1e SM kopen

armalite

Rookie
16 apr 2017
5
0
Dag mensen,

Ik heb mijn rijbewijs gehaald en wil een SM aanschaffen. Nu kwam ik een WR450 tegen, echter zit hier een blok van een YZ426 op. waar ik mee zit is dat ik vaak lees en hoor over draaiuren etc. Nu wil ik de motor gebruiken voor af en toe een ritje rijden en eventueel af en toe wat kleine stukje rijden binnen de plaats. Nu vraag ik me af, is zoiets hier geschikt voor of niet want zoals ik het een beetje te horen kreeg moet je na een flinke rit al van alles vervangen etc.

Alvast bedankt! :)
 
Ik rijd ook gewoon op een sm valt allemaal wel mee. Persoonlijk zou ik een motor waar een ander blok inzit lekker laten staan zeker bij een sm.
 
hoogtoerige 4t laten staan ,en een ktm duke oid halen ,sm uitgevoerd af fabriek
niet zo competatief en onderhouds frequent als bv een yzf crf
 
Heb een mooie husq 610 sm te koop PB maar als bet eat voor je is. Injectie en betrouwbaar blok.
 
@Geldermalsen
Nu ben ik best benieuwd waarom je 'm in dat geval zou laten staan. :)

@Bikerzzx
Helaas vind ik de Duke niet zo mooi, wil echt een SM.

@Xiox
Thanks voor je aanbod maar dat is niet helemaal wat ik zoek.
 
@ThomPa
Nee ook niet :p ik wil echt een crosser/enduro model hebben. vin dit een beetje te...

@Geldermalsen
Aha, ja klinkt logisch.


Maar wat ik me dus nog steeds afvraag, zijn YZ en WR blokken goed om kleine stukken en af en toe een wat langere rit mee te rijden, of klopt het echt dat je na een beetje lange rit al de zuiger moet vervangen?

gr
 
het klopt echt niet dat je na een lange rit zuiger moet vervangen
het zou eerder wat ik weet rond 20 uur liggen voor een crf oid
en das in competitie
 
Maar wat ik me dus nog steeds afvraag, zijn YZ en WR blokken goed om kleine stukken en af en toe een wat langere rit mee te rijden, of klopt het echt dat je na een beetje lange rit al de zuiger moet vervangen?

gr


Ja dat kan gewoon. Ik heb op mijn SX450f nu 63 uren gecrossed, en zo'n 20 uur voordat ik de teller erop heb gefrummeld. De vorige eigenaar heeft er ook nog wat uren opgereden maar niet veel. Dan nog de eerste eigenaar die hem ook niet veel gebruikt heeft.

Kortom ik denk dat mijn blok nu op zo'n 100 uur staat. Start prima en trek nog als een malle, rukt bijna je armen uit je lijf en hoofd van je nek. Beste van alles bijna geen olie verbruik en koelwater raak ik ook niet kwijt. Toch maar spullen gekocht om topeind te reviseren. Soort van verzekering tegen het kapot lopen van het blokkie.

De eerste 30 uren zonder teller en een 10 erna heb ik niet hard gereden met die brommert, door gebrek aan capaciteiten. Daar is hard aan gewerkt en nu gebruik ik de motor wel hard. In 15 uur de noppen totaal van de banden af en bijna niets meer op de zeikanten voor en achter... (ik betaal voor alles dus gebruik het ook!) Baan is hardpack en stof en wat stenen erop.

IMG-20170417-WA0002_zpsujmmdwf0.jpg

Dat waren wat zijnoppen van de voorband. Daar was een jochie die ze zag vliegen in een bocht met een rut en ze opraapte en aan mij gaf _O-


Als jij je sm in goede staat (brengt) houdt en regelmatig olie ververst en luchtfilter schoon houdt dan gaat het een lange tijd mee. SM is niet het meest afmattend voor een motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan