1e Enduro/off-road motor

En dit is de Kawasaki versie ervan in 200 en 220 versie.
Ook een potent en vooral wendbaar motortje, nog wat lichter in kilo's dan de CRM.
Volgens mij officieel ook nooit in NL gevoerd.
Niet te verwarren met de KDX250, want die zijn een stuk minder.
Het zijn erg sterke motoren en makkelijk in reparatie.
Zoals ik al schreef, je ziet ze veel in Belgie.

Tweedehands en nieuwe artikelen kopen en verkopen


k200.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoezo niet de 250 versie?

dat van de 200 heb ik al vaker gehoord idd. en die zijn ook niet erg duur. ze hoeven niet heel licht te zijn ofzo, als het maar niet een of andere grote zware tenere is oid.
 
Omdat je qua gewicht nogal licht bent, zou de KDX200/220 met het KX125 frame een mooie optie voor je zijn denk ik.
Wel zou je aanpassingen aan de vering kunnen doen als je ook graag de crossbaan opzoekt.
Dat kan redelijk eenvoudig met een 2e hands KX125 voorvork en achterschokbreker.

De KDX250 is ook niet duur.
Je zou zeggen dat het gewoon een 200/220 versie zou zijn met een 250 blok, maar hij heeft een ander frame en is relatief wat zwaarder en logger, maar ook met wat modificaties aan de voorvork en achterschokbreker wel goed te verbeteren.
Hoeft helemaal niet slecht te zijn dus.

Hoezo niet de 250 versie?

dat van de 200 heb ik al vaker gehoord idd. en die zijn ook niet erg duur. ze hoeven niet heel licht te zijn ofzo, als het maar niet een of andere grote zware tenere is oid.
 
Omdat je qua gewicht nogal licht bent, zou de KDX200/220 met het KX125 frame een mooie optie voor je zijn denk ik.
Wel zou je aanpassingen aan de vering kunnen doen als je ook graag de crossbaan opzoekt.
Dat kan redelijk eenvoudig met een 2e hands KX125 voorvork en achterschokbreker.

De KDX250 is ook niet duur.
Je zou zeggen dat het gewoon een 200/220 versie zou zijn met een 250 blok, maar hij heeft een ander frame en is relatief wat zwaarder en logger, maar ook met wat modificaties aan de voorvork en achterschokbreker wel goed te verbeteren.
Hoeft helemaal niet slecht te zijn dus.


oke, dus kwaliteit is dus vooral niet minder? de 250 zie je wat vaker op NL kenteken. verder is heel licht niet nodig. m'n brommer weegt ruim 100 leeg, dus iets van 130 kg oid kan ik ook wel hebben denk ik. alleen moet het onder de 25 kW blijven, is een 250 dat?
 
Qua bouwkwaliteit is er niks mis met KDXen of KLXen, wel is zoals altijd de onderhoudshistorie belangrijk.
Wellicht iets meer dan 25kw, maar zeker weten doe ik het niet...van die 25kw regelingen weet ik niet veel.
Tenzij hier niemand verder reageert, zou je ff moeten bellen naar een eigenaar van een KDX250 op MP of Speurders en weet je het ook vast zo.

oke, dus kwaliteit is dus vooral niet minder? de 250 zie je wat vaker op NL kenteken. verder is heel licht niet nodig. m'n brommer weegt ruim 100 leeg, dus iets van 130 kg oid kan ik ook wel hebben denk ik. alleen moet het onder de 25 kW blijven, is een 250 dat?
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan