1e rit na het examen

Droog was het zeker! En het ging nog goed ook :Y

oftewel geslaagd!! *O* *O* Thanks voor de interesse :) Een update komt zodra ik mijn eerste ritje hebt gemaakt :Y waarschijnlijk pas volgende week, want tja de gemeente is niet echt snel :N

*O* *O* *O* *O* :)
:$ beetje laat maar vooralsnog GEFELICITEEEEEEEEEEEEEEERD *O* *O* *O* *O* *O* vele veilige KM's toegewenst
 
mijn eerste keer zonder instructeur was tijdens het lessen, een andere lesser deed er heel over 2 stoplichten en toen hoorde ik geen instructeur meer, vervolgens maar naar de rijschool terug gereden want we waren toch op weg terug. dat was wel het lekkerste stukje rijles dat ik gehad heb :)

toen ik mn Atje eenmaal had een avondje rondjes in de polder gaan rijden met mn vriendin
 
Laatst bewerkt:
Leuk topic :Y
Ik haalde opoe op in Rotterdam toen het net een beetje begon te dooien afgelopen december. Ik moest en zou haar voor de deur hebben staan. Spannendste rit tot nu toe! *O*
 
Ha MFers!

Ik zat zo eens te denken hoe het zal zijn om de allereerste keer zonder rijinstructeur te gaan motorijden... O-)

Zal ik me onzeker voelen? Of juist de koning te rijk en rijden tot ik er (figuurlijk) bij neer val? Spannend of juist super vrij... :]

Hoe was dat bij jullie?
ik bleef maar recht door rijden... niemand die zei dat ik links of rechts moest...
 
Ik had gelest op een honda CB 500 een naked. Mijn eerste rit was een paar dagen na het examen op een ZR-7S voor een proefrit. Dat is met een halftop. Dat was een rare ervaring, want dan draait niet alles met het stuur mee. In prachtig weer een rondje over wat kleine wegen gemaakt in een omgeving die ik niet kende. Herinner me nog die grote mug die op mijn nieuwe glasheldere visier smakte. Het weer was prachtig en ik tevreden. De motor gekocht en 2 dagen later in het weekend opgehaald. Achter mijn vriendin aan naar huis gereden (80 km) en thuis even een eerste actiefoto laten maken (mijn avatar).

Vond het verschil niet zo groot als toen ik voor het eerst zelf auto ging rijden na het examen. Dat is de eerste keer dat niemand naast je kan ingrijpen. Vond ik veel spannender. Dat is toch het voordeel van motorrijles, je moet direct alles zelf doen. Er zit alleen iemand achter je die alles ziet wat je fout doet. Ennuh daz bes veuhl :+
 
Mijn eerste rit zonder instructeur was weinig spannends: op een doodlopende weg een paar keer heen en terug gereden.

Toen ik een paar weken daarna m'n rijbewijs haalde voelde het wel machtig om zonder commentaar met zo'n apparaat rond te mogen rijden. Hoewel het soms ook wel ideaal was (in het geval van een vergeten knipperlichtschakelaar :P)
 
Geniaal, die eerste kilometers waren echt mooi. Mooie ochtend in de lente met de dauw boven de weilanden en een waterig zonnetje. Mooie begin van een carrière al zeg ik het zelf. Veel gelukkige momenten gewenst! :W
 
Mijn eerste rit (proefrit) was ook wel leuk (achteraf).
Vooraf vooral zenuwen om zo'n ding niet te laten vallen. Zenuwen waren snel weg als je met een grote glimmende machine door de binnenstad rijdt en iedereen kijkt naar je.
Paar dagen later op een andere motor gereden, maar dit beviel niet zo goed. Meteen daarna naar de andere dealer gereden om de eerste te kopen. Eerste rit na het ophalen was van de dealer terug naar kantoor. Stukje snelweg van 5 km of zo. Probleem was alleen dat het hard waaide. Dan is zoiets nog wel een beetje eng, maar uiteindelijk komt alles goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan