1e motor kopen

Laterz23

MF'er
21 mei 2020
45
4
Hallo alle!

Sinds kort ben ik begonnen met mijn motorrijbewijs, nu ben ik dus aan het kijken wat voor een motor het gaat worden.

Ik weet totaal niet wat de waarde van motoren zijn, ik heb een paar motors op het oog die ik wel zag zitten.

Kawasaki z650 of meer cc
Kawasaki er6n
Honda CB (les motor)
Yamaha mt 07

Mijn vriendin heeft een kawasaki z650, die heeft behoorlijk pit voor een 650. Teminste ik vind hem zelf lekker vlot rijden.

Waar ligt een beetje de prijs als je een 2e handse koop? Ik weet wat die van haar nieuw heeft gekost, maar toch zie ik ze op marktplaats staan voor bijna nieuw waarde. Budget light zo tussen de 5/6000, hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

Groetjess
 
ga eerst je rijbewijs halen inderdaad, ik heb destijds een motor gekocht die TOTAAL niet fijn reed, waar ik helaas vanwege het nog niet behaald hebben van het papiertje niet op kon proefrijden, geloof me, proefrijden is een MUST.
 
Wel van belang is welk rijbewijs je gaat halen. Mag je direct zwaar dan zou ik voor totaal iets anders gaan. a2, dan niet veel uitgeven. Voor rond de 2000€ koop je een fijne beginnersmotor zoals een cb500 of er5.
 
:^

Al moet ik eerlijk zeggen dat ik mijn motor al gekocht had voordat ik mijn rijbewijs had (ik heb wel proefgereden)

Tot die tijd moet je je gewoon verdiepen wat je wilt.

Wat voor soort motor vind je mooi? Naked zo te zien?

Hoeveel cilinders wil je? Heeft veel invloed op het karakter en het geluid van de motor. Wat vind je fijn rijden, wat vind je mooi klinken?

Welke opties moet hij hebben?

Ga langs een paar motorzaken en vraag of je eens op een paar motoren mag zitten. Kijk of de zithouding je bevalt etc.
 
Succes met je keuze straks.
Je rijbewijs halen is makkelijker dan de motor kiezen die daadwerkelijk bij je past.
Op alle modellen proefrijden is onmogelijk.
Je moet het toch veelal hebben van een stukje gezond verstand, emotie en dan niet te vergeten wat je te besteden hebt.
Met een budget tussen de 5 en 6 ruggen kom je als beginnend motorrijder een heel eind.
Maar geloof me: ik heb na 30 jaar motorrijden en minstens 34 stuks motoren gehad te hebben nog steeds het idee dat de perfecte motorfiets voor mij daar ergens buiten rondrijdt.
Ben met mijn huidige motorfietsen zeer content maar weet uit ervaring dat het altijd lekkerder kan.
Soort van: gras is altijd groener bij de buurman.
Heel veel succes straks met je motorexamen.
Gaat vast goed komen.
 
Boel geld voor een eerste fiets. Gaat veel kosten als hij na een half jaar toch niet zo bevalt. En wisselen van motor ga je zeker weten willen. Tenzij je het je allemaal kan veroorloven, dan gewoon lekker doen.

Mijn advies: veel en lang proef rijden.

Wat een goede prijs is, kun je makkelijk zelf ontdekken op marktplaats.
 
Ik ga voor rijbewijs a, ik vind een naked bikes wel mooie motoren over het algemeen. De zit houding van de honda cb /Kawasaki vind ik fijn, niet helemaal liggend. Beetje een toer idee.
 
Wel van belang is welk rijbewijs je gaat halen. Mag je direct zwaar dan zou ik voor totaal iets anders gaan. a2, dan niet veel uitgeven. Voor rond de 2000€ koop je een fijne beginnersmotor zoals een cb500 of er5.
Voor wat zou jij gaan dan? Ik ga voor rijbewijs A
 
Om die keuze goed te maken, moet je jezelf een beetje kennen. Ben je iemand die iets koopt en er dan jaren mee doet, of heb je liever elke keer wat anders? Ik vind het zelf fijn om op van alles te rijden, dus koop ik elke keer een andere goedkope fiets. Andere houding, ander uiterlijk, meer/minder cylinders,/inhoud/opstelling. Ander tijdvak (70/80/90/2k) etc. Goeie vriendin van mij wist van te voren al wat ze wilde en rijdt er vervolgens 10 jaar op.

Enige algemene advies is om toch niet teveel geld aan je eerste motor uit te geven (2-3K ofzo), je gaat hem toch een keer laten vallen en er is een kans dat het toch niet is wat je wilt.
 
Goedkoopste keuze is die van je vriendin af en toe lenen,dure oplossing ,vriendin zwanger maken,kan jij lekker op
haar motor rijden:+
 
Laatst bewerkt:
Voor wat zou jij gaan dan? Ik ga voor rijbewijs A
Ik heb al zoveel motoren gehad dat ik nog maar een paar wannehaves heb.
Maar in jou schoenen zou ik iets met voldoende vermogen nemen en wat meer cilinderinhoud. Aangezien je van een naked lijkt te houden denk dan aan Yamaha xjr1300 of BT1100 Buldogg. Honda cb1000. Kawasaki z1000.
 
Kawasaki z800/z800e is wellicht ook het overwegen waard? De 800e is de "begrensde" versie voor degene die a2 rijden. Zonder deze restrectie ook een leuke motor.
 
Ik had de motor uitgezocht voor het behalen van het rijbewijs , toen proef ronde , een te kleine omdat ik gewoon te onervaren was, en gekocht. mijn geluk was dat het om een bulldog bT1100 ging . De eerste 3 keer rijden waren eigenlijk niet eens leuk. daarna begon de pret.
hier een leuk filmpie, die legt het wel redelijk uit hoe het zit.
 
Om die keuze goed te maken, moet je jezelf een beetje kennen. Ben je iemand die iets koopt en er dan jaren mee doet, of heb je liever elke keer wat anders? Ik vind het zelf fijn om op van alles te rijden, dus koop ik elke keer een andere goedkope fiets. Andere houding, ander uiterlijk, meer/minder cylinders,/inhoud/opstelling. Ander tijdvak (70/80/90/2k) etc. Goeie vriendin van mij wist van te voren al wat ze wilde en rijdt er vervolgens 10 jaar op.

Enige algemene advies is om toch niet teveel geld aan je eerste motor uit te geven (2-3K ofzo), je gaat hem toch een keer laten vallen en er is een kans dat het toch niet is wat je wilt.
Zo was ik vroeger wel moet ik zegen, met scooters en auto's haha. Laatste tijd wil ik liever iets moderners en wat degelijks. Ookal heb ik wel wat leuke streetfighters voorbij zien komen😛.
Goedkoopste keuze is die van je vriendin af en toe lenen,dure oplossing ,vriendin zwanger maken,kan jij lekker op
haar motor rijden:+
Haha dat kan ook zeker wel, het is alleen de bedoeling dat we ook samen stukken gaan rijden.
Ik heb al zoveel motoren gehad dat ik nog maar een paar wannehaves heb.
Maar in jou schoenen zou ik iets met voldoende vermogen nemen en wat meer cilinderinhoud. Aangezien je van een naked lijkt te houden denk dan aan Yamaha xjr1300 of BT1100 Buldogg. Honda cb1000. Kawasaki z1000.

Mijn oog is nu op de kawasaki z750/1000 gevallen van de types na 2007, die vind ik persoonlijk er strak uit zien. Hopelijk kan ik snel wat proefritje maken😁
 
Terug
Bovenaan Onderaan