1e motor......moeilijke keuze

Tusele

Die hard MF'er
13 feb 2005
260
0
Alkmaar
Hallo allemaal,

3 weken geleden eindelijk begonnen met lessen. Had ik jaaaaaaaren eerder moeten doen!!

Maar goed...strakkies een motor kopen maar wat??!!! Ik wil er goed over na denken om niet na een 1/2 jaar erachter te komen dat het toch nét niet is.

Gebruik:
Woon/werk verkeer ca 30 km over gedeeltelijk provinciale weg + autoweg en klein stukje bebouwde kom. Wil zoveel mogelijk het hele jaar doorrijden.
Verder in de weekenden wat touren en een paar keer per jaar een weekend weg.
Ik evt kleding mee kunnen nemen ivm werk/bezoek -> dus in combi met weekendjes weg wel koffers nodig! Moet ook een beetje "smoelen" bij het model motor vind ik.
Wil ook af en toe iemand achterop mee kunnen nemen.
Comfortabel rijden vind ik belangrijker dan het uiterlijk van de motor.
Ik ben zelf een dame van 1.83m lang.

Techniek:
Robuust/betrouwbaar belangrijker dan uitstraling van motor.
Ik wil persé cardanaandrijving!
Bij voorkeur model dat geschikt is om zelf aan te sleutelen -> in autotechniek zie je steeds meer electronica..jakkes!!! Kan je zelf niet/moeilijk meer zien wat er aan het handje is!

Uitstraling motor:
Pfff wil een combi van tour/chopper/naked bike geloof ik. Niet te sportief (niet zo'n racemonster uitstraling) maar ook niet zo'n tour-slagschip.

Budget:
1000-2000EURO

Met wat rondsnuffelen op marktplaats vielen mij de volgende motoren op...

Honda: magna, shadow, sabre, cb500, nighthawk
Yamaha: Virago 535, Diversion, xj600, xJ 700 Maxim, Twin Xv 500 Se, xv 500 se
Kawasaki: ZL600 Eliminator

Adviezen voor mijn keuze zijn meer dan welkom!!
Sorry voor het lange verhaal...!!
 
Moi, ik kan je geen advies geven voor je motor.... aangezien je duidelijk een andere smaak hebt als ik.

Ik kan alleen kawasaki promoten. :)

Verder kun je het beste naar de jaarbeurs in Utrecht gaan, om daar je kleding uit te zoeken. Vind je nix, wacht dan op de beurs in Zwolle of in Groningen o.i.d. Ze hebben daar altijd speciale beursprijzen. :]
 
Hallo allemaal,

3 weken geleden eindelijk begonnen met lessen. Had ik jaaaaaaaren eerder moeten doen!!

Maar goed...strakkies een motor kopen maar wat??!!! Ik wil er goed over na denken om niet na een 1/2 jaar erachter te komen dat het toch nét niet is.

Gebruik:
Woon/werk verkeer ca 30 km over gedeeltelijk provinciale weg + autoweg en klein stukje bebouwde kom. Wil zoveel mogelijk het hele jaar doorrijden.
Verder in de weekenden wat touren en een paar keer per jaar een weekend weg.
Ik evt kleding mee kunnen nemen ivm werk/bezoek -> dus in combi met weekendjes weg wel koffers nodig! Moet ook een beetje "smoelen" bij het model motor vind ik.
Wil ook af en toe iemand achterop mee kunnen nemen.
Comfortabel rijden vind ik belangrijker dan het uiterlijk van de motor.
Ik ben zelf een dame van 1.83m lang.

Techniek:
Robuust/betrouwbaar belangrijker dan uitstraling van motor.
Ik wil persé cardanaandrijving!
Bij voorkeur model dat geschikt is om zelf aan te sleutelen -> in autotechniek zie je steeds meer electronica..jakkes!!! Kan je zelf niet/moeilijk meer zien wat er aan het handje is!

Uitstraling motor:
Pfff wil een combi van tour/chopper/naked bike geloof ik. Niet te sportief (niet zo'n racemonster uitstraling) maar ook niet zo'n tour-slagschip.

Budget:
1000-2000EURO

Met wat rondsnuffelen op marktplaats vielen mij de volgende motoren op...

Honda: magna, shadow, sabre, cb500, nighthawk
Yamaha: Virago 535, Diversion, xj600, xJ 700 Maxim, Twin Xv 500 Se, xv 500 se
Kawasaki: ZL600 Eliminator

Adviezen voor mijn keuze zijn meer dan welkom!!
Sorry voor het lange verhaal...!!

Poeh, krap budget. Ik denk dat je niet te kritsch moet zijn dan. Als ik jou was, dan zou ik voor een Diversion 600 gaan. Die vind je nog voor weinig. Kijk eens op www.swinkelsmotoren.nl (oeps, spam) ...die heeft wel eens leuke motoren voor weinig geld staan. Is wel een beetje ver van Alkmaar, ik weet het. Dus ter oriëntatie. Persoonlijk zou ik niet meer voor een chopper gaan.
 
Scharrel een CB650 SC op. Leuke fiets voor weinig
 
Als ik je eisen wat betreft gebruik en techniek lees zou ik zeggen: Diversion 900 (Yamaha XJ 900 S). Maar dat gaat je voor die prijs niet lukken, ben ik bang... Misschien dat de voorloper, de XJ 900 (dus zonder "S") wat voor je is? Die heeft ook cardan en (voor zover ik weet) hetzelfde blok.

Bijvoorbeeld deze:
040703_02.jpg

1991, 69000 km, € 1950, kofferset inbegrepen. Bij M. van Basten motoren bv. Let op: ik ken deze zaak zelf niet, dus kan niks zeggen over betrouwbaarheid en dergelijke!
 
Als ik je eisen wat betreft gebruik en techniek lees zou ik zeggen: Diversion 900 (Yamaha XJ 900 S). Maar dat gaat je voor die prijs niet lukken, ben ik bang... Misschien dat de voorloper, de XJ 900 (dus zonder "S") wat voor je is? Die heeft ook cardan en (voor zover ik weet) hetzelfde blok.

Bijvoorbeeld deze:
(Afbeelding)
1991, 69000 km, € 1950, kofferset inbegrepen. Bij M. van Basten motoren bv. Let op: ik ken deze zaak zelf niet, dus kan niks zeggen over betrouwbaarheid en dergelijke!


Mee eens. Is een goedkope optie met cardan. Blok is - in hoofdlijnen - hetzelfde als de Diversion 900. Als cardan voorwaarde is komt ook een bejaarde BMW in aanmerking, maar je budget is wel érg beperkt.

Overigens vind ik de XJ 900 als beginnersmotor wel een zware bak. Lastig om alles mee te leren.
 
Overigens vind ik de XJ 900 als beginnersmotor wel een zware bak. Lastig om alles mee te leren.
Hakman heeft gelijk, is een tamelijk zware fiets. Een "lichtere" optie mét cardan is de Honda NTV 650 (ook bekend als Revere). Bijvoorbeeld deze:

172798-1-1-2.jpg


1995, 70000 km, € 1950; kofferset inbegrepen. Bij John van de Bunt motoren. Ook geen ervaring mee, maar schijnt een betrouwbare zaak te zijn.
 
Hi,

Ik wordt volgende week eigenaar van de Honda NTV 650. Heb ongeveer zelfde voorwaarde als jij hebt.
Al weet ik niet hoe lang ik er op zal rijden, omdat ik verschillende verhalen hoor dat mensen na een jaar toch een andere keuze maken ook al was dat in eerste instantie niet de bedoeling.

Veel succes met je zoektocht. Mocht je nog willen weten hoe hij bevalt, vraag dat dan ff over een maandje...

Nekton
 
Hai,

Leuk he lessen! Als de sneeuw niet te lang blijft liggen gaat het je vast wel lukken. Dit is mijn eerste motor. Kheb m gekocht omdat ie degelijk, niet al te zwaar en superapart is. Misschien iets voor jou?

Groeten & succes met lessen!

Robbert




Ik bied te koop aan:

http://www.marktplaats.nl/index.php3?url=/markt/motoren/honda/82803.htm%3Fret%3D%252Fnieuw_zoek.php3%253Fq%253Dcx500e

klik op bovenstaande link of lees:

Aangeboden:

- Unieke Honda CX500e streetbike. In perfecte staat!

- Gloednieuwe handgemaakte uitlaten van Maxtreme performance die de motor laten klinken als een Ducati. Ze geven een diepe, warme roffel, vooral bij lage toerentallen.

- Nieuwe stalen remleidingen voor- en achter.
- Nieuwe voorvorkbeschermers van Louis.
- Nieuwe knipperlichten voor en achter
- Nieuwe cockpitruit van Louis
- Nieuwe Bougies + kabels.
- Nieuwe spatborden.
- Tank is gestreched.
- Nieuw racekontje.
- Delo Powerfilters.
- Nieuwe spiegels.
- Wielen gepolijst.
- Nieuwe banden.
- Renthal stuur.
- Nieuwe accu.
- Schijfremslot.
- Nieuw Zadel.


- Km. stand sinds revisie: 6950.

Motor is altijd prima bijgehouden. Alles is gereviseerd en kan er weer jaren
tegenaan. Werkelijk ieder onderdeel is vervangen en/of onderhanden genomen. De CX ziet er uit als nieuw maar komt uit het jaar 1984 en is dus niet duur in verzekering en belasting.

Motor is door een deskundig bedrijf gespoten en zit dus prima in de lak.
Alles wat van aluminium is is gepolijst. De rubbers en O-ringen etc. zijn allemaal vervangen.

De CX rijdt super. Lekkere stabiele wegligging, ook in bochten.
Hij is qua gewicht niet superzwaar en dus goed onder controle te houden. Ook is hij niet superhoog gemaakt hoog zodat je nog makkelijk bij de grond kunt.
Kortom, een prima machine waar je nog jaren plezier van kunt hebben.

Voor een proefrit kan altijd een afspraak gemaakt worden.

Hij hoeft niet persé weg dus ik heb geen haast.
Over een goed bod kunnen we altijd onderhandelen.
(Eventueel ruil tegen goede auto met ongeveer 1 jaar apk.)
Voor vragen of extra foto's kunt u me mailen.

De VRAAGPRIJS is 2100,-

Groeten,
Robbert


trefwoorden: streetfighter streetbike naked bike touring fighter ruilen exclusief extreem custom maxtreme caferacer inruil astra 100nx bmw vr6 sportief
 
Wat dacht je van een Yamaha FZX 750/700?? (broetje van v-max)

prijs is rond de 2000 euro, snelle bruut ogende naked bike met genoeg vermogen. De motor zal je echt niet snel gaan vervelen.
al met al een zeer goede prijs/kwaliteit verhouding.

seite.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ziet er inderdaad niet verkeerd uit!!

is die ook zeker niet. Vriend van me heeft er eentje. Ze rijden ook nog eens lekker vlot. Kort om. een relatief mooie goedkope naked bike die er vergeleken met andere motor van dat bouwjaar lang niet zo oud uitziet.

gewoon dus een keer een proefritje maken ;)
succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan