2 cilinder wheelie

Alex93

MF'er
10 mei 2011
225
0
Hallo,

Ik rij een shiver 750. Nu vroeg ik mij af, uit nieuwsgierigheid, hoe je moet beginnen met wheelies.

Op hoeveel toeren moet ik zitten voordat ik mijn koppeling laat schieten? Iemand tips voor beginners? Gaat om een 2 cilinder.

Mvg
 
Als ik je postgeschiedenis bekijk dan ben je een beginnende motorrijder en heb je je shiver nog niet al te lang in bezit. Ik zou eerst eens wat meer gevoel voor je motor en het motorrijden in het algemeen kweken voordat je aan de wheelies begint.
 
Laatst bewerkt:
Vraag het gewoon uit interesse, gewoon benieuwd op een saaie zaterdag avond/nacht.

Iemand die mijn vraag kan beantwoorden?
 
Op een trapfiets beginnen, alsje dat goed onder de knie hebt dan ga je het op een brommertje proberen en als je dat goed kunt dan ga je voorzichtig aan een motor denken.
 
Heb het ook met de trapfiets geprobeerd maar bij het inknijpen van de koppeling vloog ik over mn stuur. :+
 
En als iemand hier roept 9000rpm. Dan laat je de koppeling schieten bij 9000rpm?

Zoiets moet je hier niet vragen :N gewoon zelf uitproberen, bij laag toerental beginnen, en dan gewoon langzaam opbouwen, iedere keer een beetje meer gas.

Al is het een stuk makkelijker te leren (als je dat serieus wilt) op iets lichters als bv. een NX250 ofzo.
 
Je shiver verkopen en een Tuono halen. Dan hoef je alleen maar gas te geven😁
 
Vraag het gewoon uit interesse, gewoon benieuwd op een saaie zaterdag avond/nacht.

Iemand die mijn vraag kan beantwoorden?

Ik heb een tip voor je: Ga niet in je eentje ergens op een verlaten weg zitten kutten. Als jij straks een sloot in crasht weet niemand waar je bent gebleven.
 
Als ik je postgeschiedenis bekijk dan ben je een beginnende motorrijder en heb je je shiver nog niet al te lang in bezit. Ik zou eerst eens wat meer gevoel voor je motor en het motorrijden in het algemeen kweken voordat je aan de wheelies begint.


Meen je niet, doe je dat bij iedereen als ze iets vragen? laat hem dat lekker zelf bepalen wat hij doet, hij vraagt niet om meningen...

@Alex

Gewoon beginnen bij een laag toerental en steeds meer gas geven tot je een "hopje"maakt. dat zal op het begin raar voelen maar dat went. daarna gewoon wat opbouwen. het is ook handig om te oefenen met je achterrem..
 
Laatst bewerkt:
Meen je niet, doe je dat bij iedereen als ze iets vragen? laat hem dat lekker zelf bepalen wat hij doet, hij vraagt niet om meningen...

@Alex

Gewoon beginnen bij een laag toerental en steeds meer gas geven tot je een "hopje"maakt. dat zal op het begin raar voelen maar dat went. daarna gewoon wat opbouwen. het is ook handig om te oefenen met je achterrem..


Hallo,

Ik rij een shiver 750. Nu vroeg ik mij af, uit nieuwsgierigheid, hoe je moet beginnen met wheelies.

Op hoeveel toeren moet ik zitten voordat ik mijn koppeling laat schieten? Iemand tips voor beginners? Gaat om een 2 cilinder.

Mvg


:z
 
Meen je niet, doe je dat bij iedereen als ze iets vragen? laat hem dat lekker zelf bepalen wat hij doet, hij vraagt niet om meningen...
Wist je nog niet dat Isdatzo een zogenaamde toetsenbord held was dan? Zo iemand die in het echt niets durft te zeggen en daarom dit online maar compenseert.
 
Laatst bewerkt:
Komt ie dan he: 6-7000 rpm, licht achterop je zadel, opbouwend gas open trekken. Komt elke 2 cilinder gewoon langzaam aan omhoog.

Leer inderdaad eerst je brommer kennen voordat je rare dingen doet.
 
Motor in z'n 1 zetten, koppeling in, volgas tegen de toerenbegrenzer en dan je koppeling laten schieten.
Wel filmen he!
 
Motor in z'n 1 zetten, koppeling in, volgas tegen de toerenbegrenzer en dan je koppeling laten schieten.
Wel filmen he!

Gezien de volgorde die je aanhoudt, denk ik dat je de beginselen van het schakelen nog niet helemaal onder de knie hebt ... :o
 
Laatst bewerkt:
haha, mooie reacties.

Bedankt voor de mensen die mij serieus tips geven, het is niet dat ik het direct ga proberen, was gewoon uit interesse, voor kennis, rij pas een half jaar. Wil idd nog wat kilometers maken voordat ik ga oefenen, maar was gewoon puur uit interesse.

Ik weet genoeg, bedankt!
 
Op een trapfiets beginnen, alsje dat goed onder de knie hebt dan ga je het op een brommertje proberen en als je dat goed kunt dan ga je voorzichtig aan een motor denken.

Ik kan het niet op een fiets of brommer maar op een motorfiets is het geen probleem dus deze reactie is echt onzin.

Nu een serieuze reactie, in de 2 rijden bij +- 4000-5000 rpm, dan koppeling in en direct weer op laten komen terwijl je gas geeft. Gaat de motor niet direct ophoog dan geef je de 2de keer iets meer gas.

Ik heb het mijzelf geleerd op een supermotard dus dat was een beetje valsspelen, ik heb vooral de tips van dit filmpje gevolgt, hier gebruiken ze echter de 1ste versnelling, ik vond dat die dan te snel omhoog schiet dus ik gebruik liever de 2.

Houd er wel rekening mee dat een 2 cilinder aardig wat compressie heeft dus zodra jij met je voorwiel in de lucht hangt en je gooit het gas dicht dan komt de motor aardig hard neer dus spaar alvast maar voor een nieuw balhoofd lager en nieuwe voorvorkkeeringen ;)
 
Als je op een motor een nette wheely kan maken (dus niet zo'n hupje even met je voorwiel een stukje van de grond) Dan kan je het met een fiets en een brommer ook.
Dus geen onzinnige reactie lijkt me.

BTW ik vraag me af waarom iedereen ineens wheeleys moet gaan maken. Voor de meesten is op twee wielen rijden al moeilijk genoeg.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan