1e motor

BogaddE

MF veteraan
28 mei 2001
1.772
0
Hengelo
wat hadden jullie als 1e motor?

ik ben nu nog brommerrijden en mag zaterdag waarschijnlijk even op een CB250 proberen :] (van een collega) en ik mag 'm ook voor een zacht prijsje kopen (oud ding maar toch; op een ouwe fiets moet je het leren).
 
Honda VF500F.

Toch een dik jaar gehad, en een leuk fietsje om meet beginnen.

Daarna voor 3 jaar een VFR750F (de grote broer), en nu een blackbird.

*D

[ Dit Bericht is bewerkt door: merel op 2001-06-27 23:23 ]
 
een rd350 ypvs
lekker ding heb er twee gehad de eerste liep vast bij 200 +
de tweede een 1 1/2 jaar gehad
 
Ik rijdt nu een ruim half jaar een Kawasaki ZX-9R sinds het halen van mijn motorrijbewijs. :]

Zolang je je maar weet te beheersen is dit geen probleem. :P
 
Mijn eerste en tevens mijn huidige is ook een kawasaki zx-9r. Het enige verschil met Patje is dat ik mijn rijbewijs al 6 jaar heb.
 
Ik ben begonnen op een oude Honda CB 750 F2 uit 1977.... ( voor diegene die niet weten wat voor motor dat is.... Het model is uitgekozen tot motor van de eeuw. ( twintigste eeuw that is.)) Toch 2.5 jaar mee gereden...
 
Ik ben begonnen op een Honda CB400 F in John PLayer Special style, grote volledige kuip geheel in zwart met een goud randje, mooie leuke fiets was dat, ik had toen alleen nog geen rijbewijs, maar wel een jaartje op rondgereden.(later verkocht voor een appel en een ei)

Toen 6 jaar later mijn rijbewijs gehaald (want ik had een RD350 gekocht) en heb 1 jaar op die RD rondgerosd (bij mij 160+ vermogen wegvaller, nog net geen vastloper) en morgen ga ik een Fireblade kopen....
 
Ik ben begonnen op een Honda CB400 F in John PLayer Special style, grote volledige kuip geheel in zwart met een goud randje, mooie leuke fiets was dat, ik had toen alleen nog geen rijbewijs, maar wel een jaartje op rondgereden.(later verkocht voor een appel en een ei)

Toen 6 jaar later mijn rijbewijs gehaald (want ik had een RD350 gekocht) en heb 1 jaar op die RD rondgerosd (bij mij 160+ vermogen wegvaller, nog net geen vastloper) en morgen ga ik een Fireblade kopen....
8-) de grote dag voor BYM.
Weet je al wanneer je hem dan kan ophalen ? Of is het kopen en :] ?
{edit}typo{/edit}

[ Dit Bericht is bewerkt door: MartijnL op 2001-06-28 10:27 ]
 
Een kanariegele Diversion 600 uit 1994:

divje.jpg


 

De eerste was een Vulcan 750 *D

Was wel een leuk ding, beetje zwaar verboud e.d.

Als er een beginner naar mij toe komt met de vraag wat ik ze aanraad om te beginnen dan verwijs ik ze naar een V-max met laggas })
 
Ooit (22 jaar geleden) begonnen op een Suzuki T350 (we hebben het over historisch materiaal).
Na 2 jaar de overstap naar een Honda 750k7 (uit dezelfde serie als de motor van de eeuw). Daar 8 jaar met veel plezier op gereden.

Na een autoperiode (elk jaar in het voorjaar vooral de kriebels) nu weer een halfjaar een BMW F650 (mijn heropstapfiets).

Ik zou je aanraden vooral een eigen keuze te maken: kies een fiets die veilig is, dat wil zeggen alles werkt, goede zithouding etc.. Begin niet te zwaar en ga dan later over op een motor waarvan je verwacht datv die past bij je rijstijl (chopper, naked, toer, sport, all-road). Elke motor heeft zijn eigen rijkarakteristiek en zit.
Eerste jaren: leren en zekerheid krijgen dan investeren in een goede en passend bike (dan weet je ook beter wat je uiteindelijk wilt of nodig hebt)

Laat je vooral niet gek maken door reclames en blitse bikes!

P.S.
Soeptablet: zie ik dat goed? Ben je in Denemarken aan het toeren geweest? Lijkt veel op een brug waar ik over gereden ben!
 
Op 2001-06-28 08:38, schreef BYM:
Ik ben begonnen op een Honda CB400 F in John PLayer Special style, grote volledige kuip geheel in zwart met een goud randje, mooie leuke fiets was dat, ik had toen alleen nog geen rijbewijs, maar wel een jaartje op rondgereden.(later verkocht voor een appel en een ei)

Toen 6 jaar later mijn rijbewijs gehaald (want ik had een RD350 gekocht) en heb 1 jaar op die RD rondgerosd (bij mij 160+ vermogen wegvaller, nog net geen vastloper) en morgen ga ik een Fireblade kopen....
8-) de grote dag voor BYM.
Weet je al wanneer je hem dan kan ophalen ? Of is het kopen en :] ?
{edit}typo{/edit}

[ Dit Bericht is bewerkt door: MartijnL op 2001-06-28 10:27 ]

Het is vandaag maar twee uurtjes werken ( :} aan mijn collega) en dan op naar Nijkerk via een bezoekje aan de bank, vervolgens proefrit met (als hij bevalt) als tussenstop het postkantoor ivm de overschrijving, dan nog even terug naar de dealer wat formaliteiten afhandelen en dan op naar huis :] op de :} Fireblade ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan