1e Motor

25 aug 2010
8
0
Rotterdam
Dag Allen,

Heb zojuist (uur geleden) mijn motorrijbewijs gehaald! Ben erg blij. Nu wil ik natuurlijk meteen een motor kopen. Ik wil het liefst beetje rustige toermoter om mee te beginnen, bijv Yamaha Diversion 600 of bmw k75.
Is er iemand met tips waat het handigst is en waar ik op moet letten bij de aanschaf? bij een winkel is het duurder, budget is ong 1200euro, maar kan ik wellischt helm ed bij kopen. Particulier weet ik niet waar ik op moet letten en of ik niet opgelicht word...

of heeft iemand nog iets dergelijks staan?

Alvast bedankt!

Groet,

Matthias
 
Als je pas begint, en niemand kent die je kan adviseren zou ik bij een motordealer kopen.

De diversion 600 en bmw k75 zijn erg verschillende motoren.
Proefrijden is het advies.
 
De motoren die te koop staan voor die prijs kunnen prima zijn maar...

Vaak is het een gevalletje van uitgesteld onderhouden.
Nieuwe banden, nieuwe ketting, remblokken, remschijf ;( olie-beurtje.

En dan mag je dus nog 1000,- bijleggen.
 
Er is voor die centen best een leuke motor te koop waar je zelf wat aan moet poetsen of opknappen.
maar zoals gezegd neem een kenner mee voor je weet zit je aan een veelvoud van dit bedrag.
 
Er is voor die centen best een leuke motor te koop waar je zelf wat aan moet poetsen of opknappen.
maar zoals gezegd neem een kenner mee voor je weet zit je aan een veelvoud van dit bedrag.
Ligt er dus ook een beetje aan hoe handig je zelf bent, of dat je alle eventuele klusjes wil laten doen.
Zelf heb ik een div 600 en ik ben er erg tevreden mee als eerste motor!
 
Laatst bewerkt:
gefeliciteerd!
maar...moet je voor die 1200 euro een motor en nog een volledig pak (helm, jas, broek, handschoenen, laarzen) aanschaffen?
zou zeggen, ga nog even verder sparen. voor 1200 euro kan je een degelijke motor kopen.
voor dat geld mag je mijn Hawk kopen inclusief nieuwe achterband, schone vloeistoffen en filters :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan