toegestaan maar er moet wel goede beschermstukken inzitten. Ook hier moet broek en vest aan elkaar worden geritst.
Jeansbroeken, zelfs met verstevigingen, worden geweigerd.


Hoe zit het nu met de uitlaten ?

Motoren moeten voorzien zijn van originele uitlaten of uitlaten met dB-killer.
Tijdens de donderdagen in Zolder zijn open uitlaten toegestaan maar toch vragen we hier ook om het een beetje deftig te houden. Uitlaten type GP-demper zullen ook dan worden geweigerd.


Wat profiel en bandendruk is vereist op circuit ?

Profielbanden moeten een profiel hebben van minimum 1,5mm diepte over het ganse loopvlak. Voor circuitgebruik verminder je je bandendruk naar 2,2b voor en 2,0 achter. Als je met de motor, over de baan terug naar huis rijdt vergeet dan niet de bandendruk terug te verhogen. Er is tijdens de circuitdagen altijd een bandenservice aanwezig. Aankoop van Pirelli banden tegen zeer scherpe prijs is mogelijk.







thx!
Heb naar dergelijke info gezocht op de website van Circuit Zolder, maar niet gevonden...
 
foute tip |(

als je 'eens' een goeie schuiver maakt en je vel van je lijf afschuurt leer je dat wel,zeker als je dan lekker de grind doorvliegt na opengeschuurd te zijn :X

een huid heb je maar 1x , centen kan je bijkweken he :)

Kan mij eigenlijk moeilijk voorstellen dat een textiel pak met de nodige protectoren zoveel minder veilig is dan een leren pak ? Wat zou dan de reden daarvoor zijn ?
Kan in ieder geval geen ander pak regelen op deze korte termijn...
 
Kan mij eigenlijk moeilijk voorstellen dat een textiel pak met de nodige protectoren zoveel minder veilig is dan een leren pak ? Wat zou dan de reden daarvoor zijn ?
Kan in ieder geval geen ander pak regelen op deze korte termijn...

slijtvastheid misschien? |(

ook zit 't niet zostevig rondom als een leren overall/combi, gaat dus veel makkelijker lossen of scheuren met alle gevolgen vandien...
is niet gemaakt om tegen hoge snelheid over de grond te schuren of je moet al naar dure pakken gaan, kan je net zo goed een leren overal lenen van iemand of kopen...
ze noemen het niet voor niets racepakken en tourkleding he :W

maar jij moet 't weten hoor easyglider(hoop voor je van niet) als jij de cheapass wil uithangen als je circuit wil doen,moet je zelf weten maar weet 1 ding..

wie z'n gat verbrand moet op de blaren zitten |(
 
Terug
Bovenaan Onderaan