1e Enduro/off-road motor

Erwin P

Crashtest dummy
22 aug 2011
6.788
4.962
Lemelerveld
Hallo,

Ik ga binnenkort voor mijn motor-rbw en daarna wil ik graag een enduro/off-road motor gaan kopen.

Ik heb zo'n 2.5 jaar off-road en cross(baan) ervaring met een 80 cc brommer waar ik nu op rijd.

Ik wil de motor breed gaan gebruiken (net als een enduro brommer dus). Ik wil ermee over de weg kunnen rijden (prima op noppen doe ik nu ook), maar ook lekker wanneer ik vrij heb door de bossen/ over t strand en een enkele keer een crossbaan kunnen pakken.

Een motor die niet elke 25 uur oid uit elkaar hoeft, maar hoeft zeker niet extreem snel/sterk te zijn. Ik heb dan liever een wat betrouwbaardere motor.
Verder mag er wel wat te sleutelen aan zitten.

Het liefst 2 takt.
Cross achtig model, dus niet een zware zoals een tenere oid.
Ik weeg 65/70 kg en ben 1.80 lang.

Alleen mijn aankoop budget is erg beperkt, zo'n 1000 euro. Bescherming/laarzen/helm/reserve banden 18' en 21' heb ik al.

Wat denken jullie dat daar de beste motoren voor zijn?
 
wat is je budget?

DRZ400 is altijd een veilige keus, maar er is veel meer te koop

eerst lezen |(
 
Laatst bewerkt:
wat is je budget?

DRZ400 is altijd een veilige keus, maar er is veel meer te koop

Alleen mijn aankoop budget is erg beperkt, zo'n 1000 euro. Bescherming/laarzen/helm/reserve banden 18' en 21' heb ik al.

Wel moeilijk voor 1000e.

Euhmm..

Een Husky WR250 uit de jaren 90? (net voor 2000 zal ik maar zeggen)
Die heb je wel voor 1000e

edit:

Of natuurlijk een veilige honda uit de jaren 90

http://link.marktplaats.nl/473966783

Dit bijvoorbeeld.
 
Laatst bewerkt:
ik had gehoord dat voor husky's bijna geen onderdelen waren?
en dat cr 250 eigenlijk gewoon wedstrijdblokken waren met kenteken?
(heb ik gewoon gehoord maar vraag t nog even na)

en hoezo ga ik terugkomen van dat 2 takt?

XT en XR zijn toch 500/600 cc oid

edit: ik weet dat 1000 niet veel is. dit is echter alleen het aankoop bedrag. ik heb al kleding enz, verder gaan de uitgaven van m'n brommer gewoon over naar de motor + nog wat extra maar daar is rekening mee gehouden.
 
Laatst bewerkt:
ik had gehoord dat voor husky's bijna geen onderdelen waren?
en dat cr 250 eigenlijk gewoon wedstrijdblokken waren met kenteken?
(heb ik gewoon gehoord maar vraag t nog even na)

en hoezo ga ik terugkomen van dat 2 takt?

XT en XR zijn toch 500/600 cc oid
er zijn ook XT350 en XR400 modellen, maar het is natuurlijk wel een stukkie zwaarder dan 2takt enduro
 
er zijn ook XT350 en XR400 modellen, maar het is natuurlijk wel een stukkie zwaarder dan 2takt enduro

aangezien ik niet zo zwaar ben en toch off-road wil enz heb ik liever een wat lichtere motor.
en ook 2 takt omdat dat makkelijker sleutelt en ik dan zeker weten alles zelf kan doen
 
ik had gehoord dat voor husky's bijna geen onderdelen waren?
en dat cr 250 eigenlijk gewoon wedstrijdblokken waren met kenteken?
(heb ik gewoon gehoord maar vraag t nog even na)

en hoezo ga ik terugkomen van dat 2 takt?

XT en XR zijn toch 500/600 cc oid

edit: ik weet dat 1000 niet veel is. dit is echter alleen het aankoop bedrag. ik heb al kleding enz, verder gaan de uitgaven van m'n brommer gewoon over naar de motor + nog wat extra maar daar is rekening mee gehouden.

CR250E heeft ook andere bakverhouding.

Zijn gewoon goede dingen, op zn tijd een vers zuigertje en je kan tijden door :Y
 
Voor 1100 euro mag je mijn Honda CR250 uit 1993 met origineel kenteken komen halen.
Kun je alles mee doen...

Mail me maar op sjoerdschippers @ hotmail punt com als je geinteresseerd bent. Dan kan ik je foto's sturen en aanvullende informatie.
 
Voor 1100 euro mag je mijn Honda CR250 uit 1993 met origineel kenteken komen halen.
Kun je alles mee doen...

Mail me maar op sjoerdschippers @ hotmail punt com als je geinteresseerd bent. Dan kan ik je foto's sturen en aanvullende informatie.

ik ga eerst mijn motor-rbw maar eens halen (herfstvakantie) en dan van het geld dat overblijft ga ik voor een motor kijken. maar bedankt voor t aanbod
 
Als het een 2 takt moet zijn en het moet lang mee, een kdx200 in belgie opsnorren en die op nl kenteken zetten.
Dan heb je een kx frame met enduro aangepast blok. Onderdelen goed te verkrijgen op internet via belgie of usa.
 
Voor een WR 250 zijn alle onderdelen gewoon verkrijgbaar, zonder moeite.
Alleen zijn er niet zo heel veel te koop van voor 2000 en voor die prijs
 
Waarom open je dan al wel nu een topic?

omdat ik al ongeveer mijn budget weet en ik niet op het laatste moment even alles uit wil zoeken. ik bekijk liever even alles van te voren dan op t laatst gaan haasten en iets kopen waar ik niks aan heb
 
Er is er wel 1, maar die is nooit officieel in NL door Honda gevoerd.
Het gaat om de CRM250.
In Engeland en Azie zie je ze wel vaak gebruikt worden.
Best een potent motortje maar dan zonder de hoogfrequente revisies.



IMG_8928.jpg


Nee er is echt een enduro uitvoering geweest van de CR250 voor zover ik weet?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan