Voorbereiding
Op 3 juli zijn we vertrokken naar het Gardameer (Torbole). Wij zijn; vrouwlief en ik, auto en motor (BMW R1200 RT-LC) en een trailer. Ik weet dat een aantal rijders dit bijna als verraad beschouwen. Maar ons kamperen groot&gracieus en ons stond ca 2.500 km te wachten in Italië. Het is tenslotte leuker om daar te rijden dan benzine te verdampen en rubber te verslijten op de rechts of links Rheinische autobahn.
Zoals gezegd reden we zondagmiddag de grens over bij Heerlen met 28 graden op het dashboard. En volgens de weerberichten zou het op ons tussenstation nabij ULM 39 graden zijn. We klokte halverwege 40 graden. Sapperdeflap, het moet niet gekker worden.
Daags daarvoor reed ik nog met 31 graden naar Baarn in mijn gewone motorjas. Met de wetenschap dat het in zuid Italië wel eens warmer kon worden, repten we subiet naar de motorwinkel om zo’n kekke doorwaaijas te kopen. De kevlar spijkerbroek was al in ons bezit.
Twee maanden ervoor hebben we met Tyre de route uitgezet. Dit is leuk en draagt bij aan onze voorpret. Het idee was om binnen twee dagen naar de Amalfi kust te rijden en vandaar over de rug van de Apennijnen terug te gaan naar het Gardameer. Dus snel heen en langzaam terug. Die zelfde dag nog 7 hotelletjes geboekt en hoppa we waren klaar. Vrouwlief kwam na een paar dagen nog met het idee om als we toch op de heenreis in Oosterrijk overnachten, we nog even de Stelvio konden aandoen. En hoppa , weer kon een vinkje op de bucket list gezet worden.
Op 3 juli zijn we vertrokken naar het Gardameer (Torbole). Wij zijn; vrouwlief en ik, auto en motor (BMW R1200 RT-LC) en een trailer. Ik weet dat een aantal rijders dit bijna als verraad beschouwen. Maar ons kamperen groot&gracieus en ons stond ca 2.500 km te wachten in Italië. Het is tenslotte leuker om daar te rijden dan benzine te verdampen en rubber te verslijten op de rechts of links Rheinische autobahn.
Zoals gezegd reden we zondagmiddag de grens over bij Heerlen met 28 graden op het dashboard. En volgens de weerberichten zou het op ons tussenstation nabij ULM 39 graden zijn. We klokte halverwege 40 graden. Sapperdeflap, het moet niet gekker worden.
Daags daarvoor reed ik nog met 31 graden naar Baarn in mijn gewone motorjas. Met de wetenschap dat het in zuid Italië wel eens warmer kon worden, repten we subiet naar de motorwinkel om zo’n kekke doorwaaijas te kopen. De kevlar spijkerbroek was al in ons bezit.
Twee maanden ervoor hebben we met Tyre de route uitgezet. Dit is leuk en draagt bij aan onze voorpret. Het idee was om binnen twee dagen naar de Amalfi kust te rijden en vandaar over de rug van de Apennijnen terug te gaan naar het Gardameer. Dus snel heen en langzaam terug. Die zelfde dag nog 7 hotelletjes geboekt en hoppa we waren klaar. Vrouwlief kwam na een paar dagen nog met het idee om als we toch op de heenreis in Oosterrijk overnachten, we nog even de Stelvio konden aandoen. En hoppa , weer kon een vinkje op de bucket list gezet worden.
Laatst bewerkt: